H80 eller H90?

domesticus

Trådstartare
Första fälttävlansstarten: H80 eller H90? Vi har fälttävlanskortet och tränar på åtminstone 90-nivå. Men, första tävlingen; hade ni valt att gå ut lätt för självförtroendets skull, eller kört på H90? (Min tränare tycker att vi ska köra på H90 på den banan, men jag velar uppenbarligen ändå :D)
 
Första fälttävlansstarten: H80 eller H90? Vi har fälttävlanskortet och tränar på åtminstone 90-nivå. Men, första tävlingen; hade ni valt att gå ut lätt för självförtroendets skull, eller kört på H90? (Min tränare tycker att vi ska köra på H90 på den banan, men jag velar uppenbarligen ändå :D)
Hade lyssnat på tränaren eller magkänslan. Det hade varit klumpigt av din tränare att rekommendera h90 om du inte är redo för det så det kan man lyssna på. Känns h90 för svårt, ta h80. Du ska kunna styra runt alla moment med en go känsla i magen och tror du inte du hittar den i h90 så hade jag tagit en klass lägre.
 
Första fälttävlansstarten: H80 eller H90? Vi har fälttävlanskortet och tränar på åtminstone 90-nivå. Men, första tävlingen; hade ni valt att gå ut lätt för självförtroendets skull, eller kört på H90? (Min tränare tycker att vi ska köra på H90 på den banan, men jag velar uppenbarligen ändå :D)

Vilken bana handlar det om?
 
Lägger till: Jag tvivlar egentligen inte på att vi fixar H90. Det är mest om vi...borde gå ut lättast möjligt...typ:o:D
 
Hade lyssnat på tränaren eller magkänslan. Det hade varit klumpigt av din tränare att rekommendera h90 om du inte är redo för det så det kan man lyssna på. Känns h90 för svårt, ta h80. Du ska kunna styra runt alla moment med en go känsla i magen och tror du inte du hittar den i h90 så hade jag tagit en klass lägre.
Bra svar; att kunna styra runt med en go känsla i magen :) Tack!
 
Ni är absolut redo för H90. Nu har ju Udden inte haft tävling på några år, men om det inte gjorts om en massa så är deras 90-bana trevlig och inte så svår.
 
Tjoho - vi lyckades kravla oss upp från botten till en tredjeplats! :D Dressyren gick över förväntan för att vara vi och han höll sig lugn och gjorde det han skulle, där han skulle. Dock blev procenten sådär och vi hamnade sist. Att vi hade bäst tid av de felfria i hoppningen hjälpte inte och vi låg fortfarande sist inför terrängen på söndagen. Men, i terrängen gick han som tåget och vi kom i mål felfritt på hinder och med bara fyra straff för tiden, vilket gjorde att vi kom trea! Vi få helt enkelt se till att träna lite mer dressyr inför nästa gång :p

Fina fantastiska häst, så roligt vi hade :heart

(Det blev förresten H80, men med facit i hand hade vi kunnat starta H90:) Det var dock skönt att, innan jag konstaterat det, inte behöva vara nervös i onödan och det gjorde nog att vi båda fick en bra upplevelse!)

photoCollageMaker_20210928_191127308.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 232
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 992
Senast: Mabuse
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 636
Senast: Pilot
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 770
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Vinterföräldrar 23/24
  • Trött och arg

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp