Bukefalos 30 år!

Jag uppfattar dig som väldigt långt från people pleaser med mycket stark självkänsla, så jag tänker att den typen av män undviker din typ. De jagar en helt annan typ av offer generellt. Om de inte ser det som en sport att knäcka glada, framåt tjejer. De finns ju också. Såna som framhåller att de Älskar Starka Kvinnor men samtidigt gör allt för att bryta ner dem. Men jag ser dem som rovdjur, de letar svagheter/små ömma punkter och slår hårt mot dem.
Kvinnor är ju inte ens subjekt för de här männen. Urkban pratar om att han vill ge SIN kvinna maximal frihet.

Det är ju bara det att alla kvinnor som inte är ihop med honom är fria redan från början. Den frihet man "ger" någon har man också makt att ta tillbaka. Dessutom är det han som har bestämt hur hennes frihet ser ut. Tex skulle HANS kvinna överhuvudtaget inte gå på krogen (möjligen med honom, men i övrigt inte). AW och sånt blir ju inte aktuellt, för i hennes frihet ingår att det är han som tjänar pengarna.

Jag har tyvärr blivit helt besatt av just de här männens vidrighet, särskilt Urkban och den andre ljuse killen, vad han nu heter. Han som tycker att kvinnor (ev även män, lite oklart) inte behöver några som helst vänner utöver sin äkta hälft.

Ja! Jag får också ett tvångsmässigt behov att skaffa mer av allt som Max förfasar sig över.

Repiga teflonstekpannor. Plastredskap (och några i metall bara för att säkert kunna repa teflonen lite mer). "Unisex-deodoranter" OCH deodoranter som marknadsförs ENBART! för män. :nailbiting: Och croissanter doppade i så jävla mycket socker att kickarna når kokainnivå.
Exaaaakt!!
Hade hunnit glömma/förtränga deogrejen (jag och partner lånar av varandra 🫢🥰) och äter själv inte socker hur som helst pga autoimmun diabetes men kände där också att jag hade kunnat trycka i mig 17 croissanter utan att bry mig om konsekvenserna bara för att de är så anala! Nästan så att jag önskar att jag inte redan vore vegetarian så att jag hade kunnat bli det bara för att ta mig så långt ifrån deras sida som möjligt 😆🤣

Kul att du delar med dig! 😁 Det var faktiskt denna person jag gissade på när jag läste ditt inlägg igår.

Det är det tråkiga med alla realitysåpor tycker jag, att första säsongerna är det ändå genuina personer som söker pga programmets beskrivning men med tiden så blir det mer och mer personer som bara vill vara med på tv och inte bryr sig om själva tanken med programmet alls. Även såklart att programmen i sig skruvas upp och söker mer extrema personer och intriger Jag antar att det är det människor vill se eftersom det alltid blir så, medan jag tröttnar och slutar kolla.

Kvinnor är ju inte ens subjekt för de här männen. Urkban pratar om att han vill ge SIN kvinna maximal frihet.

Det är ju bara det att alla kvinnor som inte är ihop med honom är fria redan från början. Den frihet man "ger" någon har man också makt att ta tillbaka. Dessutom är det han som har bestämt hur hennes frihet ser ut. Tex skulle HANS kvinna överhuvudtaget inte gå på krogen (möjligen med honom, men i övrigt inte). AW och sånt blir ju inte aktuellt, för i hennes frihet ingår att det är han som tjänar pengarna.

Jag har tyvärr blivit helt besatt av just de här männens vidrighet, särskilt Urkban och den andre ljuse killen, vad han nu heter. Han som tycker att kvinnor (ev även män, lite oklart) inte behöver några som helst vänner utöver sin äkta hälft.

Det är väldigt spännande, mitt problem är nog att det ingår faktiska kvinnor i experimentet. Jag såg Louis Theroux (btw en lysande journalist på många vis) dokumentären om Andrew Tate och den är ungefär likadan. Massa män, med en kvinna (minst) som sitter bredvid och är söt och tyst. Och ljuset hamnar bara på att snubbarna i GVFÖ ska sitta och bre ut sig om sin förträfflighet, manlighet och vad just de BEHÖVER för att må bra. En lektion i Farliga Män. Jag hoppas de lever ensamma resten av livet för att vara ärlig, och att kvinnorna som parats ihop med dem får adekvat stöd. De invändningar som kommer försvinner i manosfärbruset runt dem känns det som. Det är inte ”bara” prat, de är ju fullblodsproffs på att manipulera sin omgivning. Och som vanlig häpnar jag över att de som har normala jobb där jag antar de funkar hyfsat normalt. det som är så illa är ju också att det inte är en av dem, det är många. I Love is Blind (älskade första svenska säsongen) hade vi Sergio som var ett ärkenöt, här är det en hel klase. Jag vill ju att sådant här uppmärksammas men samtidigt skär det i mig att de får så mycket tid och utrymme att framföra sina idéer.

Jag måste googla spoilers tror jag, jag vill veta hur det går. Då kan jag kanske se det lite mer distanserat, det triggar mig på så många punkter just nu.

Jag pallar inte se mer, jag blir för arg. Det är förbi underhållning för min del. Såna satans TYPER till rövhattar.

Jag känner samma sak 😅
Pratade med min bästis på jobbet om senaste avsnittet och blev så arg att han blev lite orolig och tyckte att jag nog inte borde se mer, det är inte bra för min mentala hälsa. Jag är benägen att hålla med honom.

Jag tycker det är lite intressant hur man reagerar för jag känner exakt samma som er, samtidigt som jag skrev i ett inlägg precis så tappar jag lite intresset när det blir så extremt. Som "min kvinna"-snubben, å ena sidan kokar jag inombords bara av att se/höra honom, å andra sidan känns han otroligt castad och fake? Alltså självklart att det finns en massa såna snubbar tyvärr, men han känns mer som en spelad karaktär, en roll för att få sändningstid och uppmärksamhet?

Jag tycker det är lite intressant hur man reagerar för jag känner exakt samma som er, samtidigt som jag skrev i ett inlägg precis så tappar jag lite intresset när det blir så extremt. Som "min kvinna"-snubben, å ena sidan kokar jag inombords bara av att se/höra honom, å andra sidan känns han otroligt castad och fake? Alltså självklart att det finns en massa såna snubbar tyvärr, men han känns mer som en spelad karaktär, en roll för att få sändningstid och uppmärksamhet?

Jag vete fan. Jag tror Urkban ÄR sådan, och detta är ett sätt för honom att bygga nåt satans varumärke som Alpha Man. Han kommer säkert starta nåt litet bolag på temat och hålla inspirationskurser via instagram där man kan prenumera på hans livsfilosofi Ägg och Relationsvåld. Manskurser på Öland där man kommer i kontakt med sitt inre rötägg.

Jag vete fan. Jag tror Urkban ÄR sådan, och detta är ett sätt för honom att bygga nåt satans varumärke som Alpha Man. Han kommer säkert starta nåt litet bolag på temat och hålla inspirationskurser via instagram där man kan prenumera på hans livsfilosofi Ägg och Relationsvåld. Manskurser på Öland där man kommer i kontakt med sitt inre rötägg.
Jag tror att det är ungefär sådant han gör i den där mansorganisationen han är med i. Jag skulle vilja veta om hans idéer om förhållanden kommer från organisationen, eller om han har hittat på dem själv. Det är trots allt väldigt ovanligt med den typ av hemmafru som han vill ha i Sverige.

Nånstans skrämmer han mig egentligen inte. Jag tänker inte så mycket på att han är liten och svag egentligen, svartsjuk, och farlig. Jag får en bild av att det han säger är hans genomtänkta övertygelse, ungefär som att jag har i stort sett helt motsatt genomtänkta övertygelse. Sen gillar jag ju inte alls sådana övertygelser, men jag får inte de där skrämda reaktionerna av honom (jag blir inte strykrädd, det blir jag annars ibland, pga ex från helvetet). Jag tycker dock att det är väldigt tydligt hur han spelar maktspel och tar över samtalet och försöker göra tex frågande journalister osäkra. Jag tror att de lär sig den samtalstekniken på kurserna.

Sen är det ju helt jävla komplett orimligt att Svt skrapar fram inte bara ett utan två till synes välmatchade par där männen är av den här kalibern. Förutom all massmediauppmärksamhet som Urkban får, så framstår det ju i programmet som att det är männen som har de här övertygelserna, och kvinnorna som hakar på, snällt och sött. Det borde Svt absolut ha sett till att undvika, det är total katastrof. Det är ju som du säger levande kvinnor, inte någon sorts teater.

Jo alltså jag tror ju inte att han egentligen är en trädkramande veganfeminist som säljer sin själ för tv. 😅😆 Men tänker att just bygga varumärke och sälja kurser osv är en del i att driva karaktären så långt som möjligt. Kanske.

Samtidigt som det är bäst att hon sitter i hans knä och inte går nära de andra människorna och råkar infiltreras av deras fria idéer. Knäsittandet - i synnerhet efter allt dumt under middagen - var en av de saker jag också höll på att kräkas av. Kasperdockan "Urbans kvinna", kan både formulera meningar och le inbjudande! Ryyyys.

Sorgset för ett gammalt troget GVFÖ-fan, men jag är på samma våglängd som @Hajfisk att blir det nu en (tydligare) sluss för influencers och kändiswannabees, så dör den sista tjusningen i att följa ändå lite vanliga, mer eller mindre kantstötta och mer eller mindre normalstörda individer. Sådana som INTE egentligen strävar mest efter att få vara på tv, utan kanske gärna hade sluppit, men som ändå är modiga nog att ta risken för ett högre ändamål.

Men den överhängande känslan är att jag är mindre pepp på programmet nu och kanske snart också släpper det.

Samtidigt som det är bäst att hon sitter i hans knä och inte går nära de andra människorna och råkar infiltreras av deras fria idéer. Knäsittandet - i synnerhet efter allt dumt under middagen - var en av de saker jag också höll på att kräkas av. Kasperdockan "Urbans kvinna", kan både formulera meningar och le inbjudande! Ryyyys.

Sorgset för ett gammalt troget GVFÖ-fan, men jag är på samma våglängd som @Hajfisk att blir det nu en (tydligare) sluss för influencers och kändiswannabees, så dör den sista tjusningen i att följa ändå lite vanliga, mer eller mindre kantstötta och mer eller mindre normalstörda individer. Sådana som INTE egentligen strävar mest efter att få vara på tv, utan kanske gärna hade sluppit, men som ändå är modiga nog att ta risken för ett högre ändamål.

Men den överhängande känslan är att jag är mindre pepp på programmet nu och kanske snart också släpper det.
Ja, hela grejen med "girl talk" rann ju av henne där. Hon var lojal och kärleksfull mot mannen vars kvinna hon är.

Just nu är jag osunt fascinerat förhäxad. Jag hoppas att det går över snart, för det är inte helt schysst. Min tidigare erfarenhet av den här sortens män och par är begränsad, minst sagt.

Men jag fick nästan ångest när tjejerna gick och pratade, och hon satt i knäet på Urkban som låste lås efter lås omkring henne. Hon är helt fri från inflytande av de där förskräckliga feministerna, tack vare honom. FY FAN!!

Jag tycker också att det ser ut som ett väldigt medvetet varumärkesbyggande. Och gillar inte alls att SVT ger honom den gratisreklamen.

Måste iaf konstatera att min 15-åring och hennes vänner som tittar är precis lika förbannade som vi! Så kommande generationer tar verkligen ingen skit. Tror inte att det är så dumt att ha vuxit upp med tik tok/snap nu när det är så öppet med grooming och idioter på såna appar. Om de här tjejerna får otrevliga eller groomingliknande meddelanden så anmäler och blockar de, för de vet att det bara är skit. Så det finns nog hopp om framtiden ändå!
End of side note :D

Jag blir så fruktansvärt irriterad över hur mycket utrymme och tid han får i media. Släng honom under en sten bara!
Jag tycker nog att det är bra att visa upp honom.
Som en informationsfilm om att sådana män verkligen finns på riktigt.
Och även kvinnor som verkar gilla det.

Jag känner mig som en fågelholk.
Att vi fortfarande år 2026 har människor som tycker så förklarar ju delvis varför jämställdhet inte har kommit längre.

Att vi fortfarande år 2026 har människor som tycker så förklarar ju delvis varför jämställdhet inte har kommit längre.
Problembeteendet är absolut värt att belysa. Men att han, Urban, får massa medietid för att berätta om sina idéer och skaffa ”följare” känns inte positivt.

Ett folkbildande program om hur vi ska identifiera röda flaggor när vi dejtar, eller något i den stilen, hade kunnat vara bra. Men i gvfö-formatet offras ju kvinnorna på det här sättet. De reduceras till objekt.

Urban verkar ju sko sig på sin publicitet. Negativ som positiv då han delar ”var med i poddblabla” där han säger att hans kvinna inte ska gå på krogen t.ex.

Sen verkar det som ett spel. Hans miner och ibland får ja en känsla av att han gör till sin röst mörkare med…

Jobbigast för honom var nog om ingen brydde sig 🙂

Ett folkbildande program om hur vi ska identifiera röda flaggor när vi dejtar, eller något i den stilen, hade kunnat vara bra. Men i gvfö-formatet offras ju kvinnorna på det här sättet. De reduceras till objekt.
Det är mer en folkbildning om vilka människor som vi har runtomkring oss.
Typ grannarna eller så.

Kvinnorna i GVFÖ är del av det som jag vill förstå mer av.
De vill nog faktiskt ha det så.

Liknande trådar

• GVFÖ Australien

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka