Bukefalos 28 år!

hämta dildo hos grannen

"Malawi Telecommunications Limited" fick jag upp, bl.a. :laugh:
Fast under relaterade sökningar ser man ju "more than love".
Alltså...jag får inte ens upp den (höhö) där jag får det här...
Är inloggad på google, helt ointresserad av båtar och motorcyklar men uppenbarligen asexuell (eller möjligen översexuell) enligt google.

mtl partner och "suspension" kan man kanske, med lite god vilja få till något erotiskt...

mtl_zpsr4ugmct1.png
 
Alltså fy vad jag skäms! Hahaha.... Beställde en dildo via nätet för 14 dagar sedan.Men paketet dök aldrig upp, och jag började fundera var det tagit vägen. Idag när jag kollar brevinkastet så ligger där en handskriven lapp

"Hej ditt paket har hamnat i min brevlåda, du kan hämta det hos mig jag bor på ... #adress# hälsningar. Anders Björk . "

Tänk om människan inte kollat noga på adressen utan bara öppnat paketet med en rosa dildo i och då insett att det inte är hans paket?! :nailbiting::o

Haha jag dör så pinsamt, :laugh::banghead:. Ska alltså knalla hem till honom och hämta min sexleksak. :banana::wtf: ... Jä*la Posten......

800 spänn kostade den, då det är väl bara och maka sitt arsle dit..
Har du hämtat paketet ännu?
Nu är jag nyfiken?
 
@_FiA_: Nu förväntar vi oss en full rapport (gärna med film, göm en GoPro kamera i håret?) för vi är så sabla nyfikna! :up: :D

I mitt fall hade ena grannen visat fula miner för de gillar inte mig och vice versa. Andra grannen hade skrattat ihjäl sig och jag hade aldrig fått sluta höra om det hela :p
 
'Den som olovligen bereder sig tillgång till ett meddelande, som ett post-eller telebefodringsföretag förmedlar som postförsändelse eller i ett elektroniskt kommunikationsnät, döms för brytande av post- eller telehemlighet till böter eller fängelse i högst två år.' står det i min lagbok från 2013. Brottsbalkens kap. 4, §8.

Så du har rätt, @Kethets. Frågan är hur många som har koll på det. :o
 
Är väl olagligt att öppna andras post?

Där lär väl avsikt räknas, det är ju inte säkert att man kontrollerar all post som hamnar i ens låda så det verkligen är ens eget namn som står på adresslappen innan man öppnar. Att avsiktligt öppna annans post får man såklart inte, men däremot tror jag inte någon skulle råka illa ut för att de öppnar något som hamnat i fel låda.
 
Jag råkade öppna ett brev av misstag en gång, skämdes som en hund efteråt. :( Adressatens namn var nästan identiskt med mitt och samma adress så jag märkte att det var fel först när jag läst (det var en räkning från hyresvärden). Jag tejpade igen och skrev på att jag råkat öppna av misstag, bad om ursäkt och la i grannens brevinkast.
Sen dess läser jag alltid adressen innan jag öppnar ett brev, så det säkert är till mig...

Min pappa öppnade ett brev som var till mig en gång. :mad: Minns inte om jag var minderårig då. Det var kallelse till tandläkare tror jag. Om jag var minderårig var det väl okej iofs men onödigt av honom. Tror det var adresserat till mig och inte "till målsman för ..."
Blir lite arg när jag tänker på det faktiskt. :mad: Undrar ju om han öppnat och/eller undanhållit andra brev.
 
Senast ändrad:
Jag råkade slita upp ett brev från SEB till en granne. Fattade nada då verken jag eller sambon har SEB som bank och dt var mitt namn som stod på kuvertet. efter lite lusläsande visade det sig att det stod Andersson och inte Alfredsson och att det bor en tjej med det namnet högst upp i huset.
Tog lång tid innan jag fattade att det inte var till mig :o
 

Liknande trådar

Äldre Jag skulle egentligen ha flyttat i onsdags och adressändrade därmed och beställde eftersändning fr.o.m. onsdag (1/10). Nu hade dock den...
Svar
4
· Visningar
1 501
Senast: DeadSerious
·
Avel Jag har inte sovit många timmar inatt. Av en slump gick jag in på TNT's hemsida igår för att kolla så skicken lämnat Tyskland. Ringer...
2
Svar
23
· Visningar
2 496
Senast: pialotta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp