Bukefalos 28 år!

guldhamstersyskon tillsammans?

K

Kogepan

Har precis köpt min första hamster, en hona som föddes i februari. :)

Jag trodde inte att guldhamstrar kunde gå tillsammans men hon bodde ihop med sin syster, och de verkade trivas fint tillsammans.

Är detta ovanligt, eller fungerar det just för att de är syskon?

Känner mej litegrann som en skurk som skilde dem åt, men jag har ju läst överallt att guldhamstrar inte ska vara tillsammans. :cry:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: guldhamstersyskon tillsammans?

Nänä, bort med skurkkänslan. Förr eller senare hade de blivit könsmogna (tror det var då iaf? Längesen jag hade hamster...) och då hade de fajtats på liv och död om de inte skiljts åt.

Kul med nykomling. Du måste förstås visa bilder också hörrudu! ;) :)
 
Sv: guldhamstersyskon tillsammans?

Det stämmer nog ganska bra att man inte ska ha guldhamstrar ihop. När de blir äldre brukar de kunna bråka rätt friskt med varandra. Detta stämmer säkert inte i allafall då vissa säkert fungerar bra ihop. Men Jag hade två hamstersystrar ihop en gång och det slutade med att den ena hade bitit igäl den andra en dag... :cry:
 
Sv: guldhamstersyskon tillsammans?

bra att du skilde dom åt. efter några dagar så börjar dom bråka, i början kan det se ut som lek, men det är början till bråk.

så det var bra att du gjort så:)

hörde en som hade sina två guldhamsterhanar tillsammans:eek:
förstår inte hur hon vågade, med det gick tydligen rätt bra !
 
Sv: guldhamstersyskon tillsammans?

svar till er alla tre:
Nu är hon ju dock inte fem veckor, utan fem månader, så könsmogen borde hon ju vara, eller snarare det är hon, för det märkst på henne var fjärde dag..

Och jag såg dem inte bråka när jag var där, de var vänliga motvarandra, verkade inte ha något emot att den ena kom nära dem osv.

Men förhoppningsvis har hon det bra här också.
 
Sv: guldhamstersyskon tillsammans?

om du vill ha dom tillsammans, men kom inte hit sen då å skriv att dom har bitit varann:smirk:
 
Sv: guldhamstersyskon tillsammans?

Ursäkta? :confused:
jag har aldrig skrivit att jag vill ha dem tillsammans! :mad:

Jag var bara konfunderad över att de har kunnat vara tillsammans så länge, och att det har gått bra, då jag överallt har läst att gulhamstrar inte under några som helst omständigheter ska vara tillsamman.
 
Sv: guldhamstersyskon tillsammans?

sorry läste lite fel:D

men du har iaf gjort rätt osm inte har dom tillsammans;)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 317
Senast: jemeni
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 105
Senast: MattiZ
·
Kropp & Själ Det här blir lite utlämnande, så jag valde ett anonymt nick. Om ni listar ut vem jag är, så håll det för er själva, tack. Jag vet inte...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
10 463
Senast: Petruska
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
23 156
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Kön kattungar 4st

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp