Hästägare/övervikt

Sv: Hästägare/övervikt

Typiskt! Men jag har ju inga andra bilder på mig till häst numera.. >_<

Ni får nöja er med denna då!
29528713.jpg


Jag kan i allafall med glädje säga att även om det är en del (en hel del) fett (choklad) som hänger och slänger så är många av mina kilon faktiskt muskler också. :banana:
 
Senast ändrad:
Sv: Hästägare/övervikt

Nej, självklart inte! Det är inte min eller någon annans mening, hoppas jag. Jag kanske var okänslig i kommentaren till Glim men jag tror hon förstod vad jag menade. Jag är ju själv som sagt inte av den lilla späda sortens människa, jag ville bara påpeka att det inte såg ut att vara någon jättestor skillnad på grund av kläderna. På låren ser man dock skillnad!
 
Sv: Hästägare/övervikt

Vad kan man göra i stallet för att öka förbränningen tycker ni?

Om du inte är rädd för att se fånig ut så kan du ju köra knäböj när du mockar, dvs gå ner i 90grader och fyll grepen och sedan upp och töm. Utfall på vägen till gödselstacken funkar ju också. Det finns säkert massor av saker man kan göra! :)
 
Sv: Hästägare/övervikt

Här finner ni en bild på mig och min kille, inte allt för vacker, men bara för att visa:

s6308512_53477903.jpg
 
Sv: Hästägare/övervikt

Jag är alldeles för tung för att rida öht. För ungefär 15 år sedan var jag normalbyggd, åt det slanka hållet. Och så, under ett enda år, gick jag upp 35 kilo. Utan att ändra kostvanor eller livsstil. Jag äter levaxin sedan den tiden, men det har ingen effekt på vikten.
Jag är ständigt i farten. Gård på landet med fyra hästar, en hund, katter och höns som ska skötas, eldar med ved osv osv. Jag äter riktigt sunt, mycket grönsaker och lite fett och går mycket, 14000 steg i snitt per dag. Och ändå går jag inte ner i vikt.
Jag har ridit i hela mitt liv, men min första egna häst köpte jag när jag blivit överviktig. Hon är en kallblodstravare på 159 cm och närmare 700 kilo, en bastant dam med andra ord. Jag har ägt henne i snart nio år nu och vi tränar akademiskt och lufsar i skogen.
Våra andra tre hästar är också kallblod, lika bastanta och viktbärande som Besten.

Så här kan det se ut när jag rider Besten:


http://www.youtube.com/user/latexabe.../1/D9LafsHuI7c

http://www.youtube.com/watch?v=cYxvNKchLSw
 
Sv: Hästägare/övervikt

Göra en halmbädd och mocka ur den varje dag kanske? :D

Jag vet inte riktigt hur man fixar vardagsmotion då jag ofta är ensam hemma med 2 små på 2 och 3 år. Går man ut med dem blir det en blandning mellan snigelgång eller panikspringande beroende på vilken unge man ska ha tag i.

Jag hade gärna gått en långpromenad på vår ridrunda som är på 1 mil ca, men har ingen att gå med. Och är så mkt ensam på dagarna att jag inte gärna går iväg själv när man väl får sällskap hemma.
 
Sv: Hästägare/övervikt

Jag är cirka 168 cm lång och väger 50 kilo och min häst är 163 cm hög och av modellen som är varken smäcker eller tung utan mer lagom. ;)

Jag ser väl normal ut på henne? Har aldrig hört något annat i alla fall!

29003164.jpg
 
Sv: Hästägare/övervikt

Nej, självklart inte! Det är inte min eller någon annans mening, hoppas jag. Jag kanske var okänslig i kommentaren till Glim men jag tror hon förstod vad jag menade. Jag är ju själv som sagt inte av den lilla späda sortens människa, jag ville bara påpeka att det inte såg ut att vara någon jättestor skillnad på grund av kläderna. På låren ser man dock skillnad!

Nej, :) skrev inte det för att du kommenterade utan för att du skrev att du inte ville visa kort för att slippa kritik.
Detta ska inte vara en kritisk tråd utan en pepptråd där man ska kunna visa kort fast man inte har perfekt vikt eller rider som en gud :)
 
Sv: Hästägare/övervikt

Åh vilken maffig häst, jättefint!

Vad går väpnarprov ut på ? Fattades bara slängkappa :)
 
Sv: Hästägare/övervikt

Väpnarprovet är det första provet inom den akademiska ridkonsten och är ett hjälpgivningstest, dvs man visar bl a att man kan rida hästen framåt-nedåt under avspänning.

Visst är hästen vacker?:love: Vi har himla roligt, hon och jag.

Och slängkappa har jag ibland, när det är uppvisning :D
 
Sv: Hästägare/övervikt

Vad duktig du är som orkar rida en sån stor häst! Det hade jag aldrig orkat! Jag rider ut ibland på kompisens 176cm-nordis, men då åker man ju bara med
Nu blev jag undrande. Hur kommer orken att rida in i bilden, oavsett hästen är stor eller liten?

*Kl*
På tal om övervikt och att gå ner. Igår råkade jag på lunchstället med buffé höra en bordsgranne (stooor) som beklagade sig över att hon kämpade så hårt men ändå inte kunde gå ner i vikt. Allt medan hon stoppade i sig från den överfulla tallriken. Olösligt mysterium? :)

LIA
 
Sv: Hästägare/övervikt

Här har du en tjockis till ;). Har BMI på 36 och kämpar på för att komma ner i vikt. Har lätt för att gå ner i vikt när jag väl bestämt mig - det svåra är att behålla vikten... :crazy:

Jag är inte nöjd med hur jag väger, mest för att jag är extremt osmidig. Min häst är ett smäckert halvblod som verkar orka med mig utan problem, däremot så tänker jag på hur länge jag rider och hur jag rider. Varvar med promenader/tömkörning/longering och har 2 beridare som är bra mycket lättare än mig som slipar till utbildningen av min pålla.

Eftersom jag har varit normalviktig tidigare i mitt ridande liv så vet jag hur mycket BÄTTRE jag rider när jag är normalviktig. Inte så mycket fläsk som skumpar runt helt enkelt :grin:.

Äter nyttig mat, lite och ofta, har gått ner 8 kg på 6 veckor och räknar med att kunna vara normalviktig till nästa sommar. Ska sedan försöka stanna kvar på den vikten bara :angel:.

Förutom hästen, med vad det innebär i mockning, fix av mat och aktivering av kuse, så har jag även lagt till styrketräning. Styrketräningen kan jag utföra under lunchtid eftersom vi har träningslokal på jobbet :love:. Behöver mer muskelmassa för att få igång förbränningen ordentligt och dessutom har jag kontorsarbete så jag behöver denna träning för att inte få ont i axlar och nacke.

/Lizzie
 
Sv: Hästägare/övervikt

Nu blev jag undrande. Hur kommer orken att rida in i bilden, oavsett hästen är stor eller liten?

*Kl*
På tal om övervikt och att gå ner. Igår råkade jag på lunchstället med buffé höra en bordsgranne (stooor) som beklagade sig över att hon kämpade så hårt men ändå inte kunde gå ner i vikt. Allt medan hon stoppade i sig från den överfulla tallriken. Olösligt mysterium? :)
LIA

Fast vad har det med själva tråden att göra?
 
Sv: Hästägare/övervikt

Här har du en tjockis till ;). Har BMI på 36 och kämpar på för att komma ner i vikt. Har lätt för att gå ner i vikt när jag väl bestämt mig - det svåra är att behålla vikten... :crazy:

Jag är inte nöjd med hur jag väger, mest för att jag är extremt osmidig. Min häst är ett smäckert halvblod som verkar orka med mig utan problem, däremot så tänker jag på hur länge jag rider och hur jag rider. Varvar med promenader/tömkörning/longering och har 2 beridare som är bra mycket lättare än mig som slipar till utbildningen av min pålla.

Eftersom jag har varit normalviktig tidigare i mitt ridande liv så vet jag hur mycket BÄTTRE jag rider när jag är normalviktig. Inte så mycket fläsk som skumpar runt helt enkelt :grin:.
Äter nyttig mat, lite och ofta, har gått ner 8 kg på 6 veckor och räknar med att kunna vara normalviktig till nästa sommar. Ska sedan försöka stanna kvar på den vikten bara :angel:.

Förutom hästen, med vad det innebär i mockning, fix av mat och aktivering av kuse, så har jag även lagt till styrketräning. Styrketräningen kan jag utföra under lunchtid eftersom vi har träningslokal på jobbet :love:. Behöver mer muskelmassa för att få igång förbränningen ordentligt och dessutom har jag kontorsarbete så jag behöver denna träning för att inte få ont i axlar och nacke.

/Lizzie

Precis. Och att leda hästen 1 km i hagen över stock och sten var oxå lättare :)
Bra jobbat med vikten!
Jag funderar på att börja motioncykla framför tv:n istället för att sitta här och dega på kvällen :D
 
Sv: Hästägare/övervikt

Jag är cirka 168 cm lång och väger 50 kilo och min häst är 163 cm hög och av modellen som är varken smäcker eller tung utan mer lagom. ;)

Jag ser väl normal ut på henne? Har aldrig hört något annat i alla fall!



du är inte alls överviktig INTE det minsta...snarare underviktig, och ta nu inte illa upp men varför skriva i denna tråd?

själv har jag nästan inga bilder när jag rider då jag opftast rider och tränar ensam nmera. har några från nåra år sen men det stämmer inte sedan jag vart nere i en djup depression och gått upp pga av läkemedel.
 
Sv: Hästägare/övervikt

Men man behöver inte visa kort heller :)

Tänkte mest att det kanske kunde vara kul att se om det finns fler som väger mer än " normalt " men ändå rider och försöker ha kul ändå.
Och det verkar ju finnas några här :)

29338749.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Hästägare/övervikt

Nej, jag tycker inte kommentaren var okänslig :) Jag fattade vad du menar och tycker själv inte att det syns så mycket mer än på hållningen och låren när jag hade den västen på mig :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 025
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 109
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
6 728
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp