Bukefalos 28 år!

HÄstmÄnniska....??

V

_vizzla_

Ja, är du en riktig hästmänniska? :)

*Du planerar din graviditet enligt tävlinssäsongen, så att åttonde och nionde månaden infaller mitt under smällkallaste vintern, då hästen ändå ska vila.

*Dina vänner frågar inte längre om du kan träffa dom i helgen, för de vet att du kommer att svara "Nej, jag kan inte, jag ska rida".

*Du kör förbi vägarbeten och tänker vilka bra hinder avbommningarna skulle vara.

*När din häst får nya skor offtare än du.

*När din pojkvän klagar på att du älskar hästen mer än du älskar honom, och du säger "....och?"

*Din mamma, som inte har några barnbarn, får kort adresserade till mormor av hästarna coh hundarna.

*Du vill inte ens tänka på att du kunde betala bort lånet på din bil samt att dina skulder skulle vara mkt mindre, att du t.o.m skulle kunna ha lite besparingar, om du inte hade hästar.

*Du storryktar hästen regelbundet, men du har aldrig själv varit på en skönhetssalong.

*Du tar växelpengar ur fickan på jobbet och får en näve hö i handen.

*Fastighetsförmedlaren frågar vilken sorts hus du söker, och du svarar "minst 6 hektar".

*Regniga dagar städar du sadelkammaren, INTE huset.

*När din man gör ngt fint för dig och du klappar honom på armen och säger "duktig pojke..."

*Du stiger upp kl. 05.00 på morgonen före du ska till jobbet, kör 10 mil till stallet, fodrar, mockar, rider och rusar till jobbet, luktandes som ett stall, utan att klaga.

*Ingen vill ha skjuts av dig i din bil, för de vet att de får hö i håret, på jackan och spån på byxorna...Men det är OK för då slipper du stöka bort alla hästgrejer som du har på framsätet.

*Du säger whoa" till hunden.

*Du avböjer attraktiva sociala inbjudningar eftersom de inte går ihop med dina träningstider.

*Bakluckan i din kombi är en konstant förvaringslåda för dina hästgrejor.

*Din hästs man och svans får bättre vård än ditt hår får (och det syns!)

*Du kommer på dig själv med att analysera ben och fotställningar hos dina kamrater. Du tänker på hur en viss skoning skulle förbättra deras gång.

*Du har elstängselband runt gräsmattan, så att hästarna kan klippa den åt dig.

*Du lever på existensminimum, men får ändå på ngt vis ihop pengar till veterinärräkningen på 3000 kr.

*Du känner dig trött hela dagen på jobbet, och efteråt åker du till stallet och rider tre hästar.

*Du vet mer om näringslära för hästar, än för människor.

*ALLA dina kläder är fulla av hästhår. Oavsett om du varit i stallet eller inte.

*Du kliver upp ur din varma, sköna säng 03.00 på morgonen för att ta in hästarna eftersom det regnar ute. Du torkar också av dom lite innan du går och lägger dig igen.

*Du låter väckarklockan ringa minst tio gånger, då du ska upp och jobba 06.00 på morgonen. Men du hoppar glatt ur sängen 04.00 en helgmorgon, för du och hästen ska på träning ngnstans.

*Varje gång du är i stallet tar det tre timmar, och du kan inte förstå vart tiden tagit vägen.

*De första räkningarna du betalar varje månad är hästrelaterade. Du behöver ju EGENTLIGEN inte ngn telefon (om man inte behöver ringa veterinären....ooops! Bäst att betala den i alla fall).

*Du väjer hundras efter hur bra de går ihop med hästar.

*Du kommer på dig själv med att smacka på folk som står i vägen, när du är på stormarknaden och handlar.

*Din man/sambo höjer inte ens på ögonbrynen, då du står och speglar dig, endast iför bh, trosor och ridstövlar, och frågar honom hur de nya ridstövlarna ser ut.

*All din hästs utrustning är i toppskick, men dina gummistövlar är ihop tejpade många gånger med silvertejp.

*Du klaffsar ut i leran med finskorna, för att endast hälsa på hästen, (som hittat den enda torra fläcken i hagen, 500 m bort), för att sedan klaffsa hela vägen tillbaka med ett stort leénde på läpparna, och helt obekymrad över att de nya finskorna är förstörda för all framtid.



Ja själv blir jag nästan rädd alltså. Alla dessa saker stämmer på mej, ja hästfolk är facktist lite speciella:rofl::rofl:
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Hahaha,usch vad läskigt att känna igen sig i mycket(tack gud dock)men inte allt!
Kul skrivet!
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Hjälp vad jag känner meg träffad. Inte en enda punkt som inte stämde. Måste visa pojkvännen...
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Till er båda:

Ja viss är det så man börjar undra?! "Är jag verkligen så där?":rofl:
Men men, allt för de älskade hästarna!
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

nej fyy alla punkter stämmer in på mig :rofl:
har ytterligare än punkt
*försökt ta mig bort på semester utan hästar och det första jag gör är att leta efter ridanläggningar för jag måste
bara få träffa lite hästar innan jag dör av saknad efter mina hemma.
Suck är helt obotlig hästnörd bara att inse att det inte jag som styr mitt liv utan mina små monster i hagen.
Det därmed räkningarna var helt oslagbart betalar alltid hästräkningarna först och sen ops nu räckte inte pengarna till min mat och bensin igen:rofl:
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Ja, är du en riktig hästmänniska? :)

*Du planerar din graviditet enligt tävlinssäsongen, så att åttonde och nionde månaden infaller mitt under smällkallaste vintern, då hästen ändå ska vila.

*Dina vänner frågar inte längre om du kan träffa dom i helgen, för de vet att du kommer att svara "Nej, jag kan inte, jag ska rida".

*Du kör förbi vägarbeten och tänker vilka bra hinder avbommningarna skulle vara.

*När din häst får nya skor offtare än du.

*När din pojkvän klagar på att du älskar hästen mer än du älskar honom, och du säger "....och?"

*Din mamma, som inte har några barnbarn, får kort adresserade till mormor av hästarna coh hundarna.

*Du vill inte ens tänka på att du kunde betala bort lånet på din bil samt att dina skulder skulle vara mkt mindre, att du t.o.m skulle kunna ha lite besparingar, om du inte hade hästar.

*Du storryktar hästen regelbundet, men du har aldrig själv varit på en skönhetssalong.

*Du tar växelpengar ur fickan på jobbet och får en näve hö i handen.

*Fastighetsförmedlaren frågar vilken sorts hus du söker, och du svarar "minst 6 hektar".

*Regniga dagar städar du sadelkammaren, INTE huset.

*När din man gör ngt fint för dig och du klappar honom på armen och säger "duktig pojke..."

*Du stiger upp kl. 05.00 på morgonen före du ska till jobbet, kör 10 mil till stallet, fodrar, mockar, rider och rusar till jobbet, luktandes som ett stall, utan att klaga.

*Ingen vill ha skjuts av dig i din bil, för de vet att de får hö i håret, på jackan och spån på byxorna...Men det är OK för då slipper du stöka bort alla hästgrejer som du har på framsätet.

*Du säger whoa" till hunden.

*Du avböjer attraktiva sociala inbjudningar eftersom de inte går ihop med dina träningstider.

*Bakluckan i din kombi är en konstant förvaringslåda för dina hästgrejor.

*Din hästs man och svans får bättre vård än ditt hår får (och det syns!)

*Du kommer på dig själv med att analysera ben och fotställningar hos dina kamrater. Du tänker på hur en viss skoning skulle förbättra deras gång.

*Du har elstängselband runt gräsmattan, så att hästarna kan klippa den åt dig.

*Du lever på existensminimum, men får ändå på ngt vis ihop pengar till veterinärräkningen på 3000 kr.

*Du känner dig trött hela dagen på jobbet, och efteråt åker du till stallet och rider tre hästar.

*Du vet mer om näringslära för hästar, än för människor.

*ALLA dina kläder är fulla av hästhår. Oavsett om du varit i stallet eller inte.

*Du kliver upp ur din varma, sköna säng 03.00 på morgonen för att ta in hästarna eftersom det regnar ute. Du torkar också av dom lite innan du går och lägger dig igen.

*Du låter väckarklockan ringa minst tio gånger, då du ska upp och jobba 06.00 på morgonen. Men du hoppar glatt ur sängen 04.00 en helgmorgon, för du och hästen ska på träning ngnstans.

*Varje gång du är i stallet tar det tre timmar, och du kan inte förstå vart tiden tagit vägen.

*De första räkningarna du betalar varje månad är hästrelaterade. Du behöver ju EGENTLIGEN inte ngn telefon (om man inte behöver ringa veterinären....ooops! Bäst att betala den i alla fall).

*Du väjer hundras efter hur bra de går ihop med hästar.

*Du kommer på dig själv med att smacka på folk som står i vägen, när du är på stormarknaden och handlar.

*Din man/sambo höjer inte ens på ögonbrynen, då du står och speglar dig, endast iför bh, trosor och ridstövlar, och frågar honom hur de nya ridstövlarna ser ut.

*All din hästs utrustning är i toppskick, men dina gummistövlar är ihop tejpade många gånger med silvertejp.

*Du klaffsar ut i leran med finskorna, för att endast hälsa på hästen, (som hittat den enda torra fläcken i hagen, 500 m bort), för att sedan klaffsa hela vägen tillbaka med ett stort leénde på läpparna, och helt obekymrad över att de nya finskorna är förstörda för all framtid.



Ja själv blir jag nästan rädd alltså. Alla dessa saker stämmer på mej, ja hästfolk är facktist lite speciella:rofl::rofl:

Sambon tyckte det mesta stämde på mej faktiskt, dock tex inte graviditeten, men jag lyckades ju tävla när jag var höggravid iaf, fast inget jag planerat.
& det första jag sa till honom när vi träffades innan vi blev ihop var "bara så du vet så kommer hästarna alltid komma först, åker ngn så åker du", men han vågade bli ihop med mej iaf.
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

haha.. så är det.... ;)

sambon vill att vi ska skaffa barn nu... men nej! :eek:det går ju inte... min nya pålla kommer ju november...tänker inte skaffa barn förens hon ska ha föl igen... man får ju planera...:angel:
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Oj.. :o
Jag har vänner som kommer ut till stallet med kaffetermos när de har fått för många: "En annan dag för idag ska jag till stallet"
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Du klaffsar ut i leran med finskorna, för att endast hälsa på hästen, (som hittat den enda torra fläcken i hagen, 500 m bort), för att sedan klaffsa hela vägen tillbaka med ett stort leénde på läpparna, och helt obekymrad över att de nya finskorna är förstörda för all framtid.


Jag gör alltid så här!!! Morr på mig själv:devil: Förra året köpte jag ny vinterjacka, märkesjacka à la 2500:- och det första jag gör är att få den nersnorad av hästen..:o Skulle ju bara säga hej efter jobbet:)
Min man är van eftersom han är i hästvärlden också..:love:

För att inte prata om alla gånger man har trippat runt i högklackat i stallet för en sista puss och kram innan man åker på fest, ha, ha
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

nej fyy alla punkter stämmer in på mig :rofl:
har ytterligare än punkt
*försökt ta mig bort på semester utan hästar och det första jag gör är att leta efter ridanläggningar för jag måste
bara få träffa lite hästar innan jag dör av saknad efter mina hemma.
Suck är helt obotlig hästnörd bara att inse att det inte jag som styr mitt liv utan mina små monster i hagen.
Det därmed räkningarna var helt oslagbart betalar alltid hästräkningarna först och sen ops nu räckte inte pengarna till min mat och bensin igen:rofl:


Haha:rofl:Ja din punkt stämmer verkligen! Jag och sambon var på "semester" i stockholm för några år sedan. Efter fyra dagar utan att ha sett, lr känt lukten av hästskit, sprang jag två gator i ren panik, för att se paraden av hästar som kom ut från slottet:o. Behöver jag säga att sabon bara suckade, och joggade efter hysteriska jag?:crazy:
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Oj.. :o
Jag har vänner som kommer ut till stallet med kaffetermos när de har fått för många: "En annan dag för idag ska jag till stallet"


Oj, ja då är det illa:D. Men va är godare än en kopp kaffe och en god bulle, sittandes på en höbal bredvid gödselstacken?? Inget kan vara bättre vad jag vet.
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Du klaffsar ut i leran med finskorna, för att endast hälsa på hästen, (som hittat den enda torra fläcken i hagen, 500 m bort), för att sedan klaffsa hela vägen tillbaka med ett stort leénde på läpparna, och helt obekymrad över att de nya finskorna är förstörda för all framtid.


Jag gör alltid så här!!! Morr på mig själv:devil: Förra året köpte jag ny vinterjacka, märkesjacka à la 2500:- och det första jag gör är att få den nersnorad av hästen..:o Skulle ju bara säga hej efter jobbet:)
Min man är van eftersom han är i hästvärlden också..:love:

För att inte prata om alla gånger man har trippat runt i högklackat i stallet för en sista puss och kram innan man åker på fest, ha, ha


Ja men visst, den punkten stämmer ju bättre än alla de andra. Det senaste jag dränkte i lera, hästsnor och hästlukt, var ett par sprillans nya, SVINDYRA jeans. Kommer aldrig att köpa så dyra jeans mer. Det är det inte värt. För jag ska inte behöva akta jeansen, då jag vill hälsa, och pussa hästen godnatt!
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

kul inlägg:)

en del stämmer perfekt på mig, en del inte. men så tävlar jag ju inte heller så där gick några påstående bort.
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

jag jobbade nyårsafton i ett stort stall men mycket hästlukt när det kommer inspringande en tjej i balklänning och päls för hon skulle bara säga "gott nytt år" till hästen.....
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

Knappt nånting stämmer in på mig! Jag känner mig så onormal..:cry::cry:
 
Sv: HÄstmÄnniska....??

*Dina vänner frågar inte längre om du kan träffa dom i helgen, för de vet att du kommer att svara "Nej, jag kan inte, jag ska rida".

*När din häst får nya skor offtare än du.

*Din mamma, som inte har några barnbarn, får kort adresserade till mormor av hästarna coh hundarna.

*Du vill inte ens tänka på att du kunde betala bort lånet på din bil samt att dina skulder skulle vara mkt mindre, att du t.o.m skulle kunna ha lite besparingar, om du inte hade hästar.

*Du storryktar hästen regelbundet, men du har aldrig själv varit på en skönhetssalong.

*Du tar växelpengar ur fickan på jobbet och får en näve hö i handen.

*Regniga dagar städar du sadelkammaren, INTE huset.

*Du säger whoa" till hunden.

*Du avböjer attraktiva sociala inbjudningar eftersom de inte går ihop med dina träningstider.

*Din hästs man och svans får bättre vård än ditt hår får (och det syns!)

*Du kommer på dig själv med att analysera ben och fotställningar hos dina kamrater. Du tänker på hur en viss skoning skulle förbättra deras gång. :o:angel:

*Du lever på existensminimum, men får ändå på ngt vis ihop pengar till veterinärräkningen på 3000 kr.

*Du känner dig trött hela dagen på skolan, och efteråt åker du till stallet och rider tre hästar.

*Du vet mer om näringslära för hästar, än för människor.

*ALLA dina kläder är fulla av hästhår. Oavsett om du varit i stallet eller inte.

*Du låter väckarklockan ringa minst tio gånger, då du ska upp och jobba 06.00 på morgonen. Men du hoppar glatt ur sängen 04.00 en helgmorgon, för du och hästen ska på träning ngnstans.

*Varje gång du är i stallet tar det tre timmar, och du kan inte förstå vart tiden tagit vägen.

*De första räkningarna du betalar varje månad är hästrelaterade. Du behöver ju EGENTLIGEN inte ngn telefon (om man inte behöver ringa veterinären....ooops! Bäst att betala den i alla fall).

*Du väjer hundras efter hur bra de går ihop med hästar.

*Du kommer på dig själv med att smacka på folk som står i vägen, när du är på stormarknaden och handlar.

*All din hästs utrustning är i toppskick, men dina gummistövlar är ihop tejpade många gånger med silvertejp.

*Du klaffsar ut i leran med finskorna, för att endast hälsa på hästen, (som hittat den enda torra fläcken i hagen, 500 m bort), för att sedan klaffsa hela vägen tillbaka med ett stort leénde på läpparna, och helt obekymrad över att de nya finskorna är förstörda för all framtid.


Dessa stämmer extra på mig! Haha...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 280
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 559
Senast: Skye
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 737
Senast: Lhas
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 280
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp