Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men I TS har det gått över 15 år utan någon kontakt och någon som vill ta upp en relation efter så lång tid utan kontakt är lite lite konstigt. Man kan iallafall börja småprata som vänner och isåfall där se vad som händer men att direkt börja prata relation och sådan, näe..det är konstigt.Oj vad många som skriver att de inte alls skulle vara intresserade av samma typ nu som de var i tonåren. Jag blev tokkär i en kille när jag var typ 18, tre år senare blev vi ett par och nu har vi varit tillsammans i 15 år, gifta i 4 år, har 3 barn tillsammans. Är fortfarande lika tokkär i honom.
Gällande otroheten så nej, förmodligen hade jag inte gett fler chanser. Men om jag hade haft jättestarka känslor så kanske jag hade gett det en chans OM det var väldigt längesedan och jag verkligen trott av hela mitt förnuft att personen hade ändrat sig och absolut inte skulle kunna göra så nu.
Men I TS har det gått över 15 år utan någon kontakt och någon som vill ta upp en relation efter så lång tid utan kontakt är lite lite konstigt. Man kan iallafall börja småprata som vänner och isåfall där se vad som händer men att direkt börja prata relation och sådan, näe..det är konstigt.
Menar, 3 år som i ditt fall är ju ingenting, men över 15 år utan någon kontakt, det är långt.
Aha, förlåt, jag menade INTE att fokusera på att det gick tre år mellan att jag blev tokkär och att vi blev tillsammans.Jag menade att så många säger nej med motiveringen att de inte har samma "typ" nu som i tonåren, medan jag fortfarande är tokkär i just den "typen"... I en över 15 år äldre variant förstås, vilket jag förstod det som att det gällde även i TS fall.
Självklart är det skillnad i just mitt och TS fall, jag har ju levt med min man i alla dessa år sedan tonåren och känner varandra utan och innan. Men om jag inte hade känt honom, utan träffat honom för första gången idag, så vill jag absolut tro att jag hade blivit väldigt intresserad!
Handlar väl kanske mer om att man med ökad ålder och livserfarenhet förmodligen lärt sig mer om vilka typer av partners man mår bra med? Och att man som vuxen har lättare att låta hjärnan få vara med och bestämma, inte bara låta tonårshormonerna löpa amokAha, förlåt, jag menade INTE att fokusera på att det gick tre år mellan att jag blev tokkär och att vi blev tillsammans.Jag menade att så många säger nej med motiveringen att de inte har samma "typ" nu som i tonåren, medan jag fortfarande är tokkär i just den "typen"... I en över 15 år äldre variant förstås, vilket jag förstod det som att det gällde även i TS fall.
Självklart är det skillnad i just mitt och TS fall, jag har ju levt med min man i alla dessa år sedan tonåren och känner varandra utan och innan. Men om jag inte hade känt honom, utan träffat honom för första gången idag, så vill jag absolut tro att jag hade blivit väldigt intresserad!
Jag är så säker jag kan vara på att jag inte hade blivit intresserad av min sambo om vi träffats som tonåringar. I stort sett allt hen har sagt om sin tonårstid, tyder på det. Den vuxna versionen, däremot, har jag levt med bra länge vid det här laget.Aha, förlåt, jag menade INTE att fokusera på att det gick tre år mellan att jag blev tokkär och att vi blev tillsammans.Jag menade att så många säger nej med motiveringen att de inte har samma "typ" nu som i tonåren, medan jag fortfarande är tokkär i just den "typen"... I en över 15 år äldre variant förstås, vilket jag förstod det som att det gällde även i TS fall.
Aldrig i livet.En gammal kärlek dyker upp i ditt liv. Ni träffades i tonåren, du blev störtförälskad. Han var otrogen. Det tog slut. Du vet att det inte var sista gången utan att han varit otrogen mot fler då, upp till 20 års åldern. Sedan har ni inte haft kontakt med varandra. Nu har det gått över 15 år där du inte haft någon kontakt eller koll på vad som hänt i hans liv. Hade du vågat ge honom en ny chans?
Ja jag tycker också att det är lustigt att tänka relation i första skedet, men läser också in att de redan har träffats, tycke har uppstått men TS tvekar pga en händelse för 15 år sedan?Men I TS har det gått över 15 år utan någon kontakt och någon som vill ta upp en relation efter så lång tid utan kontakt är lite lite konstigt. Man kan iallafall börja småprata som vänner och isåfall där se vad som händer men att direkt börja prata relation och sådan, näe..det är konstigt.
Menar, 3 år som i ditt fall är ju ingenting, men över 15 år utan någon kontakt, det är långt.
Så tolkar jag det.Ja jag tycker också att det är lustigt att tänka relation i första skedet, men läser också in att de redan har träffats, tycke har uppstått men TS tvekar pga en händelse för 15 år sedan?
Ja precis, jag har en gammal fwb som hör av sig med ojämna mellanrum. Tror egentligen att inte ens han på allvar skulle vilja gå så långt att vi träffas och gör något igen, men han gillar nog mest att leka med tanken att nån av oss skulle vara intresserad. Jag är det inte, men det är lite småkul att det inte gått över de senaste 20 årenFast varken du eller din man hade varit samma människor om ni hade träffats för första gången idag. Vi formar varandra genom livet, så det vore vanskligt att gissa hur din man skulle vara och hur dina preferenser skulle se ut i en helt annan verklighet.
Jag hade absolut vågat, men förmodligen inte varit så intresserad. Mina prioriteringar och preferenser ser väldigt annorlunda ut nu än när jag var ung. (Även om personen jag var tillsammans med i gymnasiet nog är ett av få ex som jag tror skulle kunna vara intressant för mig även idag, om vi hade levt matchande liv.)
Jag var själv en rätt kass partner på många sätt fram till 25-års åldern, så jag skulle absolut inte döma folk för att de agerat på sätt som inte är okej för mig nu. Tycker oftare att problemet är att folk stagnerat och slutat utvecklas än att de gjorde dumma saker när de var unga.
Att plocka upp något som var för en halv livstid sen och fundera på om det skulle vara aktuellt för en relation vore dock inte att tänka på. Det är ruta noll i att lära känna varandra och se vem personen är nu innan jag vet om det öht är intressant.