Bukefalos 26 år!

Härleda ett märke?

S

SanDa

Hej! Mitt importerade ponnysto har ett märke (bränn?)
på rumpan. Syns i visst ljus och mest vid pälssättning. Är det ngn som vet hur man kan göra dels för att se det tyfligare samt kunna söka ev. stuteri? Hon är importerad från Holland utan papper. Tack!/Lotta

S

SanDa

Finns der NÅGON därute som vet ngt om bränn/frysmärken?
Berätta gärna var jag kan söka vidare! TAck på förhand!! :bow: /Lotta

Görel

Moderator
Har du frågat SPAF, Svenska ponnyavelsföreningen? De borde ju vara experter på sånt!

Hej, många ponnyer från Danmark är brännmärkta, hur ser märket ut?

Även många New forest-ponnyer som är födda inom Neew forest i England är brännmärkta.
HLsn Helena

Vi diskuterade det här för ganska länge sedan. Sök (i hästraser) och se om du hittar något! Några hade ett par bra länkar!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
1 718
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
2 671
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 202
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vårföräldrar 2018 del 3
  • Någon som är duktig på Lissabon?
  • Vad gör vi? Del CLIV

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?