Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

M

misterhultspyret

hej!
undrar vilken ras som är framgångsrik inom distans om man inte räknar med araben?
undrar om man skulle kunna komma långt med en welsh av cob typ?
vilka raser lämpar sig inte inom distansen om man vill komma långt?
tacksam för svar!

Sv: hästras

I senaste numret av distansritt så fanns det en artikel om welsh coben Miro som har tävlat upp till 120km. Så det är klart att det går!

Det är en fördel om hästen inte är för stor, då blir det mycket massa som ska kylas och det kan vara svårt att få ner pulsen. Detta behöver ju inte utesluta att en häst kan gå långt, men det är ju en nackdel. Alla raser går att använda, men de lite kraftigare kan väl vara svåra att få upp i högre klasser.

Travare är ganska vanliga distanshästar, efter araben.

M

misterhultspyret

hej
tack för svaren!
undrar om det är någon som tävlar med en paint eller quater?

H

harryhook

Det finns några duktiga Morganhästar, Bla en som gått upp till 160 km.
I USA använder man ibland Paint till distans...

Mvh Sandra

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 5930 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Hundavel&Ras Hej! Jag håller på att bli tokig av beslutsångest och min nuvarande hunds pension kommer allt närmre. Jag vet verkligen inte vad jag...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
5 035
Hundavel&Ras Hej, jag skulle vilja ha lite råd och tankar om vilken ras som skulle passa mig. Jag är en 30åring som bor i centrala Stockholm. Har ett...
2
Svar
37
· Visningar
2 539
Övr.Hund Vad är bra egenskaper för en gårdshund? Alltså, inte rasen utan en som är boende på gård. Nu ska jag inte skaffa hund särskilt snart men...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 787
Katthälsa Hej! Imorse kräktes ena katten upp all frukost och i den hittade jag en mask... :yuck: Efter lite googling är jag säker på att det är...
Svar
6
· Visningar
302

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar