H**ks Vs. B*rjes..?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Buffalo_brud
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 054
B

Buffalo_brud

H**ks vs. B*rjes..!

Vem har bäst kvalitet på grejer?
Bredast sortiment?
Bästa täckena?
Snyggaste tränsen?
Bästa sadlarna?
Snyggaste/bekvämaste/hållbara ridkläderna?
Hållbaraste produkter?
Snyggaste/bästa benskydden?
Övrigt?

motivera gärna varför :) :bow:

Sv: H**ks Vs. B*rjes..?

h**ks har bredare sortiment.
Snyggast ridkläder, och vissa är bekväma.
Har ett vintertäcke därifrån och jag tycker det är bra, vattentätt än så länge och varmt, och passar.
Har oxå en massa stalltäcke därifrån men som inte hade nån vidare passform (samma märke som vintertäcket).
Sista täcket passar (från h**ks) frågan är om det passar efter tvätt..
De har snyggare grejer där än b*rjes tycker jag.
Men kvalitèn är väl så där.
Vissa saker går i sönder direkt, och vissa håller längre vad man hört från andra.

Har 1 träns från b*rjes som inte var nåt vidare.
Köpte oxå ett par ridstövlar därifrån som var totalsönder efter 2 veckors användning :mad: , som jag nu har skickat tillbaks.

Bryrs nog helt på vilket märke man köper, och vilken prisklass.
Tränset från B. var ju iof billigt, därav kvaliten, samma med stövlarna.
Täcket från H. var billigt (699:- tror jag) men har BRA kvalite än så länge (har använt det några månader), men sen kan vissa billigare saker därifrån vara ren skit.
HAr ridbyxor därifrån, snygga, och i ena paret är där hål i både knä och skrev.. men dom hade jag oxå haft i över 1 år.

haha varför förföljer du mig???

Jag förföljer dig inte, men vi svarar i samma trådar, men helst av allt försöker jag undvika de trådar du svarat i, de har en tendens att bli oseriösa.

Vem har bäst kvalitet på grejer?Båda har bra och dåliga saker.
Bredast sortiment?Hööks har klart mest prylar.
Bästa täckena?Svårt... Börjes är iaf mest prisvärda.
Snyggaste tränsen?Hööks.
Bästa sadlarna? Båda. Men Börjes har fler billiga.
Snyggaste/bekvämaste/hållbara ridkläderna? Jag har inte lyckats hitta några ridbyxor som har haft bra passform på Hööks, så jag säger Börjes.
Hållbaraste produkter? Det beror ju på vilka saker man väljer. Eskadron- och Stübbensakerna har nog samma hållbarhet vart du än köper dem...
Snyggaste/bästa benskydden? Jag har nog köpt flest på hööks. Men elastiska lindor och paddar är bra mycket mer prisvärda hos Börjes!
Övrigt? Hööks har ju butik där man kan klämma innan man köper, men Börjes är helt klart mest prisvärda!

Vem har bäst kvalitet på grejer?
Bredast sortiment? Hööks
Bästa täckena? Är nog ungefär lika...
Snyggaste tränsen? Hööks
Bästa sadlarna? Rätt lika tror jag om man bortser från Börjes billiga
Snyggaste/bekvämaste/hållbara ridkläderna? Hööks men gillar Börjes helskodda ridbyxor :love:
Hållbaraste produkter? Varierar nog!
Snyggaste/bästa benskydden? Hööks

Senast ändrad:

Vem har bäst kvalitet på grejer? Beror på vad man köper
Bredast sortiment? Ganska likvärdigt ändå tycker jag, men hööks har väll lite mera prylar ändå..
Bästa täckena? Börjes. Har Himalya Regntäcket därifrån och det har hållit tätt jättebra, inte läckt någonting och är helt och fint (eller ja det är lite skitigt :p men i af...) Min erfarenhet är att Hööks täckena lätt går sönder, inte andas och inte håller tätt... :mad:
Snyggaste tränsen? Beror på, finns ju kvalitétsprodukter på Börjes med, men skulle jag köpa ett träns på något utav de ställena för under femhundralappen skulle jag välja Hööks.
Bästa sadlarna? Likvärdigt, båda har ju märkessadlar. Men Hööks är nog ändå bäst för Griffin sadlarna är också bra med tanke på priset, enligt mina erfarenheter.
Snyggaste/bekvämaste/hållbara ridkläderna? Lika på båda ställena.
Hållbaraste produkter? Beror på vad man ska köpa. Täcken köper jag helst från Börjes, träns köper jag hellre på Hööks.. Kläderna är likvärdiga på båda ställena.
Snyggaste/bästa benskydden? Eskadron :p Och de finns ju på båda ställena. Annars skulle jag nog faktiskt säga Börjes.
Övrigt?

jag har aldrig handlat på hööks.
men jag kan tänka mig att dom har mycket bra grejer.

jag har alltid handlat på börjes, och alla grejer jag har köpt där har varit super bra. inget har gått sönder har varit jätte nöjd helt enkelt.
jag hade säkert varit jätte nöjd med hööksgrejer med, emn hööks tycker jga är mycket dyrare än börjes, så varför köpa grejer på hööks när grejerna på börjes är bra? och billigare. :banana:

Jag tycker produkterna är snyggast i H**ks men vissa saker kan jag handla från B*rjes, tex Bucas täckena å stallinredning, sadelhängare mm.

Liknande trådar

Körning Jag har scannat av begagnatmarknaden i veckor och nu ger jag upp, det får bli nytt istället! Folk kan ju varken skriva ut vilka delar...
Svar
12
· Visningar
2 990
Senast: kolblakkur
·
Western Vad har ni andra för erfarenheter av utrustningen på b*rjes och h**ks?? Bra och dålig westernutrustning som ni köpt. :laugh: Då... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 384
Senast: Solaika
·
X
Hästmänniskan Jag är en 23-årig tjej som blev hästfrälst vid tre års ålder när jag blev omkringledd på en alldeles för stor fjording :) När jag var...
Svar
11
· Visningar
2 140
Senast: cirkus
·
Utrustning Som rubriken säger, vad tycker ni? Vilket märke är bäst & snyggast inom; 1. Sadlar 2. Träns 3. Täcken 4. Benskydd 5. Martingal...
Svar
12
· Visningar
1 614
Senast: SweetBriar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Att lämna i smyg
  • Eurovision 2025

Hund, Katt, Andra Djur