Hästar vi minns, världseliten!

OutOfService

Trådstartare
Kunde inte låta bli att starta en ny tråd om alla underbara hästar vi minns när jag precis suttit och kollat på en video och bölat sönder ögonen.

Den här fina hästen minns jag så väl och jag minns tyvärr väldigt väl också när hans karriär och liv avslutades på ett mycket tragiskt sätt :( :cry:

Hickstead :love::love:

http://www.youtube.com/watch?v=voqH4VNUlYI
 
Sv: Hästar vi minns, världseliten!

Åååh , okidoki! :love: :love: :love:

Självklart Milton också. Och pialotta, innan hon blev sabbad :/
Goldfever såklart (alla som var med i goffe- tråden fattar) :D
 
Sv: Hästar vi minns, världseliten!

Handel II som Michael Whitaker red för 10 år sedan minns jag lite extra, riktigt fin :love::love:
 
Sv: Hästar vi minns, världseliten!

Som ägare av ett varmblod inspireras jag lite extra av Jappeloup! :love: Älskar hela uttrycket och med den hästen!! :D Dock är jag lite ledsen över att jag inte ens va född när han dog :cry:
 
Sv: Hästar vi minns, världseliten!

Calvaro V som redan nämnts i tråden, när han hoppade såg det ibland ut som om han aldrig planerade att landa, bara flyga vidare.

Och givetvis lilla Ratina Z, fast hon var kanske inte så liten, bara det faktum att Ludger är närmare 2 meter lång. (EDIT; kollade upp och hon var visst 169 cm hög)

Sen givetvis Milton, Baloubet du Rouet, ET, Big Ben, Jappeloup..

Finns ju hur många som helst om man drömmer sig tillbaks!
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar vi minns, världseliten!

KL
Mac Kinley såklart!!! Honom hade jag hand om under hans 4 sista år som tävlingshäst och nu går han och skrotar som pensionär i en gigantisk hage och har det jättebra.
En fantastisk häst med en otrolig karaktär och ett hjärta av guld. Kommer aldrig glömma den hästen!!!
 
Sv: Hästar vi minns, världseliten!

Som många andra älskar jag Milton, Fast under Stockhols VM 1990 fastnade jag för en annan av finalisterna nämligen Gem Twist riden av Conrad ?. Minns att den hästen var den enda som gick felfritt genom hela finalen med alla ryttarna och det tyckte jag då och nu var/är imponerande. Tydligen vann den även dubbla OS silver 1988.

http://youtu.be/2cQcSDlFizI
 
Senast ändrad:
Sv: Hästar vi minns, världseliten!

Clinton som jag tror reds av Dirk Demeersman.

Lite kraftig nacke kommer jag ihåg, skimmel och väldigt busig :D
 

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 206
Senast: jemeni
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 527
Senast: Hedinn
·
Gnägg Det kan ju inte bara vara jag som gärna kryper ner i soffan och tittar på lite häst? Jag har påbörjat en lista med hästrelaterade...
2
Svar
34
· Visningar
4 539
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ I några månader har min mamma varit sjuk, sen upptäcktes det att hon har lungcancer. Tyvärr är den obotlig men med behandling kunde dom...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 767
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp