Jag har haft en frostig relation till gul och tex orange :p och har oftast svart eller grått...men har börjat hitta ett par nyanser som jag gillar. Idag hade jag gult på mig!
Visa bifogad fil 64359
Inredningsmässigt kvarstår frostigheten och det blir inget gult hemma hos mig men skulle säkert tycka att det passade in hemma hos någon annan.
Nyansen klär dig fint :)!
Gult är annars svårt tycker jag i klädväg. Utan att man råkar se ut som en kyckling.
 
Vad är eran relation till färgen gul? Använder ni gula kläder och i vilka sammanhang?
Skulle ni kunna inreda ett rum i mestadels gult? Isåfall varför?
Mer än halva vårt hus var tidigare gult och fult. En VIDRIG färg som numer bara går att hitta i två rum som vi ännu inte hunnit renovera.

Bortsett från en gammal mjölkkanna som jag fått i present en gång för länge sedan finns det inte heller några gula inredningsdetaljer.

Så mitt förhållande till gult är inte särskilt bra. Men det är ju mitt tycke och min smak och jag kan lätt komma hem till folk som gillar gult och inreder med gult och ändå tycka att de har det jättefint hemma 🙃
 
Jag kan tycka gult är rätt snyggt.
Hade tidigare en kycklinggul (så där knallig) blus med små prickar ihop med ett par svarta stuprörs var 👌🏼
En vinter levde jag i en stickad senapsgul kofta/klänning. Ett tunt linne och en enkel kjol under, ihop med ett par tjocka strumbyxor, gled jag omkring på jobb och mös.
 
Jag är helt kär i min ryggsäck som jag önskade mig (och fick) i julklapp. Då var det bara den här färgen som gällde.
IMG_20210207_010914.jpg
 
Lillkatten är ju också lite gul... :p

DSC_0015-01.jpeg


Skämåsidoså så kan jag tycka att gul är en jätteläcker färg. Särskilt senapsgul är en favorit. Dock har jag inte många saker i hemmet som är gult, då mycket tenderar att vara rosa eller turkost istället...
I tonåren hade jag en senapsgul långärmad tröja som jag älskad. Jag vill minnas den som att den passade väldigt bra med mitt då svartfärgade hår. Idag, när jag är mörkt blond, hade den nog passat mig sämre.
 
Jag och sambon har nyligen flyttat in i vårt hus, som är inrett helt i gult. Oavsett tidigare inställning till färgen så kan jag lova att det är För Mycket Gult. Hela huset ser ut som det är doppat i äggtoddy i olika stadier, där vi har allt från knallgul till så ljust gul att det är lite oklart om det möjligen från början var en vit vävtapet som har gulnat med tiden, eller om den faktiskt är gul från början.

Vi försöker nu genomföra någon sorts battle mot allt det gula, rum för rum. Vi är snart klara med gästrummet (tidigare ljusgult på både väggar och golv) och ska sen ge oss i kast med sovrummet (klargula väggar och rosa plastmatta på golvet...).

Jag har nog tidigare inte haft något emot gult även om jag kanske inte hade valt det, men nu ska det UT, alltihop.
 
Sitter på toa och läser i den här tråden och inser att visst sjutton. Vårt badrum är ju solgult....lite svårt att få rätt färg på kortet då akvariet ger lite mycket ljus. Men det är solgult. Med blå plastmatta. Knasig kombo men så varm känsla.
 

Bifogade filer

  • 16127166176514602141371793330271.jpg
    16127166176514602141371793330271.jpg
    297,8 KB · Visningar: 57

Liknande trådar

Hemmet Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier...
2
Svar
23
· Visningar
1 594
Senast: Derivata
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 677
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
267
Senast: Lilla
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 694

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp