GVFÖ 2025

Men han hade ju dejtat tjejer innan som han var attraherad av, han sa ju nåt om att det här aldrig varit ett problem förut?

Jag tror han i princip stängde dörren när han hörde om hennes snusande. Det kändes så av det man fick se och jag är tyvärr likadan själv, hör jag att en kille snusar så blir det "aldrig! äckligt!" så starkt att jag inte kan hitta nån attraktion.

Jag misstänker det också. Jag kan förstå reaktionen.

• Gilla
Reactions: Sel
Jag kan tycka att vissa saker borde de som väljer ut paren ta mer hänsyn till. T.ex. tobaksbruk. De borde checka av så att det inte är en dealbreaker.

En annan konstig sak de gjorde i en av de första säsongerna var att para ihop en kattallergiker med en kattägare. Sånt borde de undvika. Liksom att para ihop med snusare/rökare med en som inte brukar tobak, såvida de inte kollat med vederbörande att det inte är en dealbreaker.

Hundtjejen (Ebba?) är ju sjukt jävla jobbig. Fattar inte hur hon ens kom med i programmet. Jag trodde jag var jobbig pga ångest bl.a. men t.o.m jag framstår som hur stabil och trevlig som helst i jämförelse.

Killen som är tillsammans med Jannika (?) är ju också trist. Allt ska handla om honom och hans behov hela tiden. De kunde ju parat ihop Ebba med honom, två personer som tycker att de och deras behov alltid ska komma främst och har metoder för att det ständigt ska bli så.
Jag håller med. De två får båda allting att handla om dem, och om att det är synd om dem på olika sätt.

Det är inte särskilt fint av mig, men jag höll på att bli vansinnig på honom när han så lägligt fick ångest när Jannika försökte få till ett samtal. Och på Ebba som pratar om "när hon blir sur" som något som alla bör visa respekt för.

Jag håller med. De två får båda allting att handla om dem, och om att det är synd om dem på olika sätt.

Det är inte särskilt fint av mig, men jag höll på att bli vansinnig på honom när han så lägligt fick ångest när Jannika försökte få till ett samtal. Och på Ebba som pratar om "när hon blir sur" som något som alla bör visa respekt för.

Ebba är så jobbig!

Jag kan tycka att vissa saker borde de som väljer ut paren ta mer hänsyn till. T.ex. tobaksbruk. De borde checka av så att det inte är en dealbreaker.

En annan konstig sak de gjorde i en av de första säsongerna var att para ihop en kattallergiker med en kattägare. Sånt borde de undvika. Liksom att para ihop med snusare/rökare med en som inte brukar tobak, såvida de inte kollat med vederbörande att det inte är en dealbreaker.
Utan att på ngt sätt försvara Ebbas beteende, det lilla jag sett tycker jag hon verkar svår. Men jag tycker att konflikten kring att hon och killen är på olika plats i livet borde ha undvikits av dem som parar ihop. Är många (potentiella) relationer som faller på att man är på olika plats och har olika mål. En som så tydligt vill bilda familj snart borde paras ihop med en annan med samma mål. Otroligt synd om killen som blir utsatt för detta. Men inte just mot henne heller med matchningen

Jag tycker ändå det var fint att få se en lite annan bild av Ebba där på bröllopet, det har ju bara handlat om hennes humör innan och nu fick man ändå se lite fina sidor också.

Ja, vansinnigt jobbig! Men även han som är gift med Jannika är väldigt krävande emotionellt.
Ja jag tänker att problemet han har med det sexuella är ett mycket mycket mindre problem än hans inställning till problemet.
Ok du kom för fort? So what? Det behöver ju inte innebära slutet på sexet och att partnern inte blir tillfredsställd? Sex är ju inte alls avhängigt medverkan av en erigerad penis.

Men istället blir allt fokus på hur dålig han mår med sin ångest och hur synd det är om honom.
(Ja, jag har levt med folk med extrem ångest, det behöver inte innebära den sortens självupptagenhet)

Jag är personligen 100% ointresserad av att ha någon som helst fysisk kontakt med människor jag inte tänder på. Kramar jag folk även min familj eller mycket nära vänner så är det för deras skull, inte min. Och det kräver en medveten eftergift från min sida. Att jag skulle pressa mig till närhet med nån för sakens skull går ju inte. Jag tycker till och med att det är jobbigt att dela rum/ tält med folk (även om jag faktiskt gör förvånansvärt ofta av praktiska orsaker)
Det gör mig inte gay?

När det gäller fysiskt kontakt måste rimligtvis den som Inte vill, ha vetot.
Nej det gör inte dig gay.

Däremot tycker jag han bara kan kliva av experimentet. Vad gör han ens där om han är så avtänd på henne oavsett orsak.

Jag tror att är man med i ett sånt här program så försöker man. Han gör ju inte ens det och jag tror orsaken är djup

Jag förstår reaktionen om det nu är en dealbreaker. Då är det väl lämpligt att kliva av? Inte fortsätta bete sig så som han gör. Han förintar ju henne. Vidrigt beteende

Ja, jag förstår inte varför de är kvar. Hon hade ju också kunnat hoppa av. Hur kan de båda kan säga att det är den bästa match de någonsin haft? Då måste övriga varit rejält usla. Det hela är väldigt märkligt! Kanske en envishet från bådas håll? Att genomföra alla veckorna?

Sam och Denise- Han verkar väldigt ytlig och….tom på nått vis. Är förvånad över att han är läkare för han verkar inte ha något genuint intresse för människan framför sig och noll drivkraft att hitta på något som för dem närmare varandra. Han verkar mest vänta på att kärleksbilxten ska slå ner i skallen på honom och lösa allt åt honom. Jag får en känsla av att han har en dålig självkänsla medans hon verkar vara en stark och genuin tjej.
Denise känns som en mycket roligare, varmare och busigare människa. Tycker hon borde blivit ihopparad med Alex istället.

Alex och kampsportaren- Alex känns som en trevlig och snäll kille som står tillbaka. Han får inte mycket plats. Hon känns väldigt bossig och överdrivet prestationsinriktad på alla fronter. Har svårt att hitta något mer personligt i dem då de får lite plats i rutan men jag tror inte alls på det här paret.

Jannicka och vad han nu heter- Två sköra människor. De kommunicerar jättebra och jättemycket men samtidigt blir det too mutch av både det och allt sexprat och vad de visar. Får en känsla av att Jannicka trots allt flyttat sina gränser för långt och att han är mer uppslukad av henne. Han är väldigt på. Men ändå hoppas jag att just dessa hittar varandra och blir bestående.

Ebba och Ölkillen- Hur kunde hon gå igenom castingen. Jag sällar mig till skaran som tycker att hon är som en tjurig och och bortskämd unge. Jag pallar inte när hon börjar hänga läpp, titta under lugg, prata med barnslig röst och pilla på filten eller nått så fort hon blir ”ledsen”. Det känns så spelat och manipulativt. Känns det som att hon inte har någon koll på sig själv utan bara hänger med i stunden och reagerar åt alla håll.
Han känns däremot som ett schysst och ärlig kille med mycket känslor.

I år har jag haft väldigt svårt för att komma ihåg vad de heter :bag:

Sam och Denise- Han verkar väldigt ytlig och….tom på nått vis. Är förvånad över att han är läkare för han verkar inte ha något genuint intresse för människan framför sig och noll drivkraft att hitta på något som för dem närmare varandra. Han verkar mest vänta på att kärleksbilxten ska slå ner i skallen på honom och lösa allt åt honom. Jag får en känsla av att han har en dålig självkänsla medans hon verkar vara en stark och genuin tjej.
Denise känns som en mycket roligare, varmare och busigare människa. Tycker hon borde blivit ihopparad med Alex istället.

Alex och kampsportaren- Alex känns som en trevlig och snäll kille som står tillbaka. Han får inte mycket plats. Hon känns väldigt bossig och överdrivet prestationsinriktad på alla fronter. Har svårt att hitta något mer personligt i dem då de får lite plats i rutan men jag tror inte alls på det här paret.

Jannicka och vad han nu heter- Två sköra människor. De kommunicerar jättebra och jättemycket men samtidigt blir det too mutch av både det och allt sexprat och vad de visar. Får en känsla av att Jannicka trots allt flyttat sina gränser för långt och att han är mer uppslukad av henne. Han är väldigt på. Men ändå hoppas jag att just dessa hittar varandra och blir bestående.

Ebba och Ölkillen- Hur kunde hon gå igenom castingen. Jag sällar mig till skaran som tycker att hon är som en tjurig och och bortskämd unge. Jag pallar inte när hon börjar hänga läpp, titta under lugg, prata med barnslig röst och pilla på filten eller nått så fort hon blir ”ledsen”. Det känns så spelat och manipulativt. Känns det som att hon inte har någon koll på sig själv utan bara hänger med i stunden och reagerar åt alla håll.

Jag tycker han är en typisk läkare faktiskt 😅

Jag blir inte klok på varken Sams eller Denises personligheter. SVT visar dem bara sittandes någonstans pratades om sina problem. Jag känner liksom, res er upp! Sluta gnälla och hitta på nåt roligt (som vänner eller vad som nu känns ok) och sen när dagen kommer gå åt vars ett håll om inget tycke uppstått. Det känns som att de försöker tvinga fram nåt medan de sitter i soffan och pratar i cirklar om sina problem.

Ebba känns omogen och tjurig. Pontus verkar vara en bra kille!

Jannika och Dennis. Alltså, två så sköra personer i ett sånt här program! Tycker också att de hänger ut sig själva lite för mycket. Blir obehaglig till mods mtp att de verkar sköra.

Jag instämmer i kören om att Sam nog tyvärr inte är attraherad av Denise. Och då finns det nog inte så mycket att göra åt själva problemet men han hanterar det ju huuuuur kasst som helst. Hon är fantastisk däremot! Men fattar att hon tröttnar, det är nog kört för dem.

Jannika och Dennis. Alltså, två så sköra personer i ett sånt här program! Tycker också att de hänger ut sig själva lite för mycket. Blir obehaglig till mods mtp att de verkar sköra.
Jag uppfattar verkligen inte Jannika som skör, hon är ju en jädra naturkraft. Visst att hon haft negativa upplevelser i relationer, men hon kan ju hålla isär tidigare och denna relationen. Hon är klok i att reflektera över vad som varit och hur det påverkar henne, men faller inte offer för det. Att hon orka bära både sig själv och Dennis genom relationen - helt otroligt.

Med det sagt, varken tror eller hoppas jag det håller.

Jag uppfattar verkligen inte Jannika som skör, hon är ju en jädra naturkraft. Visst att hon haft negativa upplevelser i relationer, men hon kan ju hålla isär tidigare och denna relationen. Hon är klok i att reflektera över vad som varit och hur det påverkar henne, men faller inte offer för det. Att hon orka bära både sig själv och Dennis genom relationen - helt otroligt.

Med det sagt, varken tror eller hoppas jag det håller.
Jag får inte uppfattningen av att det är helt bearbetat.
Som när han gick och köpte pizza och hon fick nån kris. Minns inte riktigt vad det handlade om men det var nån jämförelse hon från förr som hon reagerade på.
Sen bemötte han det helt kass på att ta över den känslan och tycka synd om sig själv ist.
Jag tror att hon i efterhand kan komma att ångra en hel del från programmet. Båda verkar ha svårt för gränser.

Liknande trådar

Kultur Här kommer en tråd för Eurovision 2025 I deltävling 1 13 maj startar IcelandRóa Væb PolandGaja Justyna Steczkowska... 55 56 57
Svar
1 124
· Visningar
26 618
Senast: Mia_R
·
Tjatter Ok måste ha någon att diskutera programmet med känner jag. Bara sett första avsnittet än så länge men måste säga att jag älskar Ola... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
7 083
Senast: Bison
·
Juridik & Ekonomi Hejsan! Jag fick betydligt mer tillbaka på skatten 2024 än vad jag brukar få. Nu undrar jag om det kommer se likadant ut 2025? (Om man...
Svar
15
· Visningar
1 144
Senast: MissFideli
·
  • Låst
Samhälle Jag startar en ny tråd på min fråga om mönstring. Följande frågor kommer här -Om jag fick min prick 2023 december för rattfylla och...
Svar
5
· Visningar
614
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Om samvete vs effektivitet
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur