Grupper av vänner (facebook)

Silver Girl

Trådstartare
Hur funkar det här med att dela in vänner i olika grupper på facebook, dvs hur säkert är det att ingen utanför gruppen ser det man skrivit?
Planerar en överraskning och funderar på om man kan skriva inlägg och bara dela med vissa eller om man måste använda meddelanden för att vara helt säker. Är inte så aktiv på facebook och brukar inte skriva sånt som inte alla kan få se, så därför frågar jag.

I en sluten grupp kan enbart gruppmedlemmarna läsa vad som skrivs så om du startar en sluten grupp så kan ingen utomstående läsa vad som skrivs. Startar du däremot en vanlig grupp så kan alla vänner läsa vad som skrivs.

Kanske använde fel ord med grupp. Jag menade inte att starta en grupp utan den här indelningen av sina vänner som man kan göra, te x bekanta, släktingar och vad man nu själv vill kalla dem. Som man sedan kan välja när man gör ett vanligt inlägg avseende vilka som kan se inlägget.

Hur funkar det här med att dela in vänner i olika grupper på facebook, dvs hur säkert är det att ingen utanför gruppen ser det man skrivit?
Planerar en överraskning och funderar på om man kan skriva inlägg och bara dela med vissa eller om man måste använda meddelanden för att vara helt säker. Är inte så aktiv på facebook och brukar inte skriva sånt som inte alla kan få se, så därför frågar jag.

Det är via meddelande du får gå.

Annars är det risk att fel ser vad som skrivs

Jag hade skrivit meddelande. Man kan skriva gruppmeddelande så ser alla hela konversationen, ser alla svar osv. Så man behöver inte skicka enskilt meddelande till alla.

Tack för svar, har skickat meddelande till berörda personer, funkar bra.

Nu vet jag inte om det är så du gjort (låter inte så), men det är vad jag tror dom andra menar. Du startar en konversation och så kan man lägga till olika personer i den. Då ser alla inbjudna vad du skrivit och när någon svarar ser alla i gruppen svaret. Så du behöver inte skriva ett separat meddelande till alla.

Som sagt, det kanske var så du gjorde, men om inte ville jag bara förtydliga för det är en toppenfunktion! :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 071
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse... 6 7 8
Svar
148
· Visningar
8 089
Senast: hastflicka
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 356
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar... 40 41 42
Svar
827
· Visningar
17 712
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka