Häst svårt knivskuren

Sv: Häst svårt knivskuren

Jag tycker inte det verkar finnas mkt grund för påståendet att hästen blivit knivskuren.
PL
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Hästen har ett sår som omöjligt kan ha uppkommit i hagen , säger ägaren. Det är alltid möjligt för hästen att få rejäla sår i hagen även om man inte tror det, påstår jag.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Jag tycker inte det verkar finnas mkt grund för påståendet att hästen blivit knivskuren.
PL
Jag håller med. Visst förekommer det idioter som skadar hästar men det är ovanligt. Oftast finns naturliga förklaringar.

Det farliga i att förutsätta att det är en galning i farten är att hästägaren kanske inte besiktigar hagen tillräckligt noga nu.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Vår ena häst hittades med ett 20 cm stort skärsår under svansen i hagen för ett par år sedan.
Vi vet inte hur det hänt, men veterinären tyckte vi skulle polisanmäla, hon ringde tom några dagar efteråt då hon pratat med kollegor som hade haft samma åsikt.
Men stoet var en skygg 1 åring....Hon gick med ett par andra hästar som var mkt sociala och lätta att ta...så det skulle varit smått otroligt om de lyckats fånga henne. Vi anmälde inte.
Men fy 17 för alla galningar!
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Ett sto här i trakterna blev skuren i de yttre könsdelarna för ca en vecka sen så även om det kanske är ovanligt så händer det.
 
Sv: Häst svårt knivskuren

Jag vet att det förekommer men anser att vissa/många för snabbt tar till sig den förklaringen.
I "ditt" fall hur vet man att stoet verkligen blivit skuret?
PL
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 942
Senast: Stereo
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 013
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 503
Senast: manda
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 716
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp