Hästmassage...

Bowman

Trådstartare
Det finns många kurser i hästmassage. Finns det någon särskilt bra som man borde gå? Skulle gärna gå någon där man håller på med akupunktur med. Men det är väl en längre utbildning för det?
Bowman
 
Sv: Hästmassage...

Vad gäller akupunktur så vet jag inte hur reglerna är i nuläget, men antingen behöver du ha "tillstånd" från vet. eller så behöver vet. närvara. Det har blivit mycket hårdare regler för allt som kan liknas vid operativa ingrepp nu.

Däremot om man lär sig meridianerna och punkterna kan man jobba med tryck (akupressur), laser eller liknande.

Vill du ha en kurs för att kunna massera din egen häst eller vill du utbilda dig professionellt?
 
Sv: Hästmassage...

Kolla kurserna på Axel*****ns. De har både för hemmabruk och de professionella.

Jag har gått de första två stegen i den professionella utbildningen för att jag är intresserad och kör mest för hemmabruk. Har dock funderingar på att gå vidare men vill nog inte jobba med det utan bara massera våra hästar. Upptäckte efter första kursen att min förståelse för hästens rörelsemekanik är mycket bättre och kan nu ibland använda det i ridningen också.

Akupunktur är som sas tidigare inget man får/kan göra hur som helst så då behöver du den längre utbildningen.
 
Sv: Hästmassage...

Kurserna som hålls på axelssons är riktigt bra! Har en kompis mamma som utbildade sig till hästmassör där. Och vet flera andra som gått den.

Akutpunktur måste du vel ha någon slags "licens" för att utöva. Så inget man kastar sig in i precis.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 933
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Skola & Jobb Jag är inte välkommen tillbaka till jobbet jag haft i två säsonger nu. Jobbet börjar nästa vecka och jag är inte kontaktad. Jag skriver...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 718
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Jag har nu jobbat på förskola i 6 månader och älskar det, och jag vill utbilda mig så att jag kan få fast jobb och inte bara lite timmar...
2
Svar
33
· Visningar
1 480
Övr. Hund Vad tycker ni om hundägare som låter sina (väldresserade) hundar gå lösa? Jag har lagt ner väldigt mycket jobb på att träna min hund...
23 24 25
Svar
486
· Visningar
12 672
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp