Händelserna i Köln

Nej, folket, förmodligen gäller det även nästan alla SDare, vill inte ha kriminella våldsbejakande gäng på gatorna som påstår sig ha rätt att enligt sin övertygelse begå brott mot andra medborgare.

Okej nu tar jag mig den obekväma rollen att på ett sätt "försvara" Sons of Odin. Ja de är extrema och ja många har en kriminell bakgrund och jag stödjer dem inte för fem öre, men med det sagt så har jag faktiskt aldrig hört talas om att de tycker sig att rätt ha begå brott mot andra medborgare eller att de ens begått något brott under sina "patrulleringar". Kanske har missat något i medierapporteringen. Finns det exempel på brott de har begått under sina "patrulleringar"?
 
...eller att de ens begått något brott under sina "patrulleringar". Kanske har missat något i medierapporteringen. Finns det exempel på brott de har begått under sina "patrulleringar"?
Nu tar jag på mig den obekväma rollen att försvara @sjoberga

Han skriver så här:
...vill inte ha kriminella våldsbejakande gäng på gatorna som påstår sig ha rätt att enligt sin övertygelse begå brott mot andra medborgare.
inte
...vill inte ha kriminella våldsbejakande gäng på gatorna som begår brott mot andra medborgare.
 
Okej nu tar jag mig den obekväma rollen att på ett sätt "försvara" Sons of Odin. Ja de är extrema och ja många har en kriminell bakgrund och jag stödjer dem inte för fem öre, men med det sagt så har jag faktiskt aldrig hört talas om att de tycker sig att rätt ha begå brott mot andra medborgare eller att de ens begått något brott under sina "patrulleringar". Kanske har missat något i medierapporteringen. Finns det exempel på brott de har begått under sina "patrulleringar"?
Att just du skulle komma och bära en försvarslans åt Soldiers of Odin( för visst var de dem du menade egentligen?) chockerar ju HELA buke. Not.
 
Okej nu tar jag mig den obekväma rollen att på ett sätt "försvara" Sons of Odin. Ja de är extrema och ja många har en kriminell bakgrund och jag stödjer dem inte för fem öre, men med det sagt så har jag faktiskt aldrig hört talas om att de tycker sig att rätt ha begå brott mot andra medborgare eller att de ens begått något brott under sina "patrulleringar". Kanske har missat något i medierapporteringen. Finns det exempel på brott de har begått under sina "patrulleringar"?
Det går ju inte direkt runt och delar ut glass till barn. En död sill fattar vad deras patrullerande handlar om.

http://expo.se/2016/soldiers-of-odin-bakom-fasaden--rasism-och-valdsromantik_7057.html
Expo skrev:
I organisationens eget regelverk, som Expo tagit del av, pekas flyktingar specifikt ut som en grupp man vänder sig emot. Och till skillnad från retoriken utåt förbereder sig Soldiers of Odin för slagsmål.

"Små patruller (2-4 pers) får oftast flyktingarna att bli provocerade, därför är det bättre att gå runt i stora grupper (ca 10 pers) då blir flyktingarna 'rädda' och försvinner från plats. Samma gäller om ni ska ut och patrullera i så kallade 'ghetto-områden', ju mer folk, desto bättre."

Soldiers of Odin skriver även att "vi provocerar inte", men tillägger "om det blir bråk så visar vi flyktingarna vilka som bestämmer". Det är även ett krav på medlemmar att inte dra sig undan när det blir bråk:

"och det absolut viktigaste jag vill du ska förstå är att om vi blir attackerade och måste försvara oss så backar ingen. Vi står kvar om det så är 200 invandrare som kommer", skriver organisationen i sitt regelverk.
 
Att just du skulle komma och bära en försvarslans åt Soldiers of Odin( för visst var de dem du menade egentligen?) chockerar ju HELA buke. Not.

Jag hade gärna försvarat AFA på samma sätt om någon gett en bild av dem som jag inte håller med om på faktamässiga grunder. Bilden jag fick av sjobergas inlägg var att SoO gick runt på brottsturnéer mer eller mindre under deras patrulleringar, kanske tolkade jag honom fel men det var inte en bild jag kände igen. Det är alltså ett försvar på helt andra grunder än sympati för deras verksamhet.
 
Det går ju inte direkt runt och delar ut glass till barn. En död sill fattar vad deras patrullerande handlar om.

http://expo.se/2016/soldiers-of-odin-bakom-fasaden--rasism-och-valdsromantik_7057.html
Den där källan som samarbetar med AFA är inte kul.
De själva skulle inte nattvandra för att skydda tjejer på stan en kväll.
Orrenius skrev på Twitter att han aldrig skulle låta sin 12-åriga flicka bada på badhuset själv, men andras barn kan. Allt annat är rasism. Så ser det ut idag. Ścchhh
Samma sak med polisen på Plattan. Deras egna barn skulle aldrig få vara där.
De tar in de Marockanska ynglingarna för att träffa på dem igen någon timme senare.
Jag är tacksam om någon säkrar upp intagna offentliga platser. Ni gick på den myten också.
När jag var ung gick jag där nattetid och behövde aldrig vara rädd. Nu skulle jag aldrig sätta min fot där.
Det nya "bättre" Sverige.
 
Expo och Researchgruppen är INTE pålitliga källor, ska de godkännas som opartiska opolitiska så ska Avpixlat, Exponerat, Fria Tider o.s.v också göra det. Dessa är ytterligheter på pendeln.
 
Den där källan som samarbetar med AFA är inte kul.
De själva skulle inte nattvandra för att skydda tjejer på stan en kväll.
Orrenius skrev på Twitter att han aldrig skulle låta sin 12-åriga flicka bada på badhuset själv, men andras barn kan. Allt annat är rasism. Så ser det ut idag. Ścchhh
Samma sak med polisen på Plattan. Deras egna barn skulle aldrig få vara där.
De tar in de Marockanska ynglingarna för att träffa på dem igen någon timme senare.
Jag är tacksam om någon säkrar upp intagna offentliga platser. Ni gick på den myten också.
När jag var ung gick jag där nattetid och behövde aldrig vara rädd. Nu skulle jag aldrig sätta min fot där.
Det nya "bättre" Sverige.

Jag är inte tacksam över att kriminella gäng "säkrar upp" offentliga platser, efter sin egen övertygelse. Oavsett om det är AFA, Hells Angels, islamister eller Soldiers of Odin.

Jag tror att jag är i extrem majoritet i den åsikten. Som tur är vill de allra flesta ha en fungerande demokrati.
 
Jag är inte tacksam över att kriminella gäng "säkrar upp" offentliga platser, efter sin egen övertygelse. Oavsett om det är AFA, Hells Angels, islamister eller Soldiers of Odin.

Jag tror att jag är i extrem majoritet i den åsikten. Som tur är vill de allra flesta ha en fungerande demokrati.

Javisst vill vi det. Polisen har våldsmonopol men det hjälper föga om dom inte är där, eller ens har resurser att besvara anrop. Den enda hållbara vägen är ju att anställa fler poliser och ge dom verktyg för att beivra brott. Tyvärr händer det ju inte värst mycket på den fronten, tvärtom, poliser säger ju upp sig på löpande band.
 
Nu blev det ju inte så mycket Soldiers of Odin i Sverige,
eftersom en annan grupp av ungefär lika tveksam börd säkrade upp vad de tyckte var sina domäner, och inte deras.
 
Den där källan som samarbetar med AFA är inte kul.
De själva skulle inte nattvandra för att skydda tjejer på stan en kväll.
Orrenius skrev på Twitter att han aldrig skulle låta sin 12-åriga flicka bada på badhuset själv, men andras barn kan. Allt annat är rasism. Så ser det ut idag. Ścchhh
Samma sak med polisen på Plattan. Deras egna barn skulle aldrig få vara där.
De tar in de Marockanska ynglingarna för att träffa på dem igen någon timme senare.
Jag är tacksam om någon säkrar upp intagna offentliga platser. Ni gick på den myten också.
När jag var ung gick jag där nattetid och behövde aldrig vara rädd. Nu skulle jag aldrig sätta min fot där.
Det nya "bättre" Sverige.
Alltså... Det börjar bli lite överdrivet nu, du MÅSTE ju liksom vara ett troll, för MAN KAN INTE vara så rädd för andra människor som du tycks vara i många trådar?!
 
" Knapplån"
Man undrar lite stillsamt vilka det är som egentligen "radikaliserats" när man läser såna här trådar och alla övriga trådar där samma skribenter för ämnet ....
 

Liknande trådar

Övr. Barn Först tänkte jag skriva inlägget som anonym- sen insåg jag att jag skiter i vilket, är det nån som vill vidarebefodra det jag skriver så...
Svar
6
· Visningar
3 603
Senast: Brandgul
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 339
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp