Hållbart vintertäcke

Taz

Trådstartare
Hej!

Undrar om någon har ett tips på ett hållbart vintertäcke med MINST 1200 D men HELST däröver.

Mina Krav är:
Halvhals
Bensnören
Bra passform såklart.

Ej Horseware eller Shires, finns där annat bra märke?

Har ett Shires typhoon 100 g som sitter någotsånär bra lite stort bara (inte i längden men övrigt lite fluffiigt ) annars har det hållt och det är på 1600D

Horseware har jag tröttnat på...vi bor blåsigt och täcket flyger över hästen flera gånger iom där inte är bensnören men i värsta fall får jag köpa horseware och sätta dit bensnören men tänkte att det kanske finns något annat märke som också är bra.

Hästen är ett normalbyggt fullblod.

:bump:
 
Sv: Hållbart vintertäcke

HW Optimo har någon typ av ringar som kanske är till bensnören i fall det är till någon nytta att veta :p

Jag älskar Shires Typhoon, slår HW Rambo med hästlängder :love: Har dock inte testat deras halvhals. Än. Tyvärr inget tipps du ville ha dock men helt klart bästa yttertyget jag känt på något täckte hittills.
 
Sv: Hållbart vintertäcke

Ja jag har ju somsagt ett shires typhoon helhals och kompisen som han går med som är en riktig täckesförstörare får inte riktigt tag i tyget så det håller superbra =)
Jag har ju detta shirestäcke över ett horseware Rhino täcke, dels för att det inte ska flyga över hästen (rhino) och plus att det är i sönder. Inte alls bra tyg i det nya Rhino täckena.
Jag har ett gammalt Rhino täcke med 200 g i och det får kompisen inte isönder men detta nya höll bara 2 dagar innan det var i revor =(.

Shires typhoon finns ju i halvhals och 300 g med men tycker somsagt det är lite för fluffigt och ha bara det, vinden kommer under det tror jag...
 
Sv: Hållbart vintertäcke

Har du kollat på Weatherbeeta? De har väl vissa modeller med 1200 d och halvhals, vet inte hur tjocka dock. Har deras Landa med 600 d och halvhals till vår ponny som är ganska nätt i modellen och det sitter väldigt bra på henne. Stor svanslapp som det inte blåser in under!
 

Liknande trådar

Utrustning Nu vill jag gärna ha era tips på slitstarka utetäcken med god passform för en stor häst som inte är alltför bred över bogen :) Gärna med...
2
Svar
29
· Visningar
2 607
Senast: Wembley
·
L
Utrustning Nu när det börjar bli kallt så funderar jag på att köpe ett nytt vintertäcke till ponnyn. Han har storlek 95 så dte finns inte sådär...
Svar
5
· Visningar
1 357
Senast: Lozzan
·
M
Utrustning Nu har jag redan börjat tänka på vintertäcken. Ska stalla upp min häst i nytt stall och där ingår inte täckesbyte och jag har ingen...
2
Svar
24
· Visningar
2 262
Senast: skogersson
·
Utrustning Jag velar nu mellan tre olika vintertäcken till min häst. Tanken är att hon kommer att klippas, troligen blir det en sk. spårklippning...
2
Svar
21
· Visningar
1 909
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp