Jag vet egentlig inte mest att det ska bli rätt från början... Självförtroendet sviktar..Varför skicka iväg på träning och inte rida själv?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag vet egentlig inte mest att det ska bli rätt från början... Självförtroendet sviktar..Varför skicka iväg på träning och inte rida själv?
Härligt att höra!!!Vad säger magkänslan?
Pengar är pengar - en häst är en häst! Min nuvarande köpte jag på magkänslan och han har slagit alla andra hästar jag haft i min ägo med hästlängder! Har aldrig ångrat det beslutet trots mina tävling och träningsambitioner! Tiden går fort. Trodde aldrig ens att han skulle bli soppas gammal att ens börja hantera och nu sitter jag förberedd på att propparna skall komma ut! KÖP!
Härligt! Jag vinterskodde förra veckan i värsta geggan, och valde att brodda runt om men hoppade över snösulor.. Hoppas att snön dröjer.Någon som testat polarpads?
Jag tvivlade också i början men tack vare peppande stallkompis så gick det förvånansvärt bra! (Bättre än jag trodde!). Har man viljan och rider med jämna mellanrum för tränare så blir det super. Naturligtvis krävs det att man är erfaren men många gånger gör man det så stort för sig.Jag vet egentlig inte mest att det ska bli rätt från början... Självförtroendet sviktar..Alternativet är att ta hjälp av instruktör med jämna mellanrum och det finns det möjlighet till.
Jag tvivlade också i början men tack vare peppande stallkompis så gick det förvånansvärt bra! (Bättre än jag trodde!). Har man viljan och rider med jämna mellanrum för tränare så blir det super. Naturligtvis krävs det att man är erfaren men många gånger gör man det så stort för sig.![]()
Jag tvivlade också i början men tack vare peppande stallkompis så gick det förvånansvärt bra! (Bättre än jag trodde!). Har man viljan och rider med jämna mellanrum för tränare så blir det super. Naturligtvis krävs det att man är erfaren men många gånger gör man det så stort för sig.![]()
Svårt att säga.. Beror på hur pass lovande. Eftersom den är inriden så stiger ju priset jämfört med om den inte vore inriden. Betalar du kastrering eller gör nuvarande ägaren det?Tack för pepp!!+ fengurlaugur
Ja det känns stort med unghäst! Men det skulle samtidigt vara kul att vara med från början! Har bra hjälp i stallet och tränare i närheten!
Vad tycker ni är ett rimligt pris på en -11, exteriörbedömd över 8, femgångare verkar lovande! Dock för hingstig för att satsa vidare på!
Tack för pepp!!+ fengurlaugur
Ja det känns stort med unghäst! Men det skulle samtidigt vara kul att vara med från början! Har bra hjälp i stallet och tränare i närheten!
Vad tycker ni är ett rimligt pris på en -11, exteriörbedömd över 8, femgångare verkar lovande! Dock för hingstig för att satsa vidare på!
Åh.. Han ser ut som min första islandshäst. (Har fortfarande lite förkärlek för honom).Bild på Laukur innan vi tömkörde lite på åkern![]()
Detta är så härligt med honom (och många andra islandshästar), dom ser halvt menlösa och slappa ut när man pysslar med dom men så fort man sitter upp/påbörjar arbetet så är det fart under hovarna
![]()
Åh.. Han ser ut som min första islandshäst. (Har fortfarande lite förkärlek för honom).![]()
Ja det är svårt men då har jag ett hum iaf!Svårt att säga.. Beror på hur pass lovande. Eftersom den är inriden så stiger ju priset jämfört med om den inte vore inriden. Betalar du kastrering eller gör nuvarande ägaren det?
Allt från 50' och uppåt kan jag känna .. Beroende på såklart!
Ja jag tror detOm han INTE ska fortsätta vara hingst (att nuvarande ägaren säljer honom som okastererad vallack om du förstår) så tycker jag personligen att det drar ner priset lite. Men det är vad jag tycker.![]()
Eller hur!! Coola dom är!!!Bild på Laukur innan vi tömkörde lite på åkern![]()
Detta är så härligt med honom (och många andra islandshästar), dom ser halvt menlösa och slappa ut när man pysslar med dom men så fort man sitter upp/påbörjar arbetet så är det fart under hovarna
![]()
Ridhus!!Har fått ett riktigt bra erbjudande/möjlighet. Nämligen att byta stall!
Men jag är så kluven.Fullkomligt älskar stallet jag står i men det andra stallet har ännu bättre rid och träningsmöjligheter, bland annat ridhus. Lite dyrare än i dagsläget men annars samma och avstånd är heller ingen skillnad. Vad ska jag göra?
![]()