Men du har inte alltid gillar gult utan det är något som har kommit nu under senare tid? Upplever du att det är en väldigt positivt färg och att du därför vill ha mer av den eller finns det något annat bakom som drar till dig gult?
Bra fråga :D Det är först sista året jag har börjat gilla gult, inte tidigare. Det kan bero på att det är en positiv färg, men det är fler färger jag svängt om helt med sista året. Nu dras jag till allt i pastell :love: Innan har jag mest gillat skarpa färger
 
Vad är eran relation till färgen gul? Använder ni gula kläder och i vilka sammanhang?
Skulle ni kunna inreda ett rum i mestadels gult? Isåfall varför?
Jag tycker gult är jättefint! Inser dock nu att jag aldrig valt något gult medvetet, typ någonsin. Äger nog ett enda plagg i gult (nämnda golfpiké i förra inlägget) och har inte en enda inredningsdetalj i gult.

Var dock väldigt inne på att måla panelen och dörrarna i hallen gula (som accent mot en grönblommig tapet) men blev övertalad att gå på ett mer neutralt spår.

Men nu blev jag sugen på att inreda med mer gult till våren! Jag tycker det är en glad, varm och inbjudande färg, men kanske inte alltid så vilsam.
 
Jag gillar gult jättemycket!! Men inte sån där knallgul, gillar iofs inga såna färger direkt... Senapsgult dock! Det är bästa färgen. Har gul jacka, gula skor, gul mössa, gula gardiner, gul väska, gul halsduk, gula tröjor ooosv

20210205_165841.jpg

Var tvungen... 😄
 
Jag passar verkligen inte i vilken gul som helst inte mycket sådana kläder. Jag har och har haft en del olika typer av gula set med schabrak och lindor till hästarna. Och några matchande ridtoppar. Och nagellack. Men det är väl ungefär där det stannat.
Har bott i hus med creme-gula väggar och ett med någon superspecialnyans som skulle vara framtagen för att vara orginalfärgen i ett hus vi bodde i som någon kung en evighet tillbaks hade som jaktstuga. Det var ändå rätt trivsamt.

Tycker dock gult i mer knalliga kulörer kan vara så himla snyggt på andra, med andra färger än mig.
 
Gult är inte min favorit färg och ingen färg jag väljer förutom vissa blommor. Inte det att jag inte tycker om gult utan mer att jag tycker bättre om andra färger.
 
Jag älskar gult, har gula tapeter i köket (gamla köket var gult och ville behålla känslan av att det alltid är sommar i köket när vi flyttade det) men även gult vitrinskåp, handdukar osv.

En jobbarkompis sa häromdagen att "jag känner ingen som har så mycket gula kläder som du" och där stod jag i gula brallor, gul tjocktröja över Gul t-shirt och hade svårt att komma på motargument 😁
 
Jag har inga gula kläder, det funkar inte ihop med mina färger alls. Tycker det är oerhört få som kan bära upp den på ett bra sätt men de som kan är det snyggt på.
Färgen i sig gillar jag. Jag har en ljust gul tapet i ett rum och mina boxar är målade i gult.
 
Jag gillar gult, men har nog fått för mig att jag inte passar i färgen eftersom min hy gärna antar en lite grisrosa nyans 10 av 12 månader om året och det liksom "skär sig". Gillar gult till påsken.
I den grå forntiden satt jag på hingstpremiering på Elmia. Tänkte mig inte för och lyckades bränna ansiktet rätt rejält.
På kvällens bankett sa den gamle ASVH-profilen Walter Persson att jag såg ut som en vallmo i en rapsåker i min vackert gula klänning.
...och jag som hade varit så nöjd med klänningen ända tills dess...:meh:
 

Liknande trådar

Hemmet Hjälp, jag har målat vårt sovrum grönt- men det blev för gult! Hur ska jag dämpa de gula dragen i kulören, vilken färg på textilier...
2
Svar
23
· Visningar
1 608
Senast: Derivata
·
L
Samhälle Först så JA jag ska själv klart kolla med mamma och pappa som känner hennes föräldrar väldigt bra! Men jag är en sån person som be höver...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 800
Senast: TinyWiny
·
Tjatter Jag blir tokig på att googla på hårtvätt då alla säger olika. Jag ska slinga mitt hår till veckan och det ständiga är ju diskussionen om...
Svar
4
· Visningar
277
Senast: Lilla
·
Kläder & Bli fin Ok, nu är det problem. Jag ska på 60-årsfirande och har inget att ha på mig 🙈 normalt går jag i jeans och hoodie och när värmen kommer...
2 3
Svar
59
· Visningar
3 787
Senast: Tajger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp