Hästjävel!!

Tänk inte på det! Vilket håll en skrämd häst stegrar sig åt känns ganska oviktigt för mig. Var glad för att du inte blev träffad av framhovarna istället och att för du fick fatt på hästen igen.
Ledarskap i all ära men tänk på att du inte ÄR en häst!
 
TOG du ut våra hästar...d et trodde jag Kay gjorde??Eller vem e du...har faktist inte en aning om jag ska vara ärlig :o Jo han e så snäll så snäll.....lite knep och knåp har han ju för sig..säg nu bara inte att du sett honom krongla ute i samhället också för då dör jag bara hihihi
 
?? Vad menar du egentligen??
Varför skulle jag ta ut din häst? Varför skulle du känna mig?
Jättekonstigt svar... :confused:
 
Det var bara en tjänst till honom, jag är grannen. :)
Och jag har endast sett hästen hos dig och tycker han fin.
Hälsningar Iris
 
Ja hne fin...lite ponny över honom..ska sätta muskler på honom nu också=)Du får komma och hälsa på honom när jag e där nån dag...så får du se hans djävulska sida hihihi :rofl: :banana:
 
Jag tycker ändå att man kan vårda sitt språk när man pratar om sin häst.Inte speciellt trevligt när folk kallar sin häst för hästjävel.Sen kvittar det hur upprörd man är.
 
hästen känner av känslor lättare än du tror. antingen kände han av när du blev rädd och sedan arg på pojkvännen...mn vart ilskan var riktad kanske han inte kunde förstå...ta det bara lugnt och skrik aldrig till hästarna...d blir bara värre, tro mig :smirk:
 
Alltså jag kan lov att min kuse inte förstår att jag kallae honom hästjävel när han hittar på något i stallet...dessutom så säger jag det oftas när lilla hästen busar och typ välter ut tykthinken....mycket populärt bus från hans sida.....då brukar han kallas hästjävel eller din lilla djävel eller vad som helt följt av ett skratt och jag har då ALDRIG märkt att han skulle ta illa upp va detta.....dessutom så kan inte min häst läsa så han kan inte heller läsa detta....+att vi inte har tillgång till internet i stallet så han kommer ALDRIG att få reda på detta om ingen skvallrar förstås=) :D
 
Jo för han har beklagat sig över att han inte kan läsa...men han har det lite svårt med svenska språket så han brukar bara se fundersam ut när man pratar med honom=) :bump:
 
jag lägger mig i lite...
Jag kallar min häst för massa fula saker ibland, subba är ett populärt uttryck :D

Kan det varit så att du kanske var lite stressad över att hovis stod och väntade på er och därför stressade på lite mer än behövligt?
Att du sen inte fick tag på din häst kanske berodde på att din inställning var just "hästjävel" när du försökte fånga den, jag förstår dig, men även hästen.

När du är arg/irriterad/stressad/slaktar-sugen så går du med en kroppsställning som kanske för hästen ser ut som: Akta dig för att komma nära för då attackerar jag dig... Förstår du?

Om en sådan sak hade hänt mig så hade jag nog:
1. låtit min kuse springa runt lite, samtidigt som jag själv hade fått luigna ner mig (beror ju på hur stallet ligger, om det är beläget nära en väg e.d kanske det inyte är så smart)
2. Sagt till min hovslagare att , det här kommer nog ta en stund, ev frågat om han kunde komma en annan dag
3. Lugnat ner mig så pass att jag känner att jag kan närma mig hästen lugnt och försiktigt

Alla är vi olika och det som passar mig och min häst kanske inte passar dig och din häst, men ett litet tips var det väl iaf!
 
Ja det föll ju på en sak där......stallet ligger nära en väg ...plus att han sprang rakt emot den=)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
29 946
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp