H**ks nyheter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare elifet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 262
  • Visningar Visningar 23 922
Sv: H**ks nyheter

snyggare kanske om man har den smaken, men en häst ska inte behöva ha ett hööks utetäcke på sig. Börjes är 100000000 gånger bättre än hööks om man ska jämföra dom två! för mig ör börje xoch höks lågpris affären skillanden är bara att hööks dragit i väg i priserna. hellre saker från börjes än hööks.

De har verkligen satsat på fina hästar med stora halsar i år :p

Haha! åh jag stör mig, vad den där hästen ser konstig ut med sin hals!:rofl: man tänker mer på den än det dem ska sälja.:angel:

Inga jätteroliga nyheter direkt. några självklara märkeskopior som vanligt. :p Vinterstövlarna skulle kunna vara nåt. snygga och bra pris, undrar på kvalitén bara...?

Vissa saker är verkligen överpris... Särskilt när det gäller ridbyxor (halvdann kvalitet för 700 spänn liksom :eek: ) och täcken och vissa träns.

Snyggare ja.
Sa aldrig att jag skulle köpa ett, min ponny går med ett himalaya när det regnar och det fungerar alldeles utmärkt :)

Har fortfarande sådana täcken från den tid då dom var både grå och blå och hetter RS respektive Everest.... Dom har tålt en hel veckas ösregn utan att läcka det minsta... :)

Men det är ju inte hemligt att Hööks dragit ner enormt på kvalitén, trots att priserna gått upp.
Deras produkter var bättre tidigare.

Det stämmer nog...jag har ett par läderstövlar köpta hos dom för cirka femton år sedan och de är fortfarande superfina....

Det mesta funkar, men det har ju en del med säkerhet också.
Jag personligen skulle aldrig köpa ett träns därifrån för att använda till ridning. Deras läder är papper! Känn på dem bredvid ett kvalitétsträns från Treadstone (som oftast är billigare!) eller Dy'on eller liknande, då kan man föreställa sig hur dåligt det är.
Heldre lägga en 1000-lapp på ett träns man kan ha i tio år, det är ju bara kul att kunna ha saker så länge, tycker jag iaf (nu tänker jag läderprodukter).
Tränset för 150 kr, visst - det är billigt, men det är ju kass kvalité som kan gå sönder när som helst (det kan självklart ett dyrare träns också göra, men det är inte samma risk eftersom de oftast är bättre sydda och lädret är bättre).

Sen skulle jag akta mig för alla dessa 'mode'-produkter de härmar, oftast är de felaktiga och kan skada hästen.
Som t.ex. kineton-nosgrimman de började sälja för några år sen (vet inte om den finns kvar i sortimentet), men den saknade den viktiga metallplattan på nosdelen och ringarna var alldeles för grunda eller vad det nu var.
Jag skrev faktiskt till Hööks VD och påpekade hur viktigt det är att sälja produkter som inte skadar hästen istället för att göra något halvdant och sälja det.

Ibland undrar man när man hört en anställd säga till en kund att deras billigaste sadel (1500 kr eller vad det är) är som en Butet - passar ALLA hästar.
Kan man verkligen häst då?

/Sorbe som faktiskt var på Hööks i måndags och köpte en kadra, stövelknekt och fårskinnssulor.

Oj! Jag som tittade på flera av deras träns :crazy:

Nu blev jag ännu gladare över att jag bestämde mig för ett Dyon träns och tyglar! :laugh:

Du gjorde ett bra val! Går något sönder har du dessutom större chans att få ett träns du slipper reklamera en gång till.

Nu glömde jag hälften om mailet till VD:n där han tyckte jag hade felfelfel och nosgrimman var inte alls felsydd.
Klagade även på att de hade för långa bett på flera hästar i katalogerna (jag vet själv hur man var när man var liten, kunde bläddra i katalogen i flera timmar och självklart gjorde Hööks alltid rätt, har de för långt bett kan man också ha det) och då fick jag höra att alla hästar har sina egna bett på bilderna, konstigt att de flesta bett är Hööks-bett då.
Visst, de har inte ett krav på sig att behöva vara utmärkta i katalogen, men är man Sveriges största kedja av hästbutiker tycker jag att man kan framgå med gott exempel och lägga några minuter extra på att hitta ett bett i rätt storlek t.ex.

Ja gud ja, känns som att allt fokuseras på hur hästens knoppar ser ut i denna katalogen, framsidan är ju tex bara för hemsk! Hästen dras i munnen och ser typ skrämd ut, medan den ljuva ryttarinnan ler så fint :grin::D

Älskade (fortfarande :angel:) att bläddra i katalogen och kolla in allt "mode" som var nytt ;)

Som t.ex. kineton-nosgrimman de började sälja för några år sen (vet inte om den finns kvar i sortimentet), men den saknade den viktiga metallplattan på nosdelen och ringarna var alldeles för grunda eller vad det nu var.

Jag har 3 Kinetonnosgrimmor av varierande ålder, från 80-talet och framåt.
Ingen har metallplatta i nosdelen och alla har exakt samma "djup" där bettet ska ligga....
Så där förstår jag inte riktigt hur du menar ?

Den ena är en från Hööks, som dom inte säljer längre men enstaka ex kan finnas i butik. Och det enda som skiljer är läderkvaliten och att remmen över nacken kan gå minst 2 varva runt en shirehäst eller så...

Här är en till som gillar att bläddra i katalogen....men sen om jag köper så mycket nja....:)

Men jag har faktiskt några saker från Hööks som jag gillar bla ett par ridbyxor (helskodda) som de sålde billigt, 249 kr tror jag, får något år sedan. Lite tjockar och ribbade i materialet - och jääääätesköna speciellt när det är kallare ute. Sedan har jag ett par oskodda som jag har fyndat på en rea för flera år sedan. Ett par riktigt sköna som jag har om jag ska bara mocka eller skrota runt i stallet (gillar inte att rida i oskodda) såg att de ny hade kommit i grått (helskodda) funderar på att köpa ett par. Har vart lite dåligt med gråa ridbyxor eller så har jag bara letat på fel ställen.

Deras neopreneboots för 99 kr är riktigt bra jag har haft mina i flera år och de håller bra. Har även deras benskydd i neoprene och även dem är jag nöjd med.

Träns skulle jag kanske inte köpa därifrån men det kanske beror på att jag inte tycker att de har några snygga till Islandshästar. Jo, de hade ett riktigt snyggt från Stubben för några år sedan men det köpte jag senare på hos Böjres - till ett mycket bättre pris! :angel:

Vissa utav deras träns är faktiskt riktigt mjuka och fina.
Men jag har slutat besälla saker därifrån, åker till butik så man kan få klämma och känna på sakerna innan man köper.

Får väl slinka in med en fråga. Deras långa reflexjacka sm hängt med i alla år, något att ha eller? Tänker mest om den är vattentät eller ej. Tycker det är svårt att hitta reflexjackor som är täta och ridvänliga, denna har ju ridsprund och är lagom lång :)

Jag blev jättesugen på att iallafall prova CRW Active stövlarna, vinterridstövlarna har jag faktiskt, fast bruna, de är väldigt varma och bra, men dragkedjorna (som oftast på hööks..) är för tunna och ger med sig efter ett tag, ska byta ut mina till tjockare OM det är värt det, ska priskolla det, men annars så räddade de min vinter. Måste vara noga med att smörja ganska ofta också (som jag ehrm inte är så bra på :angel: tillräckligt jobbigt med hästens grejer ju!).
Har de även ofodrade som jag köpte på rea och de sitter som en smäck men där har draggrejen på dragkedjan gått sönder. Men såg nu att jag inte tror mina är syntetläder för mina var 500 spänn dyrare. Men exakt samma modell i övrigt.

Annars så tycker jag de hade skitsnygga jackor i år, får se hur de sitter på mig bara :p, snygga tröjor och ridbyxor, blir till att åka till hööks och shoppa lite!

kl

Jag kanske börjar rida igen.
Funderar på att köpa ett par oskodda byxor och en tröja...ev hjälm i butik.
Vad tror ni om kvaliteten på dessa?

Jag älskar Horseheadbrallorna, men jag använder bara helskodda så jag vet inte hur de oskodda är. :)

Köpte nyligen ett par oskodda CRW-byxor på rea, men det är inte alls samma kvalité. Men de funkar säkert för ridskoleridning en gång i veckan, annars kan jag ju avlägga rapport när mina börjar kännas alltför slitna. ;) Sköna är de iaf!

Hjälmen jag använder är en CRW Ventilationshjälm, den klassiska kaskmodellen, och den trivs jag jättebra i. Den har även mycket bra prisläge, så man kan lätt köpa en ny om man drattar av. :angel:

Kläderna har jag inte så stor erfarenhet av, jag köper sällan speciella tröjor att ha i stallet. Köpte dock en huvtröja i våras, och den blev lite noppig i första tvätten, men det kan ju ha att göra med att den haft ganska mycket närkontakt med hö. Snygg och skön är den.

Har även några funktions-T-shirts som jag är mycket nöjd med.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 950
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 389
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu har h**ks nyheter kommit upp på hemsidan! Vad tycker ni? Jag har blivit helt kär i pullartränset! Inte nog med att det är... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 600
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 096
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka