Hagar Skåne - södra Skåne.

P

Piccoliiina

Ja, jag undrar hur ni skånebor har det med hagar så här års?
Själv har jag väldigt mycket problem med min hästs utevitsel. (är inhyrd i ett privat stall)
Här är väldigt sorgligt nog inte lika många hagar som hästar...
Och pga av det (ursäkta språket) skit dåliga vädret kan vi bara använda små rast/grus hagar.

Men vad jag har hört och sett är det inte många som har det bättre,
inte här nere i skåne?

Eller någon som har fina hagar trots allt?

/Picco
 
Sv: Hagar Skåne - södra Skåne.

Jag tycker nog att mina hagar är rätt fina ändå. I ena änden där vatten och mat finns är det lerigt som :devil: , men resten av hagarna är inte speciellt upptrampade. Nu har jag visserligen två hagar på sammanlagt 2,5 hektar till 2 shettisar och ett varmblod, så det kan ju ha lite med det hela att göra ;)
 
Sv: Hagar Skåne - södra Skåne.

Jag har min i ett stort privatstall och många av vinterhagarna (som används nu) är ett rent helvete. De är rätt små också, men man får stå ut tills sommaren! Hästarna verkar inte lida allt för mycket.
 
Sv: Hagar Skåne - södra Skåne.

hej hej! bor visserligen i halland men våra hagar är ganska fina... lite lera o gegg precis vid grindarna men annars torrt o fint. nu e visserligen våra hagar på ca 10ha styck så vi byter med jämna mellanrum... fast nu är ju äntligen våren här så nu blir det snart fint överallt!!!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 358
Senast: Juli0a
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
974
Senast: Miingla
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 532
Senast: Linda_A
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 157
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp