G
goldy
Jag undrar vad "guldskor" är till för?
Ä dom lätare eller?
Finns det brodd hål på dom?
vill veta!!!!!
Ä dom lätare eller?
vill veta!!!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag undrar vad "guldskor" är till för?
Ä dom lätare eller?
vill veta!!!!!![]()
Guldskor är slitstarka skor i hårdmetall. De räcker längre och finns med både brodd och utan. Finns oxå med kormantkant för extra grepp. Det är som små "streck" i utkanten av skon som gör att det greppar extra bra. De är mkt dyrare än en vanlig sko.
Används även mkt på travhästar då de inte slits lika lätt som vanliga järnskor.
Hoppas det hjälpte lite iaf!![]()
Jag måste få inflika lite. Om skorna inte slits lika fort, verkar man som vanligt då 6-8:e vecka men bara verkning då och använer samma sko flera gånger? Verkar bli hemskt dyrt om man ska byta skorna vid varje skoning?!Fast iof så kanske det är samma sak som järnskor att man byter efter varje verkning...
det låter lite dumt mitt inlägg för hovarna slutar ju inte växa men ni kanske förstår ändå hur jag menar![]()
Jag har länge varit sugen på dom skorna, men tyvär så finns dom inte i den storleken som vi behöver. Sedan så har jag hört att endel hovisar ej skor med dom pga. att dom är svårare att jobba med. Stämmer det att dom är mer svårarbetade?? Vad är det korrekta namnet på dom?
Jag har länge varit sugen på dom skorna, men tyvär så finns dom inte i den storleken som vi behöver. Sedan så har jag hört att endel hovisar ej skor med dom pga. att dom är svårare att jobba med. Stämmer det att dom är mer svårarbetade?? Vad är det korrekta namnet på dom?
*kl*
Måste erkänna att jag inte hade hört talas om guldskornas för och nackdelar. Trodde det bara var en ny "plojgrej". De verkar ju ganska bra om man ska tro det man läser här. Skulle passa till min häst då jag konditions tränar mycket på grusvägar som sliter på skorna.
Vilken är den minsta storleken då? Min hade 00 första skoningen. Har nog gått upp en eller två storlekar nu.