Gul och vit är bra färg på djur. Har varit i släng med flertalet isabeller, flaxfuxar, fjordingar och en och annan krämad vitfläck på katt. Den ömma modern tapetserade rummet gult åt sitt skilsmässobarn - två gånger. The significant other hade ett gult sovrum när undertecknad flyttade in. Kanske därför en annan resignerade och rollade alla väggar på undantaget gula när färgen var billig?

You can't escape the mellow yellow!

Får jag välja själv väljer jag gärna neongul. Kan bli orimligt upphetsad av reflexer och varselplagg...
Som barn av 80talet uppväxt i neonfärgad PVCoverall är jag typ målsökande på allt neonigt by default.
 
Älskar senapsgul, på små detaljer i inredning, kläder eller liknande. Klargul tycker jag verkligen inte om :p
 
Vad är eran relation till färgen gul? Använder ni gula kläder och i vilka sammanhang?
Skulle ni kunna inreda ett rum i mestadels gult? Isåfall varför?
Jag älskar gult! Särskilt på kläder. Fast jag tror att jag just nu bara har en sommarklänning och en sportbh i gult. Så det blir i somriga sammanhang jag bär gult :p. Jag skulle kanske inte ha gula kläder på begravning men annars skulle jag kunna ha det jämt.

Gul är en glad färg, för mig i alla fall, och därför blir jag glad av gult.

Jag skulle kanske bryta av ett gult rum med lite vitt dock.

(Edit. Helgula kläder just julhelgen skulle kännas lite knasigt.)
 
Senast ändrad:
Jag gillar verkligen typ saffransgult/senapsgult, inte pastelligt och ljust. Neongult kan jag tänka mig på sommaren. I inredning funkar 70-talsgult!

Jag har en gul vinterkappa, gula skor, gul bikerjacka och säkert nåt mer klädesplagg. Men precis som @Fruentimber har jag den här årstiden lite av en grisrosa hudton och tillsammans med rött hår blir det kanske lite väl omatchat ibland.
 
Jag har målat ett rum i citrongult och med mörkgrönt listverk! Det var på andra hälften av 90-talet och ordet hantverksmässigt kände jag inte till. Mest troligt kommer rummet att få sig en makeover inom överskådlig tid, typ 5- år.

Fanken att jag inte har en bild från underverket när det begav sig, tänk de gula väggarna, gröna listerna och sedan en säng bäddat med ett överkast i spräckligt nittotalsmönster i organge och mörkblått :love:
 
Jag har två gula skjortor men har inte använt dem än, tänkte köpa grå byxor till men har inte hittat några som passar.

Iofs måste man väl inte matcha allt? Man kan väl ha gul skjorta och röda byxor liksom, vad spelar det för roll?
 
Och så var det i vilka sammanhang också..

Tillsammans med svarta byxor och svart kavaj är en glad-gul top fint. Den bryter av det strikta så snyggt.

Har även en stilren, enkel klänning i glad-gul som jag använder ofta under sommaren 😊
Gult och svart verkar vara en given kombo för de som gillar gult.
Lite smågiftig kombination sådär 🤔 och utmärkande minst sagt!
 
Jag har upptäckt att jag verkligen gillar gult nu för tiden, det har blivit en av mina favoritfärger. Inte alla nyanser, men iallafall en som jag inte alls kan beskriva. Har dock insett att gula kläder inte är för mig, jag föredrar att klä mig mörkt 😅 Men jag har varit lite sugen på att måla mina bokhyllor gula, det skulle nog bli fint.
Men du har inte alltid gillar gult utan det är något som har kommit nu under senare tid? Upplever du att det är en väldigt positivt färg och att du därför vill ha mer av den eller finns det något annat bakom som drar till dig gult?
 

Liknande trådar

Hemmet Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: Derivata
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 800
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
277
Senast: Lilla
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 787
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp