Hästägaren misstänker lodjursattack: ”Vad orsakar sådana skador på hästar?”

I tisdag möttes norska Marianne Ihlang av flera sår på hästen Eowyn. Hon ser inga andra alternativ än att det har varit rovdjur i farten, men den norska miljöförvaltningen anser att det inte finns indikationer på att händelsen är rovdjursrelaterad.
 
Jag såg en artikel eller om det var nån som skrev i en hästgrupp för några år sen på fb om en häst som blivit attackerad av lodjur. Dom flesta gapa om varg men det visade sig vara lodjur till slut.
 
Samt att såren är liknande på båda sidor. Det känns inte jättetroligt att lo skulle förfölja hästen och angripa från först ett håll och sedan det andra, för så stor är inte en lokatt att den når om den där rumpan på det viset, plus att hästen givetvis skulle sparka.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 633
Senast: lindaf
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 543
L
  • Artikel
Dagbok Nu kommer säkert endel som läser dethär tycka att det är jätte dåligt att jag skriver dethär eller att jag tänker fel och massa sånt...
2
Svar
36
· Visningar
4 804
Senast: krek
·
  • Artikel
Dagbok Ja, som titeln säger. De som hänger regelbundet i snacktråden på katt känner till detta, men efter den senaste tidens prat om...
Svar
14
· Visningar
6 560
Senast: Caoimhe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp