Hackad mail, flytta mail till ny mail. Snabbt sätt?

strawberrysylt

Trådstartare
Hej!

Lite kryptisk rubrik kanske, men det är så att min hotmail-adress har blivit hackad eller nåt, så den skickar ut massa idiotiska mail till mina kontakter.

Jag ska därför stänga ner den gamla mailen, har öppnat en ny mail.

Men grejen är att jag har en massa (ca 200-250) mail som jag skulle vilja skicka till min nya mail-adress. Kan jag göra detta på något snabbare sätt än att sitta och maila dem ett och ett?

Jättetacksam för svar!

//r

Sv: Hackad mail, flytta mail till ny mail. Snabbt sätt?

Hej. Om du använder ett emailprogram bör det gå att "dra-o-släppa" de emailen du vill spara. Testade att det funkade i Windows Live Mail på PC i alla fall. Annars är jag osäker.

Sen undrar jag om du tänkt på eller försökt att byta lösenord för mailkontot. Samma hände mitt hotmailkonto men det slutade när jag bytte lösenord.
I värsta fall kan du ha virus på datorn och då hjälper det kanske inte att byta mailkonto...

Har du testat att byta lösenord? Om du kan logga in på din mail så är det antagligen ingen som "tagit över" ditt konto, utan bara dina inloggningsuppgifter... och då kan de inte längre använda den om du byter lösenord. Har funkat för mig när jag upptäckte att en supergammal mail jag inte längre använde började skicka spam till min nya adress som alltså låg i adressboken... Räckte att byta lösen så upphörde det.

Edit: Såg att du fått det tipset redan. En annan variant kan ju vara att lägga in kontot i Outlook och hämta hem alla mail dit...

Det bästa du kan göra är att skaffa Gmail, därifrån kan du sen importera alla mail/adresser från hotmail. (hotmail suger btw)

För övrigt så låter det som om du fått in ett msn virus.

Ingen anledning byta mail. Fixa problemet istället. Byt lösenord och täpp till hålet där ditt lösenord läckte ut från början.

Det bästa du kan göra är att skaffa Gmail, därifrån kan du sen importera alla mail/adresser från hotmail. (hotmail suger btw)
Google-fanatikerna är fortfarande aktiva ser jag...

Google-fanatikerna är fortfarande aktiva ser jag...
Och de som inte fattar att Hotmail suger är visst det med. :angel:

Fast varför hotmail skulle vara bättre än gmail får du gärna upplysa mig om. Jag väntar med spänning på ditt svar..
(men jag tror ditt påhopp är grundat på okunskap)

Jag rekommenderade en bra mail, och fick till svar att jag var fanatiker för det.
Sen skulle jag ändå inte tolka det som om din kommentar var att gmail var något dåligt, så då var alltså påhoppet till mig? Och vad fan har jag gjort dig då?
Och visst skrev du att hon inte behövde byta mail, skall man inte tolka det som om du tyckte att hotmail var bra?

Vill du diskutera vidare så går det bra att PM:a mig..

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 560
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Hej här kommer en liten berättelse I december kom jag på vad jag ville plugga till på Högskolan. Jag är 25 år gammal och de flesta av... 2 3
Svar
52
· Visningar
5 368
IT & mobiler Min dator mår synnerligen obra. Den har mått bra tills igår kväll, då jag satt och surfade och skulle ladda in lite bilder från...
Svar
2
· Visningar
1 226

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• GVFÖ 2025
  • Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Smitare - hur gör ni?