Bukefalos 30 Är!

Lyssnade pÄ podden "vad fan hÀnde" idag, och dÀr blir Urban ÀndÄ lite grillad.
Det rinner ju rakt av honom sÄklart,.men ÀndÄ.

Det intressanta var att i slutet sÄ tackade de för att han kom och sa typ att de ju inte höll med varandra om nÄgonting. DÄ svarade han att det gjorde de ju visst det. "Vi höll ju med varandra om massa saker!"
Och Klara och den andra bara "öhh...nej?"

Typ som att han ville fÄ dem att tro att det tyckte som honom. RÀtt bra avsnitt iaf.

En sak jag har reflekterat över.. Vi har ju konstaterat att Urban Àr ett hopplöst fall, men han Àr Ätminstone öppen med det. Max dÀremot upplever jag som mer creepy eftersom han har sina vÀldigt bestÀmda -men tysta- Äsikter. Han har viben att anse sig vara bÀttre Àn alla andra och att han nedlÄter sig att umgÄs med dom lite pÄ nÄder typ. Har nog aldrig sagt nÄgot positivt, mest klagat sig igenom programmet? Gillar inte hans blick heller.

En sak jag har reflekterat över.. Vi har ju konstaterat att Urban Àr ett hopplöst fall, men han Àr Ätminstone öppen med det. Max dÀremot upplever jag som mer creepy eftersom han har sina vÀldigt bestÀmda -men tysta- Äsikter. Han har viben att anse sig vara bÀttre Àn alla andra och att han nedlÄter sig att umgÄs med dom lite pÄ nÄder typ. Har nog aldrig sagt nÄgot positivt, mest klagat sig igenom programmet? Gillar inte hans blick heller.
Nu ska man ju inte anklaga folk för nÄgot de inte har gjort etc. Men jag skulle ÀndÄ vara mer rÀdd för Max som partner Àn Urban. Jag kan inte förklara det, men Urbans konstiga grejer framstÄr som nÄgot han har lÀrt sig eller tÀnkt ut, i en mening lite ytligt och intellektuellt. Medan Max - ja, bara det att han inget sÀger pekar i en helt annan riktning.

Men jag vet att jag spekulerar i enskilda personer nu, ta det för vad det Àr. Jag skulle inte gÄ pÄ dejt 2 med nÄgon av dem, och Àven avrÄda andra kvinnor. Men jag uppfattar inte Urkban som farlig. (Jag har haft fel förr, om mÄnga saker.)

Vi pratade precis om detta pÄ jobbet, varför Àr det sÄ lite fokus pÄ Max? Jag tycker ocksÄ att han Àr mer obehaglig Àn Urban. Men han kÀnns inte som att han stÀller upp i poddar, kanske dÀrför?

Fast det finns nog en massa mÀnniskor som bÄde Àr allmÀnt negativa och anser sig vara bÀttre Àn andra, utan att för den sakens skull vara det minsta 'farliga'.... sÄ jag ser inte riktigt kopplingen hÀr?

Är det pga han Ă€r sĂ„pass tyst, dvs man vet inte vad han tĂ€nker, som han kĂ€nns mera creepy?

Fast det finns nog en massa mÀnniskor som bÄde Àr allmÀnt negativa och anser sig vara bÀttre Àn andra, utan att för den sakens skull vara det minsta 'farliga'.... sÄ jag ser inte riktigt kopplingen hÀr?

Är det pga han Ă€r sĂ„pass tyst, dvs man vet inte vad han tĂ€nker, som han kĂ€nns mera creepy?
Nej, det var mest en jÀmförelse mellan honom och Urban (som gÀrna basunerar ut vad han tycker och tÀnker).

Ja jag tror det kan vara anledningen. Har dessutom mĂ€rkt att han sĂ€llan blinkar, kanske dĂ€rför ocksĂ„đŸ˜…

Edit: sen skulle jag vĂ€l inte vĂ€lja att klassificera honom som just farlig bara för att han verkar lite creepy. Bara creepyđŸ€·â€â™€ïž

Great, nu har Buke fĂ„tt mig att titta pĂ„ GVFÖ :laugh::p .

Oh well. Har faktiskt sett ett par sÀsongen av den australiska versionen för nÄgra Är sedan - det kunde jag ÀndÄ uppskatta iaf ett tag! Den svenska versionen sÄg jag lite av i "tidernas begynnelse" men tyckte att det var rÀtt "meh" och ledsnade rÀtt omgÄende - den hÀr sÀsongen kÀnns mer underhÄllande imo (sÀkert pga drama:o ).

Har ni sett dagens?

Jag ser nu. KÀnner att ja hÄller pÄ att bli galen av detta som vi nu avhandlat flera gÄnger.
Urkban hĂ€nvisar till Olivia som ”min kvinna” och nu verkar hon helt plötsligt tycka samma som Urkban om att inte ha vĂ€nner av ”de andra könet”.
O ja bara
 orkar inte

Hela programmet förstörs av dehÀr trÄngsynta konstiga mÀnniskorna?

Har ni sett dagens?

Jag ser nu. KÀnner att ja hÄller pÄ att bli galen av detta som vi nu avhandlat flera gÄnger.
Urkban hĂ€nvisar till Olivia som ”min kvinna” och nu verkar hon helt plötsligt tycka samma som Urkban om att inte ha vĂ€nner av ”de andra könet”.
O ja bara
 orkar inte

Han kallar henne aldrig vid namn utan bara min kvinna :wtf:

Jag har varit mer anti-Max Ă€n anti-Urban frĂ„n början, och dĂ„ har jag givetvis ocksĂ„ svĂ„rt för alla de skumma saker Urban gör och sĂ€ger. Men Max kalla nedlĂ„tande attityd i alla sammanhang, och att de inte ens umgicks med de andra pĂ„ "tjej-"/"killtrĂ€ffen" före ceremonin trumfar Ă€ndĂ„ Urbans Ă€ggĂ€tande och "min kvinna"-tjatet. Förutom att jag fortfarande tycker det Ă€r sjukt skumt med den dĂ€r lĂ€raren frĂ„n fjĂ€rde klass som Max helt plötsligt sökte upp i vuxen Ă„lder och hyllade som sin mamma pĂ„ bröllopet. Är det nĂ„gon som lyssnat pĂ„ Max podd och ger han ett mer normalt intryck dĂ€r?

Har ni sett dagens?

O ja bara
 orkar inte

Som jag förstĂ„tt det (innan jag sĂ„g dagens avsnitt - hon har ju varit med i ett gĂ€ng poddar etc och oftast har det kommit upp dĂ€r..) sĂ„ var det ett "krav" frĂ„n Olivia att den hon matchade med inte skulle ha kvinnliga vĂ€nner. NĂ€r hon sökte till programmet. Överlag verkar de vara pĂ„ samma spĂ„r i mycket avseende vĂ€rderingar etc.
Jag Àr inte med dem dÀr. Men bÄde Olivia och Urban, och Max och Belinda (som ocksÄ hasplar ur sig mycket som fÄr mig att ge mig sjÀlv en hÄrdhÀnt facepalm), verkar ju vara vÀldigt överens i sina respektive relationer. Bra för dem, om det stÀmmer!

Med det sagt, sĂ„ hade det tagit hus i helvete om jag varit nĂ€rvarande i vissa scener - jag hade inte kunnat hĂ„lla klaffen och förmodligen inte uttryckt mig sĂ„ diplomatiskt 🙄 .

Och Urban, ffs, benÀmn Olivia med hennes namn nÄn gÄng Ätminstone. Kom igen nu, vi kommer ju att tro att han inte kommer ihÄg det snart.

Haha, don't we all som följer GVFÖ? :laugh:

"Den objektiva sanningen" heter podden.
"MĂ„let? Att inte bara förstĂ„ vĂ€rlden, utan ocksĂ„ att försöka formulera det mest sanna och optimala sĂ€ttet att leva. Vi vĂ„gar stĂ€lla de jobbiga frĂ„gorna. Vi gĂ„r inte nöjda dĂ€rifrĂ„n förrĂ€n vi har en slutsats – eller Ă„tminstone en riktigt bra hypotes."

Herregud..

Liknande trÄdar

• GVFÖ Australien

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

• DejtingtrĂ„den 39
  • Autistic meltdown
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur