Vad tycker ni om sortimentet i b*rjes och h**ks??

Sv: Vad tycker ni om sortimentet i b*rjes och h**ks??

Mysaan, det är ju väldigt svårt att få en sadel köpt på postorder att passa, det är ju svårt att veta innan om den passar, det kan bli ett herrans skickande, har du ingen butik i närheten så du kan prova ut sadeln riktigt?

Jo jag vet att det är det. Fördelen är att jag får skicka tillbaks den om den inte passar.

Tyvärr har jag ingen butik i närheten så jag kan inte prova ut den annat än med att jag tar hem den.

Har för mig att de finns i Hööks katalog men är inte helt säker. Vi har en westernranch i närheten där jag vet att de har ett antal sådana till de mindre hästarna. De är lättare för yngre ryttare att lyfta och de är (enligt dem)rätt bra sadlar till lågt pris.
Kan fråga dem när jag pratar med dem nästa gång.

Men förresten, det finns ju bomlösa westernsadlar. Kanske det kan vara något för dig och hästen?

Hööks hade någon variant innan vet jag men nu finns den inte i katalogen. Men det är möjligt att den finns på deras hemsida.

det finns ju big horn sadlarna som är delvis cordura och läder... tycker de är helt ok och går att få till ok priser begagnat. de är inte så tunga. under 10kg tror jag.
har själv haft en arabsadel från big horn o den var helt ok.

det finns ju big horn sadlarna som är delvis cordura och läder... tycker de är helt ok och går att få till ok priser begagnat. de är inte så tunga. under 10kg tror jag.
har själv haft en arabsadel från big horn o den var helt ok.

Hur är arabsadlarna från Big horn i vikt? Min kille är ju ganska kort i ryggen och det skulle självklart underlätta om vi kunde ha en arabsadel då förståss.

Hööks hade någon variant innan vet jag men nu finns den inte i katalogen. Men det är möjligt att den finns på deras hemsida.

Det är en sån sadel som Western_ivy skriver om.
Big Horn i läder och Cordura.

jag tror att den låg på ca 9kg, har för mig att det var vad som stod i beskrivningen.
min hade jag till en varmblodstravare som var ganska liten och den passade men det blev lite vingligt, de passar bättre på hästar som är lite bredare över bogen. en skön sadel att rida i!

det finns bighorn sadlar som är lättare oxå.
de kallas väl ekonomisadlar för att en del av lädret är utbytt mot tyg.

jag har sett begagnade som kostar mellan 3-5000kr

Jag har en big horn arabian light semi syntet och väger 9kg tror jag. Den är väldigt lätt iallafall. Perfekt för korta häst ryggar. Är supernöjd med min :D

Idag fick jag hem min arabian pad från b*rjes. På deras bild och info står det att den är vinröd med svart vita detaljer. Blev jätte besviken, den såg inte alls ut så!! :cool:

Deras bild
4483.jpg

Padden jag fick
Bild006.jpg

Idag fick jag hem min arabian pad från b*rjes. På deras bild och info står det att den är vinröd med svart vita detaljer. Blev jätte besviken, den såg inte alls ut så!! :cool:

Deras bild
4483.jpg

Padden jag fick
Bild006.jpg

Vilken skillnad det var på paddarna. Den du fick hem var inte alls lika snygg måste jag få tycka.

Tyvärr tycker jag att det ofta är så med börjes grejer.

Köpte ett träns som såg trevligt ut på bilden och när det kom hem var det helt plastigt och jättefult.:crazy:

Jag är annars mycket nöjd med dem förutom NU.

Fast måste försvara börjes lite, jag köpte faktiskt min första westernsadel därifrån och den är underbar, sitter perfekt på pållen och är skön att rida i. Däremot hööks westernsadlar skulle jag inte ge mig på. Har så konstig, stel passform, enligt mig iaf. =)

Fast måste försvara börjes lite, jag köpte faktiskt min första westernsadel därifrån och den är underbar, sitter perfekt på pållen och är skön att rida i. Däremot hööks westernsadlar skulle jag inte ge mig på. Har så konstig, stel passform, enligt mig iaf. =)

Får man fråga vad det var för någon?
Kan erkänna att jsut på sadelfronten är jag nöjd med börjes för det har jag köpt några genom åren av dem.

Tänkte emr på paddar, vojlockar osv som jag tycker inte stämmer i frägen osv.

Gosh, vad nervös jag är, har panikbeställt huvudlag med tyglar och en curb från börjes, eftersom jag inte har någonting att rida med nu.. Är det nån som vet nåt och det kompletta tränset? Det såg ganska enkelt ut.. Var i butiken i kungsbacka för ett tag sen och köpte deras bomullstyglar men har inte ridit med dom än, men dom är sköna att ta i iaf ;) köpte även ett rakt, svart stång med låg port och ganska korta skänklar, har bara provat det en gång men tösen verkar trivas väldigt bra med det. Men nu har jag fruktansvärd ångest över grejerna jag har beställt, så jag måste undra om någon annan har dom här grejerna och tycker dom är bra?

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Western Hej ! Håller på att försöka lära mig mer om western, men då jag bor i norrland så finns de ingen westernbutik på så där 50-60 mil... 2
Svar
37
· Visningar
6 867
Senast: IngaLena
·
Äldre Jag och min sambo träter ganska ofta om vår bil. Tidigare bilar har bytts ut efter ca 3 år, och de har då gått runt 1000 mil. Den... 2
Svar
36
· Visningar
5 675
D
Utrustning Jag har tänkt på en sak. Har sett att både Öb och H**ks har billiga sadlar. ÖB Har en sadel som tidigare kostade 1400 kr och sen 999...
Svar
18
· Visningar
2 908
Senast: rainwithdust
·
B
Hästvård Jag köpte Binegar sommaren 2008. Han är född 2002. Jag antar att han hela livet lidit av pattella, iaf sedan jag köpte honom som...
Svar
12
· Visningar
1 721
Senast: __Stilett__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka