Guldfasanerna

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 934
  • Visningar Visningar 188 939

Bukefalos 30 år!

😂 Mama bird bestämmer!

Om hon får sitta bör de kläckas runt 7-9 Juli. Jag har ju aldrig provat lysa deras ägg så jag tänkte se om jag kan lägga vantarna på en liten ficklampa och titta om de är fertila ens.
Det kan funka med lampan i mobilen och en tom toarulle. :idea:

• Gilla
Reactions: Sel
Det kan funka med lampan i mobilen och en tom toarulle. :idea:
Men äggen är ju så pyttesmå, de halkar ned i en toarulle. :D Eventuellt kan det faktiskt gå med bara ficklampan på mobilen och mörkret i huset... om jag kan lista ut hur man slår på lampan. Jag har aldrig använt den. 😅

Men äggen är ju så pyttesmå, de halkar ned i en toarulle. :D Eventuellt kan det faktiskt gå med bara ficklampan på mobilen och mörkret i huset... om jag kan lista ut hur man slår på lampan. Jag har aldrig använt den. 😅
Du kan använda bara handen när du ska lysa dem, om du kommer på hur du slår på lampan. 😄

• Gilla
Reactions: Sel
Veckans smeknamn är "Stumpy." :D
20260621_090157.webp

Jag bestämde mig i slutänden för att avryta ruvningen ändå. Det var så otroligt frestande att låta henne ligga hela vägen och hon var så himla duktig, men skräckhistorier om tuppar som blivit galna och dödat både kycklingar och hönor och annat, och det faktum att de faktiskt inte bor hemma hos mig så att jag kan skilja dem åt och hantera eventuella kriser gjorde att det fick bli så. <3
De är ju också i "offentligt öga" så att säga.
Om vi hade haft en surhöna hade jag lätt stoppat in äggen där men det har vi tyvärr inte.

Liknande trådar

• Ägg, kycklingar och färg

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka