Sälj hästen till ngn annan!
På så sätt får du pengar och ka köpa en ny.

Som 'Inte_ung' skriver: Inget är klart förräns det är klart. Hur enkelt som helts ;)
 
Jag tycker att du ska sälja hästen till någon som kan betala. Håller med inte ung. Låter inte speciellt lovande att de inte kan betala, gå inte på det där! Jag har blivit lurad flera gågnger för jag varit godtrogen, pengar kommer sen etc..Det gör det inte. Det verkar som om folk inte förstår att hästar är mycket dyra!
 
det är inte så att jag inte är redo att sälja hästen till någon annan, men han har varit till salu i ett år och är inte så lättsåld! Han är lite speciell och en enmanshäst, men han är ju fortfarande till salu fast de har honom på foder och det har vi kontrakt på. Jag är fortfarande vän med dessa människor så allt är överstökat nu! självklart är jag ledsen och besviken fortfarande, men det är inte världens ände heller!

Tack för alla råd och tips! :bow: ni är underbara!

/Malin
 
Tja, det beoror väl på hur man ser det. :angel:

Det är enkelt att konstatera att ett köp inte är klart förräns hästen gått igenom vetbes. alla papper är skrivna och pengarna är överlämnade.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 243
Senast: Cattis_E
·
Ekonomi & Juridik Hej. ny här . Har funderingar angående reklamation av häst. Låter ha osagt om jag är köpare eller säljare men. Hästen gårdsbesiktas UA...
15 16 17
Svar
329
· Visningar
32 047
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 362
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan Nu måste jag få skriva av mig och få lite input och andra människors synpunkter i detta. Vet inte själv vad jag ska göra och tiden...
Svar
2
· Visningar
1 162
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp