H**ks nyheter

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare elifet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 262
  • Visningar Visningar 23 922
Sv: H**ks nyheter

kl
Puttar lite. Jag köpte Gold Medal Delfi idag. Jag tyckte att lädret var bra och det känns välarbetat samt att pannbandet var ursnyggt. Det enda jag kanske har en åsikt om är att det inte var en liten "platta" under käkspännet på nosgrimman, den kan kanske nypas om man spänner den tight. Nu har jag alltid lös nosgrimma så det lär inte vara något problem för mig.

Köpte även luxury schabrak, dressyr i blått, ursnyggt!

Finns det någon som köpt ett billigt träns som gått sönder under ridning?

Köpte ett billigt achenträns från h**ks, o iof så gick det inte sönder vid ridning, men det blev grönt under smörjning! Och jag var inte våldsam.
Då blev tränset grönaktigt på dom ställena som det var stoppning i (pannbandet, nosgrimman och tyglarna) - shit, bra kvalla! :grin:

Jag var på Hööks i Västerås i onsdags.
Har inga bilder men köpte den blommiga ridskjortan (riktigt snygg och satt bra) och rundsydda tyglar. Kollade in tränsen och blev helt kär i det lackade tränset! Det följer med hem nästa gång:d. Dressyrtränset med rundsydda sidostycken var också väldigt snyggt faktiskt, speciellt nosgrimman. Fint och smidigt läder. Pannbandet var riktigt läckert som satt på!

Tycker att tränsen överlag kändes som om de var gjorda i lite bättre läder. Har aldrig köpt träns därifrån förut, och nu tyckte jag t.o.m. att det billiga för 179 kr var helt okej för det priset :)

Min syster fick nyss de grymt snygga stövlarna (med brodyr och snörning, typ 1800kr eller nått sånt) Någon som har dessa?

Jag funderar nästan på att köpa ett par själv, utmärkta och snygga vardagstövlar?! :D:D

håller med dig där faktiskt, tyvärr fanns artemis endast i cob men det var litet. Mina brukar ligga mellan storlekarna så det får bli ett full för min del om det ska inhandlas

*kl*

Var i Kungens Kurva i förra vecakn då jag bestämt mej för att jag bara MÅSTE köpa den bruna varianten av det träns som är på nya katalogens framsida...

Och jag kände och tittade och kände och tittade, men inte hittade jag DET tränset...

Så jag fick fråga en av tjejerna om hjälp...

Så gissa om jag tappade hakan när hon tog fram mitt önsketräns och det var bara ett... ett... super tråkigt träns i "fel/ful" brun färg, inte alls så glänsande som det var på bilden på nätet... cry cry cry :(

Sååå, nääh... det blev inget träns av modellen Woodfard... Det blev faktiskt inget träns alls :(

Dom enda träns jag kände på som jag gillade kvaliten på var det lackade, som jag hade köpt om pannbandet åtmindstånde också hade varit lackat, och Delfi, som dom just då bara hade i svart vilket jag absolut INTE skulle ha...

Och inte hade dom Lena Furberg-schabraken heller :(

Så det blev bara 2 par kotringar, 2 grimmor som var nedsatta och 1 par ljusrosa ridhandskar som har utgått ur sortimentet på nätet... Inge roligt alls :(

jag har beställt artemis tränset...jag chansa o tog ett full.
beställde det förra veckan, har inte fått det ännu, men phu sicken tur att du skrev att dom verkar små i storlekarna iaf..då kanske jag chansade på rätt storlek iaf :laugh:

Beställde med ett igår :) Tyckte sidostyckena var himla korta i storlek cob. Så vi får hoppas att full sitter kanon

var och tittade i Hööks butiken på torp uddevalla , letade efter regnstället från nya katalogen (svart/röda detaljer) hade inte kommit in än , var så oerhört sugen på GM lädergrimman , på nätet såg det ut som om den var fodrad med vitt skinn , men in real life var det natur ,, suck var jättefin för övrigt ,men jag har hakat upp mig på att jag vill ha en svart / vit fodrad lädergrimma till nya unghästen

fick mitt träns idag, rusade väg o hämtade ut det!!
tränset va ju jättefint. ngn hade nämt att det såg papprigt ut eller ngt,,,det gjorde då inte mitt exemplar iallafall. blev positivt överraskad!
sidostyckerna hade nog blivit för korta i cob, tror jag...eller, han skulle nog kunna haft cob också, men då på sista hålet eller ngt.
pannbandet skulle han inte kunnat ha i cob såg jag dock!
nosgrimman va lite för stor, vilket jag misstänkte. Han har ju huvud som en arab typ..så jag får nog ta och klippa av läderremmen vid pulbacknosgrimman...det är den som är för lång.

jag tror han skulle kunnat ha både cob och full tränset, men hade jag valt cob så hade pannbandet inte passat...så då klipper jag hellre av remmen lite vid nosgrimman på fulltränset :laugh:

var så oerhört sugen på GM lädergrimman , på nätet såg det ut som om den var fodrad med vitt skinn , men in real life var det natur ,, suck var jättefin för övrigt ,men jag har hakat upp mig på att jag vill ha en svart / vit fodrad lädergrimma till nya unghästen

Jag beställde den i tron om att fodringen var vit och blev såååå besviken när jag såg att det inte var det. :cry: Men jag behöll den i alla fall i väntan på att jag hittar en annan. Det är ju i alla fall jättebra läder i den och den blir väldigt mjuk och fin efter lite läderfett. :)

Duger detta så länge? klicka här

va dum som inte fotade hästen med tränset på...tar det en annan dag

Jag beställde också det häromdagen, ska bli kul och se om det passar. Som du nämner så är nog nosgrimman tyvärr för stor för min med men det kan man nog lösa lite smidigt.

sådär..idag tog jag bild (snabbfota) på artemistränset..
storlek full..har ännu inte åtgärdat den långa remmen,,,det går faktiskt att ha den utan o klippa av den, men det kommer bli snyggare om jag skär av den lite.

1.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 951
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 390
Senast: Lavinia
·
Utrustning Nu har h**ks nyheter kommit upp på hemsidan! Vad tycker ni? Jag har blivit helt kär i pullartränset! Inte nog med att det är... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 600
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
12 108
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att bemöta en ledsen/upprörd främling
  • Lekstuga
  • Hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur