H**ks nyheter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare elifet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 262
  • Visningar Visningar 23 922
Sv: H**ks nyheter

KL

Heej
Är det någon som har köpt något av täckena
Thermo Master Rain eller Thermo Master Basic Rain

Jag köpte det gröna till min pålle. För det första var det giganstiskt stort! Min har i vanliga fall 165 på täcke så jag köpte i den storleken och han drunknar nästan i det. :crazy:
För det andra så var det inte vattentätt längre efter första tvättningen... Innan jag tvättade det så var det vattentätt och bra men inte efter. :mad:

Jag köpte det gröna till min pålle. För det första var det giganstiskt stort! Min har i vanliga fall 165 på täcke så jag köpte i den storleken och han drunknar nästan i det. :crazy:
För det andra så var det inte vattentätt längre efter första tvättningen... Innan jag tvättade det så var det vattentätt och bra men inte efter. :mad:

Mina täcken från hööks har funkat jättebra om man impregnerar de när man har tvättat! :)

Pelhamet får vara ledat, oledat, gummi el syntet... Men det MÅSTE vara MED delta.

Jaktstång/Kimblewick/Thiedemanbett får vara ledat, oledat... Men man får bara ha tygeln i den stora ringen, EJ i skåror om sådana finns...

Enligt PonnyTr...

I det läget är det BÄSTA valet en Jaktstång/Kimblewick/Thiedemanbett...
För HÄSTEN alltså...

Eller ett Ponnyhack, vilket också är tillåtet på ponnytävlingar.

Edit: Ungponnyer, 4-6 år, får bara ridas med tränsbett, i olika varianter som jag ej tar upp här....

Måste fråga, hur tycker ni storlekarna på ridbyxorna är?

Jag tycker dem är bra! :D

KL
köpte det billiga tränset för 179 kr och tycker det verkar vara båda väldigt bra och väldigt snyggt för så lite pengar!!! :laugh: pollen glittrade så fint i sensommarkvällsolen så! :D

*kl*

En kompis i stallet har köpt de fodrade vinterridstövlarna och jag fick prova dom igår - såna måste jag ha till vintern! Supersköna och verkar supervarma!
:)

Jasså, jag är lite nyfiken på att prova dom, tror dock vadstorleken blir alldeles för stor :(
Dom va då inte dyra iaf.

Ja, något stora i skaften men å andra sidan så får man ju plats med extra strumpa då (lär ju behövas för mig i alla fall som är frusen jämt).

KL

Heej
Är det någon som har köpt något av täckena
Thermo Master Rain eller Thermo Master Basic Rain

Vad är det för foder i TM Rain täcket (det gröna) ? Är det samma foder som dom "alltid" haft i dom täckena? Eller är det något nytt?

Jag har två asgamla TM rain, det äldsta är 9 år och still going strong :love:
Det andra är nåt år nyare men samma foder.
Dom är helt guld att ha eftersom det är nåt form av funktionsfoder i dom, gillar inte alla helt ofodrade regntäckena som finns.
Och fleece (som det är i Basic täcket) det gillar jag eg itne heller men det kanske funkar ändå.

Ge mig info? Snälla? :D

åh, detta undrar jag också över. Har ett gammalt TM, ett blått med vitt innerfoder. Nästan lite filtaktigt. Och detta täcke vill jag verkligen hittat igen då det funkat jätte bra. Aldrig haft ett bättre täcke faktiskt :love: Pållen min sätter bra med päls så för henne har det räckt med det där året om. Bor trots allt uppe i boden, norrbotten där vi oftast har rätt kallt vintertid :)
Sitter o funderar på om det gröna är ett likadant med en annan färg bara?

*kl*

Jag har en del grejer från hööks som är superbra, de flesta är dock inköpta för ett par år sedan... är nästan alltid en besvikelse när man ser sakerna irl efter att ha sett dem i katalogen först.

Har en lädergrimma som är 3 år gammal och hur fin som helst i lädret, en CH anatomisk dressyrgjord i läder som också är superbra, använder deras fleecehandskar hela vintern (brukar köpa 2-3 par varje höst), har en brun fleecetröja som är 3 år gammal och så välanvänd så den är utsliten och har köpt några par jodphurs med stålhätta för stalljobb och lättare ridturer som alla hållit godkänt länge.

Däremot så tycker jag att deras utetäcken är värdelösa om man väger kvalité mot pris, Börjes regntäcken är mycket bättre. Har ett par fleecetäcken som "slit och släng" (köpta på invigningen för 99 kr styck) som är helt okej för priset. Även deras ridbyxor är av dålig kvalité om man rider lite mera i dem (alltså minst ett par hästar om dagen), då duger inget annat än lite dyrare märken, man får vad man betalar för helt enkelt.

Köpte ett hundhalsband till labradoren som hållit fint också.

Idag var jag faktiskt inne och köpte en ridpad (alltså ett schabrak helt utan stroppar) till min terrängsadel, ett bett (inte testat deras bett förut, tyckte sidorstyckena såg lite grova ut men får väl se om jag måste köpa ett par andra med snören istället, då får väl de 150 kr vara läropengar då), en grimma till unghästen så han ser hyfsad ut nät han åker bort på träningar och jodopax.

Kl
tyvärr tycker jag att täckena håller dålig kvalité och är stora i storlekarna.

Däremot köpte jag ett träns därifrån till 3 åringen till inridningen som jag blev riktigt possitiv till. Mycket finare rödbrun färg än på bilden.

Även borstarna tycker jag är bra, hållt färgen och formen trots många såpa tvättar.

*kl*

Någon som varit i nån av butikerna sen det nya pullartränset kom?
Det med ringar på pannbandet och nosgrimman... Om ni kännt på det hur var det i lädert? Snyggt i verkligheten också?

Ska hämta mitt paket från hööks på fredag, hann beställa det där brun/orange vintertäcket innan det tog slut, ska bli kul att se det i verkligheten.

*kl*

Någon som klämt och kännt, eller rent av har det nya svarta ridtäcket? Är det tjock bävernylon? Tjockt foder? Har dåliga erfarenheter av Hööks ridtäcken, de brukar vara tunna, prassliga och lätta (blåser omkring).

*kl*

Någon som varit i nån av butikerna sen det nya pullartränset kom?
Det med ringar på pannbandet och nosgrimman... Om ni kännt på det hur var det i lädert? Snyggt i verkligheten också?

Ska hämta mitt paket från hööks på fredag, hann beställa det där brun/orange vintertäcket innan det tog slut, ska bli kul att se det i verkligheten.

Ett sånt hänger numera i min sadelkammare :)
Gillade att det var lite annorlunda, är annars inte mkt för nitar o sånt på nosgrimma/Pannband, men detta är fint!
Tycker kvaliten i lädret är helt ok, tror det kommer att sitta fint. Hästen är ju dock inte inriden än, men tids nog kommer det att kunna användas! :)
Det jag inte gillar med höökstränset är vävribbtyglarna som ofta är de som tillhör..De är så breda :(

*kl*

En kompis i stallet har köpt de fodrade vinterridstövlarna och jag fick prova dom igår - såna måste jag ha till vintern! Supersköna och verkar supervarma!
:)

Dessa har jag också! Älskar dom! Helt underbara och man fryser inte om fötterna :)
Bästa vinterridstövlarna jag haft, nackdelen är dock att dom inte är vattentåliga. Men jag har ett par bra gummistövlar att ha när jag ska greja ute i leran och i stallet har jag de varma stövlarna :) Fungerar fint!
Tål dock lite väta..

*kl*

Detta har jag köpt från säsongens katalog (med utvärdering) för de intresserade:

- CRW Comfort Ridbyxa (knäförstärkt), sådär passform men köpte bara för att ha som gravid-ridbyxor dvs lite för stora :p
- CRW Wilma Sweatshirt, bra passform och jättemysig att ha på sig.
- CRW Basic Polotröja, snygg och bra passform
- Elastiska benreflexer, grymma!
- TM Extra Fleece, snyggt, varmt och bra passform. Dock sitter passpoalen dåligt fastsydd. Min marodörhäst lyckades pilla loss den så det har nu lagats.
- Showmaster Ridtäcke, inte provat det på hästen än men känns bra ;)
- CH Dressyrgjord, jättefint läder och är nöjd!
- Showmaster Gold (shabrak), jättenöjd än så länge!
- Showmaster Fleecebandage, bra.
- Showmaster Bandageunderlägg, blir lätt noppiga annars bra storlek.
- Showmaster Elastic/Fleece, kanonbra!

:bow:

KL

Någon som provat det bruna ulltäcket?

Jag köpte ett billigt ulltäcke i våras tror jag, de fanns i mörkgrönt, mörkblått och vinrött och kostade typ 129:-. Det räckte inte om bogen på min häst...:o

Hon är alltså lite halvbred över halsansättning och bog, så jag vill veta om det bruna ulltäcket är normalt i bogen eller litet. :laugh:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 387
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu har h**ks nyheter kommit upp på hemsidan! Vad tycker ni? Jag har blivit helt kär i pullartränset! Inte nog med att det är... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 600
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 096
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka