Gruppintervju

Jag blev kallad till en gruppintervju för ett jobb. Trodde det skulle vara många på intervjun, men vi var bara två stycken och vi var aktuella för olika jobb. Det skulle varit en tredje person med men den personen kom inte.

Jobbet var ett städjobb. Det kändes väl ok, men på intervjun fick jag veta att städjobbet var 50%. Jag har för mig att det var mer i annonsen. Sen var lönen rätt dålig.

Efter intervjun blev vi visade runt på området.

Precis innan vi skulle gå fick vi frågan om vi tyckte att jobbet verkade vara något för oss. Jag svarade ja, men fyllde i att jag hade flera krokar ute.

Jag kan inte påstå att jag känner mig peppad på det där jobbet.
 

Ett städjobb är väl bättre än inget jobb och så kan du söka vidare medan du har det? Bättre för din ekonomi tänker jag? Då blir det inte så stressigt att du tvunget måste ha ett jobb eftersom du redan har ett och kan söka lite mer i lugn och ro. :)
 
Ett städjobb är väl bättre än inget jobb och så kan du söka vidare medan du har det? Bättre för din ekonomi tänker jag? Då blir det inte så stressigt att du tvunget måste ha ett jobb eftersom du redan har ett och kan söka lite mer i lugn och ro. :)
Förvisso, men jag tror jag kommer ha samma jobb den här sommaren som jag hade förra sommaren. Ska på telefonintervju på måndag. Tar hellre det.
 
Är inte 50% bra för att hinna och orka annat med?
Och det är ju inget som säger att du måste jobba med det resten av livet, du kan ju söka andra under tiden (som sades ovan).
 
Är inte 50% bra för att hinna och orka annat med?
Och det är ju inget som säger att du måste jobba med det resten av livet, du kan ju söka andra under tiden (som sades ovan).
Jag överlever inte ekonomiskt på 50%. Hade lönen varit bra hade det ju kunnat gå men nu är lönen skitdålig (133 kronor/ timme). Dessutom är det också bara ett säsongsjobb.

Men visst, man kan ju stämpla de andra 50 procenten.

Väljer dock hellre ett jobb där jag inte måste fortsätta stämpla.
 
Om du kan få samma som förra året så fyller du väl på din A-kassa rätt bra, får en bättre boost på ditt CV samt jobba med det du är utbildad för. Verkar rimligt att satsa på det.
Vet inte om det är så bra för a-kassan att jobba säsong. Men det är ju bra för cvt.
 
Jag överlever inte ekonomiskt på 50%. Hade lönen varit bra hade det ju kunnat gå men nu är lönen skitdålig (133 kronor/ timme). Dessutom är det också bara ett säsongsjobb.

Men visst, man kan ju stämpla de andra 50 procenten.

Väljer dock hellre ett jobb där jag inte måste fortsätta stämpla.
Bra tänkt.

Vill göra dig uppmärksam på att "stämpla upp" en 50%-tjänst är det en ganska kort tid man får göra innan dagarna är slut, kortare än att vara 100% arbetslös :down:
"Alla" vill att man arbetar heltid (tyvärr!).
 
Bra tänkt.

Vill göra dig uppmärksam på att "stämpla upp" en 50%-tjänst är det en ganska kort tid man får göra innan dagarna är slut, kortare än att vara 100% arbetslös :down:
"Alla" vill att man arbetar heltid (tyvärr!).
Ja, jag känner till det. Tror det är 60 dagar eller något sådant som man får stämpla upp.

Men tack för påminnelsen. Jag tänker att det heller inte är så kul för företaget när den anställde säger upp sig mitt i säsongen för att man inte får stämpla upp längre.
 
Senast ändrad:
På det jobbet du hade förra året, kan du försöka se om du kan få timmar utöver säsongsjobbet? De behöver väl folk året runt?
Tror de redan har den personal de behöver resten av året. Sen tänkte jag ju försöka få jobb i Skåne till hösten/nästa vinter.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 326
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 812
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det är nervöst att gå på arbetsintervju och arbetsgivare har ofta flera de ska intervjua. Och man ska väl ha en gnutta tur för att bli...
2
Svar
21
· Visningar
4 536
Senast: tornblomma
·
  • Artikel
Dagbok Jag fick ett samtal igår från ett jobb jag sökt och den följdes av en intervju idag på förmiddagen. Intervjun gav en bra känsla. Tror...
Svar
0
· Visningar
726
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp