H**ks nyheter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare elifet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 262
  • Visningar Visningar 23 922
Sv: H**ks nyheter

Den var helt vattentät första vintern, och halva andra. Men den började läcka i slutet av säsongen i år... så jag får väl se om den går att impregnera om till hösten för annars är det inge större fel på den förutom att några av dom tunna runda resårerna har gått av...
Har varit min favoritjacka dom senaste vintrarna...

Låter ju bra :) Impregnerade du din när du köpte den?

Köpte ett reflexregnställ på Gekås som läckte redan första dagen :D haha. Skrattretande. Kändes ändå väldigt bra i tyget men men. Reflekterar gör den ju iaf, de dagar det inte regnat kan man ju ha den ;)

Har bara skummat igenom katalogen, hittade endast en munkjacka jag vill ha, svart med lila inuti huvan. Och den ska jag minsann inte ha i stallet :love:

Jag älskar Horseheadbrallorna, men jag använder bara helskodda så jag vet inte hur de oskodda är. :)

Köpte nyligen ett par oskodda CRW-byxor på rea, men det är inte alls samma kvalité. Men de funkar säkert för ridskoleridning en gång i veckan, annars kan jag ju avlägga rapport när mina börjar kännas alltför slitna. ;) Sköna är de iaf!

Hjälmen jag använder är en CRW Ventilationshjälm, den klassiska kaskmodellen, och den trivs jag jättebra i. Den har även mycket bra prisläge, så man kan lätt köpa en ny om man drattar av. :angel:

Kläderna har jag inte så stor erfarenhet av, jag köper sällan speciella tröjor att ha i stallet. Köpte dock en huvtröja i våras, och den blev lite noppig i första tvätten, men det kan ju ha att göra med att den haft ganska mycket närkontakt med hö. Snygg och skön är den.

Har även några funktions-T-shirts som jag är mycket nöjd med.

Jag kommer inte rida varje dag...därför kan jag nog "nöja" mig med lite sämre kvalitet... (å andra sidan provade jag ett dyrt märke i en butik...de var inte sköna...fast de kostade över 1.000. kr...)

Låter bra att hjälmen var ok! De är rätt snygga...mer i min sak än vissa andra.

Har bläddrat igenom katalogen, tycker inte att det var ngt nytt jag riktigt fastnade för. men jag tycker dom kör med mer vågade grejor som tex träns. och så följer de märkes sakernas trender o mycket bling:love: Bra eller dåligt får vi se på måndag då jag kanske ska dit:D

Själv har jag då ingen egen häst, men vet iaf att jag nästan måste han LF-grimman och sen har det ängtligen kommit rosa hovkratsar ^^ ÄLSKA ROSA :D Hade jag ponny så skulle ett LF schabrack vara ett måste, men tycker inte att de är så snygga längre, tkr mer om de gamla :)

Du gjorde ett bra val! Går något sönder har du dessutom större chans att få ett träns du slipper reklamera en gång till.

Nu glömde jag hälften om mailet till VD:n där han tyckte jag hade felfelfel och nosgrimman var inte alls felsydd.
Klagade även på att de hade för långa bett på flera hästar i katalogerna (jag vet själv hur man var när man var liten, kunde bläddra i katalogen i flera timmar och självklart gjorde Hööks alltid rätt, har de för långt bett kan man också ha det) och då fick jag höra att alla hästar har sina egna bett på bilderna, konstigt att de flesta bett är Hööks-bett då.
Visst, de har inte ett krav på sig att behöva vara utmärkta i katalogen, men är man Sveriges största kedja av hästbutiker tycker jag att man kan framgå med gott exempel och lägga några minuter extra på att hitta ett bett i rätt storlek t.ex.

Åh, jag har också reagerat på betten.. minst 1-2 cm utstick på varje sida :S

knapplån

funderar på Gold Medal Artemis tränset...

ngn som sett hur storlekarna är?

min nya häst är helknepig i storlekar i träns.
Han måste typ ha cobträns men då blir ju pannbanden för små.
Är storlek full jättestor i storleken på detta träns?

satsa på solibel träns i så fall :P vanliga storlekar med pannbanden är en storlek större.. och du får bättre kvalitee än hööks för samma pris.

tack för tipset, har dom ngt som liknar Artemis tränset? fastnade för just det tränset..tycker det är sååå snyggt

Det var redan impregnerat när jag köpte den.

Började som sagt läcka efter 1.5 vintersäsong UTAN någon omimpregnering, använts daligen till och från stallet på cykel + ridning... och här har det varit mer regn än annan väderlek under dessa 2 säsonger...

Så jaa, jag är mycket nöjd med jackan.

Såg nu att de har två varseljackor för samma pris. Den nya är 100% nylon och den du (antagligen) har var 100% nånting annat :p Kanske mer värt att köra på den äldre versionen? Verkar ju inte vara nån större skillnad förutom lite svart på ärmarna och längst ner på jackan... Är ju ingen annan som hunnit testköra den nya varianten tills man ska shoppa.-

Har inte kollat reflexsidan ordentligt, men du menar att det finns en annan reflexjacka än den "långa" som kom först för några år sedan och lumberjacka som kom förra vintern ?

Men ska jag köpa en till blir det samma modell jag redan har, gillar jackor i den modellen som dessutom har massor med fickor...

Det mesta funkar, men det har ju en del med säkerhet också.
Jag personligen skulle aldrig köpa ett träns därifrån för att använda till ridning. Deras läder är papper! Känn på dem bredvid ett kvalitétsträns från Treadstone (som oftast är billigare!) eller Dy'on eller liknande, då kan man föreställa sig hur dåligt det är.
Heldre lägga en 1000-lapp på ett träns man kan ha i tio år, det är ju bara kul att kunna ha saker så länge, tycker jag iaf (nu tänker jag läderprodukter).
Tränset för 150 kr, visst - det är billigt, men det är ju kass kvalité som kan gå sönder när som helst (det kan självklart ett dyrare träns också göra, men det är inte samma risk eftersom de oftast är bättre sydda och lädret är bättre).

Håller inte med alls, har haft flera träns från hööks som kostat unde 150 kr och de håller fortfarande efter 3 år! Tricket är att blötlägga lädret i olja i 24 h... Jag har tom ett 25 kr träns som efter ett par år i ridskolans tjänst fortfarande är utmärkt, helt utan smorning! Börjar bli för måna undantag för att det ska vara en slump! Vissa träns är dåliga, helt klart men långt ifrån alla billiga träns är kassa.

Finns det någon som köpt ett billigt träns som gått sönder under ridning?

Jag har under mer än 40 år bara haft ETT ( 1 ) träsn som gått sönder vid första ridturen... och det ver ett JACSON BOHEME...

Det var läderbiten som bettet vilar i som gick rakt av... tur man har snäll häst ibland... ,-/

Och tur att matte alltid har snören m.m. i fickorna....

Använd oliv- eller rapsolja... det är bäst.

ALDRIG ekol då det tyvärr gärna vill lösa upp trådarna tränset är sytt med...

Okej, tack för svar, blir dags att "bada" mitt billiga hööksträns nudå :D :devil:

Håller inte med alls, har haft flera träns från hööks som kostat unde 150 kr och de håller fortfarande efter 3 år! Tricket är att blötlägga lädret i olja i 24 h... Jag har tom ett 25 kr träns som efter ett par år i ridskolans tjänst fortfarande är utmärkt, helt utan smorning! Börjar bli för måna undantag för att det ska vara en slump! Vissa träns är dåliga, helt klart men långt ifrån alla billiga träns är kassa.

Finns det någon som köpt ett billigt träns som gått sönder under ridning?

Japp, ett från Hööks gick sönder under ett pass på galoppbanan, inte så vidare roligt..kunde gått illa. Aldrig mer träns/tyglar med sån kvalitet.

Ja alltså de har en ny, lång reflexjackas som säkert kommer ersätta den gamla modellen. Så de har två långa och en lumbermodell just nu. Verkar inte vara nån större skillnad på de långa förutom lite design och att de har olika yttermaterial, svårt att säga vilken som är bäst...

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 951
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 390
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu har h**ks nyheter kommit upp på hemsidan! Vad tycker ni? Jag har blivit helt kär i pullartränset! Inte nog med att det är... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 600
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 109
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka