Hästar fortfarande på bete, utan hö eller vindskydd

Sv: Hästar fortfarande på bete, utan hö eller vindskydd

Du får nog se dig om lite mer, visst fler hästar är övergödda än undernärda men nog finns det i Sverige.
 
Sv: Hästar fortfarande på bete, utan hö eller vindskydd

Du har väl inte varit alla år i detta landet för att uttala dig. Visst är övergödda hästar det vanligaste problemet men absolut inte det enda.
PL
 
Sv: Hästar fortfarande på bete, utan hö eller vindskydd

Vilket film titta du på, kan inte vara den Canada inlägg....där fanns ingen gräs!!

oj, hästen fick igen mat ej.

Inte så konstig.....i alla år i detta landet har jag sett en magra häst....och den
hade varit sjuk länge inte för att den var undernärd.

Då får du nog titta på filmen en gång till för iallafall en av hästarna går till och med och betar.

Det är väl självklart att min häst får mat. Han får mer än han orkar äta upp men han är sjuk. Han har cushing och då får de väldigt lätt fång. Alltså kan en mager häst också få fång.
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar fortfarande på bete, utan hö eller vindskydd

Du har väl inte varit alla år i detta landet för att uttala dig. Visst är övergödda hästar det vanligaste problemet men absolut inte det enda.
PL

Hur månge år ska man bo har innan man för uttala sig peter? (tro mina häst år här är mer än du har år på näcken ;))

Har inte hör från dig på länge och det här är allt du har att komma med?
Skulla tro att du som en vetrenär bli den första att upplysa "jag har haft några fall av vanvård där häster har varit undernärd"
 
Sv: Hästar fortfarande på bete, utan hö eller vindskydd

Då får du nog titta på filmen en gång till för iallafall en av hästarna går till och med och betar.

Det är väl självklart att min häst får mat. Han får mer än han orkar äta upp men han är sjuk. Han har cushing och då får de väldigt lätt fång. Alltså kan en mager häst också få fång.[/QUOTE]

Har gjört det, ingen fel på mitt syn, allt jag se är en massa mask angrepp hungriga häster som gå i en grus hage, såg lite grönt på utsiden i ett avsnett.

Läs vad du har skrivit Tiny...........vi alla skriva fel ibland.
 
Sv: Hästar fortfarande på bete, utan hö eller vindskydd

Hästarna går och betar. Inte för det är mycket gräs att tala om men inte är det grus hage utan en nerbetad gräshage. Dags att lägga ner spydigheten och ta fram glasögonen.

Hur ser man att hästar har mask? Ja att man kan gissa och tro det utifrån hur de ser ut är självklart men du tycks veta säkert utifrån en bild.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 240
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Långt, hoppas ni orkar läsa! Jag har en Arab på 7 år ca 155-160 cm. Har haft han sen han va 2 år. Han har alltid varit lättfödd. Sett...
2
Svar
28
· Visningar
3 984
Senast: lovehorses
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 714
Senast: Egonson_
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 646
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp