Hackamoret sitter för lågt..

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Thuja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 818
T

Thuja

det har jag förstått efter allas bra bilder och förklaringar. :)
Men hur får man det att sitta högre? Sidstyckena är på hålet längst inne o själva hacket är lagom spännt (ca 1,5 finger emmellan) Måste man göra fler hål i sidstycket eller hur gör man?
:rofl:

Det brukar vara ett problem att sidostyckena är för långa. Själv har jag ett väldigt litet cob träns som jag ändå har fått göra extra hål i. Det är nog ända lösningen tyvärr. :crazy:

Provade med det och det gick lite bättre (*L* fast den andra pållan blir välinte överlycklig eftersom hon får ett lite för stort träns- å andra sidan rids hon inte dagligen och dessutom tuffar hon mest i skogen..)
Tack för tipset!

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 879
Senast: Görel
·
Hästvård Långt inlägg... En delvis fortsättning på Understuckna trakter-tråden. I tisdags började pålla sparkas "på riktigt" när jag... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 744
Senast: Constance
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns... 2
Svar
24
· Visningar
6 011
Senast: Lyckan i Halland
·
Utrustning Ser detta hyfsat ut? Sidepullet är av storlek full och "sidstycket" på yttersta hålet. Damen har annars gränsfall mellan cob/full och i...
Svar
18
· Visningar
1 843
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna