Bukefalos 28 år!

HÄstmÄnniska....??

Sv: HÄstmÄnniska....??

Ja här kan man ju känna igen sig... :rofl:

Jag förändrade mig lite när jag fick barn... Accepterat att jag inte kan rida fullt ut i nuläget.. Lika så att ha medryttare 2 grr i veckan..

men man har ju full koll på läget kring hästen i alla fall.
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

jag jobbade nyårsafton i ett stort stall men mycket hästlukt när det kommer inspringande en tjej i balklänning och päls för hon skulle bara säga "gott nytt år" till hästen.....
:rofl: :rofl:

säger som andra, stackars vår omgivning! :rofl:
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

*Du planerar din graviditet enligt tävlinssäsongen, så att åttonde och nionde månaden infaller mitt under smällkallaste vintern, då hästen ändå ska vila.


Gud, jag vet inte HUR jag ska få in barn i mitt liv, vågar man rida när man är höggravid? Och tänk om man mår skit och inte KAN rida :eek:

Annars är det mycket som stämmer in på mig, fast jag skulle nog inte klaffsa ut med finskorna, har ju bara ett par då alla pengar går till hästen ;)
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

*Du planerar din graviditet enligt tävlinssäsongen, så att åttonde och nionde månaden infaller mitt under smällkallaste vintern, då hästen ändå ska vila.


Gud, jag vet inte HUR jag ska få in barn i mitt liv, vågar man rida när man är höggravid? Och tänk om man mår skit och inte KAN rida :eek:

Annars är det mycket som stämmer in på mig, fast jag skulle nog inte klaffsa ut med finskorna, har ju bara ett par då alla pengar går till hästen ;)


Ja egentligen borde jag verkligen akta mina "finskor", då det mesta av mina pengar går till hästarna, men jag lyckas ofta förstöra skor, genom att använda dom i stallet.
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Hoppla hejsan.. att ha häst är ingen hobby, det är en livsstil!
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

HYSTERISKT ROLIGT, vi alla ar nog lite galna oxa..

Mitt x surade alltid om att jag tyckte om mina hastar mer an honom..

Va pa nyarsfest for nagra ar sedan, och nar raketerna borjade smalla, sa borjade jag grata och var sa oroligt for mina hastar att jag lammnade festen och tog en taxi hem. 500 spann fatigare kunde jag klafsa ut i leran och se sa mina babisar var okej. :smirk:

Nu har jag hastokig pojkvann sa allt ar frid och frojd, vi gar tillsammans till stallet och tittar till alla hastar, pussar dom och ser sa allt ar okej. Ger lite exra ho osv.. :D
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

*kl*

Läste glad i hågen upp alla punkter för sambon...

Han kunde dock inte se det roliga i det och tyckte att det var enbart deprimerande...:angel:

Ja, ja han vet att han får ta mig för den jag är, har man valt mig har man också valt mitt hästintresse, för det är en stor del av mig som person:cool:
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

*kl*
jag hade en tjej i min förra klass, som envisade med att hennes pojkvänner skulle lära sig att hästen alltid kom först. (o inte skulle förvånas över det sen).
Var rätt kul att höra hennes snacka om att hon skulle till hästen o inte kunde ses, o sedan till mig, du? ska vi hyra film? :rofl:
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Jag kom på en punkt till:
* Går ut på internet för att snabbt fixa något viktigt, men blir sittandes på bukefalos en evighet och lyckas förtränga det man egentligen skulle göra.
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

*Skäller på barnen som glömt tvätta händerna vid toabesöket men sätter dig glatt vid fikabordet i sadelkammaren och börjar skära upp tårtan med ensilagekniven sen du ryktat hästar och mockat boxar. Lite hästskit under naglarna har ingen dött av säger du när du diskar kaffemuggarna i närmsta vattenkopp.*:D
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

*Skäller på barnen som glömt tvätta händerna vid toabesöket men sätter dig glatt vid fikabordet i sadelkammaren och börjar skära upp tårtan med ensilagekniven sen du ryktat hästar och mockat boxar. Lite hästskit under naglarna har ingen dött av säger du när du diskar kaffemuggarna i närmsta vattenkopp.*:D


Ahhh jag dör:rofl::rofl::bow::bow::rofl: Helt klockren! Så där gör vi alltid i stallet, ngn har tagit med fikabröd, men ingen kniv, ja då blir det "balsnörekniven" som får användas.
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Jag kom på en punkt till:
* Går ut på internet för att snabbt fixa något viktigt, men blir sittandes på bukefalos en evighet och lyckas förtränga det man egentligen skulle göra.


Ja det där stämmer verkligen, iaf enligt min pv:D
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Sambon tyckte det mesta stämde på mej faktiskt, dock tex inte graviditeten, men jag lyckades ju tävla när jag var höggravid iaf, fast inget jag planerat.
& det första jag sa till honom när vi träffades innan vi blev ihop var "bara så du vet så kommer hästarna alltid komma först, åker ngn så åker du", men han vågade bli ihop med mej iaf.

He he, det där har min make också insett!!! -Skulle du få välja mellan mig o hästarna vet jag ju vad du skulle välja!!!:D :angel:
Men han är grym som inte ställer några sådana ultimatum - istället hjälper han till med hagar, paddockar o ligghallar:love::love::love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 291
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 559
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 738
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 299
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp