Bukefalos 28 år!

Hästpass..Förvirrad!

L

LuckyBoy

Hjälp mig någon som vet!
Jag har vbl travare på 16 år som ej är registrerad.
Måste jag registrera honom när jag ska skaffa hästpass eller går det endå(?) och i så fall måste man frysmärka?
Jag är helt förvirrad och okunnig i ämnet.
Tack på förhand :bump:
 
Jag tror att du måste registrera för att få ett hästpass.
Du kan registrera din häst i STC:s tredje stambok, och då måste du inte frysmärka.

PM:a mej om du vill ha information om vem du ska prata med på STC.

Immer
 
Annars kan du registrera honom utan stam och skaffa ett grundpass.
Mycket billigare...
Det är iallafall det jag håller på med
 
men hur gör man om man har en travare som är frysmärkt och fortfarande registrerad på sin första ägare. Jag är hans fjärde eller femte ägare och enda beviset på att jag köpt honom är ett litet handskrivet kvitto.
 
Då får du kontakta den som står som ägare och be denne att skriva över på antingen dig eller om ni vill gå hela ledet.
Jag har ett vbl som har varit hos två st i mellan mig och den som står registrerad.
Just nu håller jag på att föra över honojm på mig..
 
men ägaren som hästen är registrerad på är död sedan många år tillbaka och jag har inte lyckats få tag på några släktingar.
 
Om den som står som ägare inte går att få tag på (svårt om denne är död...), kontakta STC och förklara situationen. Med hjälp av annan dokumentation (köpekontrakt, kvitto e.t.c.) går det att skriva dig som ägare ändå.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej på er, det finns säkert mängder av sånna här frågor på nätet men har inte hittat hur man gör i exakt vår situation. Sambon har en...
Svar
3
· Visningar
1 232
Senast: Bee
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 509
Senast: Mabuse
·
Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 614
Senast: animalasia
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 011
Senast: valy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp