Bukefalos 28 år!

”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

stiliga saker :laugh: skall tydligen vara fläckigt , lite kul att lillflickan ärvt mammas färg :laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

hujedamej va mätt jag blev , men kålpudding är gott o hann ju inte äta idag heller :o

jaja ä en ny dag i morgon med na goda föresatser:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Du kan om du vill ! :banana::banana: Det visste vi ju alla här:p
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

ojojo, det har hänt mycket på bara några dagar:) Men en kort presentation var det ju (igen:p)

Jag är numer 50 år (heter Eva), har hållit på med hästar av och till sedan 6 års ålder, ett långt uppehåll blev det medans jag fick barn och de var små. Sedan med en dotter som ville börja rida så var det kört, jag kom igång igen, fortfarande med vissa intervaller. Numer har jag dock fastnat kapitalt. Skaffade mig en Haflinger som var 3 år när jag fick henne, nu vet jag mer om rasen och dess egenskaper än jag gjorde då. Men det är härliga hästar, dock skall man vara beredd på mycket egen vilja. Caramelle än snart 5, hon är inkörd (hon älskar körningen) inriden (dressyr erm, hoppning skitkul). Jag lullar mest i skogen för jag har inget annat ställe att hålla till på, dock har jag byggt upp lite hinder och en dressyrdel i hagen. Man tager vad man haver och det funkar.

Och här är min prinsessa som tänkte göra något helt annat än vad jag tänkte
Hagenhsten2010135.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Haflingern i fråga är 148 cm, och jag är knappt 20 cm längre än det. Jag har oxå sett sånna haflinger som jag tror att du menar att du trodde alla såg ut som. Feta, oaktiverade? De blir ju vad man gör dem till!
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Skoj när andra tycker att de är fina.Japp gillar fläckiga saker bla:D
Sen passar jo ja och min busa bra ihop inte kloka på en enda fläck så som vi skrämmer stavgångare bla:angel:
Mmm synd bara att fölis inte blev fläckig:)
Men din läckra röding går ju inte av för hackor,hmm har ju en box ledig i stallet
 
Senast ändrad:
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

KL

Schemat över tant och gubb sällskapets igångsättningskurs måste jag säga blev helt suverän efter modifiering av tant Cizma :laugh:

jag har varit på en Ålandskryssning och kommer hem och det är en ny tråd och 5 sidor redan:eek: Det går snabbt här:laugh:

Sedan kom jag på att jag kanske skall tillägga, jag är mormor till två, varav den sista är verkligen färsk:love: Har tre egna barn, men det är bara dottern som "ynglar" av sig för tillfället.

Och sedan måste jag ju lägga in min stilbild på prinsessan, även om ni sett den förr
stilbild2.jpg
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Så fin vit man :love:
Får köpa lite blondering till Trullan..
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

:eek: tänker du häst nappa min Ädle Springare:cry: kan bara meddela att stallet är larmat med hög volts el o hagelbössan är laddad med saltskott , så testa du:angel:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

säger de igen , alla ni som har Haflinger o visat dem här skall ha en eloge :bow: för att ni håller dem så fina i kroppen.

Så har jag inte sett rasen förut , men har fått en ny syn på dem:)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

ja men då är han ju inte så liten:) såg betydligt större ut på bilden.

är jag totalt fel ute eller finns de flingor över 150 , eller har e gått samma väg som fjordingen i sverige
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Hur käns de eftter ridturen idag då , nöjd eller :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Jo, det kändes bra.
Fast gjorden hamnade på sniskan, så jag satt snett. Men orkade inte tjafsa för en så kort tur.

Får nog bli en liten tur imorgon med :)
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

ja den såg rejäl ut men den storleken ser jag inte ofta:) men fin var han
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

känner du för de ska du göra det , snart är du på g rejält:laugh:
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Oj, vilken bra sida du har och vilka fantastiska ord, fastnade där en lång stund nu:bump::bump:. Jag är också jätteintresserad av hästkommuniktion och hade från början ingen vidare kontakt med min häst. Åkte och tränade på ledarskap och kommuniktion med ett mål och det var: Vi lära oss att tycka om varann och förstå varann, jag vill bli vän med min häst.
Vi är en bra bit påväg nu, men vi har ff lång väg att gå...hmmm har ju höjt mina förväntningar under tiden också.
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

photo.php


Detta e jag..
Pallanvändande nybörjare med tokig flinga:D
Halvgalen 37-åring med helgalna barn på 9 och 10 år...:love:
Skaffade häst för några månader sedan, skulle ha en lugn o säker tanthäst.
Blev med halvinriden haflinger på 6 år.
Nybörjare på hästfronten, tar tacksamt emot tips o trix.
Tacka gudarna för att man lär sig av erfarenheten:o
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

men varför får jag inte med bilden??
photo.php
 
Sv: ”Hästgalna tanter och gubbar" - vad håller ni på med? PART 3

Hej hej!!

Du måste lägga in kortet på Pixbox eller liknande, och även ha den "synlig"
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gnägg På "begäran" är jag tillbaka på Buke efter flera års uppehåll för en uppdatering. Fått två olika meddelanden på Facebook ang. den...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 491
Senast: Askur
·
Hästmänniskan Passar på att starta upp en ny tråd. Tror att det är en bra idé att presentera sig kort i första inlägget, det var ett tag sedan...
79 80 81
Svar
1 606
· Visningar
137 967
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att stängas….nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt brinna...
95 96 97
Svar
1 930
· Visningar
117 834
Senast: nyfiken72
·
  • Låst
Hästmänniskan Tant (och gubb-)tråden på väg att gå i taket igen…nystart! Ni som återkommit till hästeriet (via barn eller annat) - eller fortsatt...
98 99 100
Svar
1 985
· Visningar
119 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp