Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men fattade att det var just sia som gjorts första natten för OM lärlingen rök så skulle ju ättlingen få ärva infon och kunde sedan skydda sig om den ville:)
Nja, tanken var mest för att inte ulvarna skulle veta vilka nätter det var helt fritt fram, det var därför jag gjorde "tvärtom".

F ö @Blacksmithfarm - det är min enda invändning mot balansen i leken, lite svagt skydd för goda när onda inte heller har någon ond utanför lyan.
Kombon ängel/siare kändes också lite trist, vem skulle skyddas liksom? :p

Annars var det en kul lek som blev föredömligt kort! :p
 
Nja, tanken var mest för att inte ulvarna skulle veta vilka nätter det var helt fritt fram, det var därför jag gjorde "tvärtom".

F ö @Blacksmithfarm - det är min enda invändning mot balansen i leken, lite svagt skydd för goda när onda inte heller har någon ond utanför lyan.
Kombon ängel/siare kändes också lite trist, vem skulle skyddas liksom? :p

Annars var det en kul lek som blev föredömligt kort! :p

Och hur kommer det sig att du knappt misstänkte mig förräns efter DL 2 ;)? Var helt säker på att du skulle rösta ut mig typ DL1 när jag såg att jag var ond.
 
Du var ju jätte skum när du trodde psykopaten skulle vilja lynchas redan i första lynchningen :o:o Sedan visste jag att Bat var Hedinn och jag antog att du listat ut det och var ond som gärna ville sprida misstankar dit :p
Ah ja jag fattar det
Var bombis på att spöket röstat på mig och lika bombis på giraffen var du :)
efter natt 2 alltså:angel:
 
jag blev fö rätt misstänksam mot @Niyama för att vara så följsam och tom försvara IWNMG fårulvsröst fundering :rofl: att den skulle vara en bra fundering
(och den funderingen skulle jag egentligen skrivit med detta nicket - det blev lite fel där:cool:)
 
Nästa gång vi har anonyma nick (inte dubbelnick) kan väl folk låta bli att skriva ut exakt vem man är även om man listat ut det. Det finns säkert nån som inte gjort det och då borde man få välja själv om man vill tala om det.

Jag tycker att det hintades väldigt mycket utan teori ja tom skrevs rakt ut. Det var ju mindre sånt förut.

Tack för en kul lek!
 
Hatten av till onda, himla snyggt spelat!

Till goda: Era nötter! :heart Jag till och med strategiskt inleder med en riktig blahateori från det här nicket, och lägger en lite mer underbyggd röst med Batheart, just för att Batheart ska bli mindre misstänkt. Men nä, DEN teorin är ändå tydligen sämre än en om att ulvar åker buss. :banghead:

Fyra röständringar hjälpte ju uppenbarligen inte heller. Så nä, vad gör man då? Jo, skriver ett inlägg som ska låta som att det skulle skrivits i lyan. Väntar tills det citeras innan man ändrar det, så det ska se ut som ett misstag, MEN ÄNDÅ SER FOLK BATHEART SOM MER MISSTÄNKT.

Fram till EFTER DL, då passar det att skrika ulv. :meh:

En god som skriver ett falskt lya meddelande för att själv bli misstänkt? O_o:rofl::love: Jag lynchade dig med flit för att ha dig som spöke :love::angel:

Tisdagar är ingen bra dag för mig att ha lekstart. Att sedan ha två nick som behöver lägga en första röst var svårt. Hade jag bara haft ett nick så hade jag nog varit mer avvaktade. Men teorin jag hade till Batheart håller jag med om. De teorierna brukar jag bara notera i huvudet men senare brukar det visa sig att den personen är ulv.
 
En god som skriver ett falskt lya meddelande för att själv bli misstänkt? O_o:rofl::love: Jag lynchade dig med flit för att ha dig som spöke :love::angel:

Tisdagar är ingen bra dag för mig att ha lekstart. Att sedan ha två nick som behöver lägga en första röst var svårt. Hade jag bara haft ett nick så hade jag nog varit mer avvaktade. Men teorin jag hade till Batheart håller jag med om. De teorierna brukar jag bara notera i huvudet men senare brukar det visa sig att den personen är ulv.
Jag är inte alltid fullt normal, har jag insett. :angel:
Jag tycker dock att det är rätt fantastiskt, ett dubbelnick väcker ett annat dubbelnick och ändå har båda direkt stenkoll på vem den andra är. :D
 
Nästa gång vi har anonyma nick (inte dubbelnick) kan väl folk låta bli att skriva ut exakt vem man är även om man listat ut det. Det finns säkert nån som inte gjort det och då borde man få välja själv om man vill tala om det.

Jag tycker att det hintades väldigt mycket utan teori ja tom skrevs rakt ut. Det var ju mindre sånt förut.

Tack för en kul lek!
Håller med, även när det gäller dubbelnicken tycker jag nog att man kan försöka vara lite diskret (undantag "allvarliga lägen"). Om det är nån tröst fattade jag aldrig att det var du. :D
 
Håller med, även när det gäller dubbelnicken tycker jag nog att man kan försöka vara lite diskret (undantag "allvarliga lägen"). Om det är nån tröst fattade jag aldrig att det var du. :D
Jättestor tröst :D Och jag var snäll och hade röstat på dig om jag hade röstat första dagen :angel: :rofl:
 
Håller med, även när det gäller dubbelnicken tycker jag nog att man kan försöka vara lite diskret (undantag "allvarliga lägen"). Om det är nån tröst fattade jag aldrig att det var du. :D
Jag brottades jättelänge med om jag skulle outa dig eller ej men dels ville jag liksom få dig avskriven (och ville verkligen inte att du skulle bli lynchad) och dels även i andra fall så upplevde jag lite "press" på att det inte räckte med att säga att folk fick tänka själva.
 
Jag brottades jättelänge med om jag skulle outa dig eller ej men dels ville jag liksom få dig avskriven (och ville verkligen inte att du skulle bli lynchad) och dels även i andra fall så upplevde jag lite "press" på att det inte räckte med att säga att folk fick tänka själva.
Ja, för min del kvittade det, jag tänkte mer att folk gärna fick godförklara mig så kunde jag bli ulvmat istället för någon med en viktigare roll. :D
 
Hatten av till onda, himla snyggt spelat!

Till goda: Era nötter! :heart Jag till och med strategiskt inleder med en riktig blahateori från det här nicket, och lägger en lite mer underbyggd röst med Batheart, just för att Batheart ska bli mindre misstänkt. Men nä, DEN teorin är ändå tydligen sämre än en om att ulvar åker buss. :banghead:

Fyra röständringar hjälpte ju uppenbarligen inte heller. Så nä, vad gör man då? Jo, skriver ett inlägg som ska låta som att det skulle skrivits i lyan. Väntar tills det citeras innan man ändrar det, så det ska se ut som ett misstag, MEN ÄNDÅ SER FOLK BATHEART SOM MER MISSTÄNKT.

Fram till EFTER DL, då passar det att skrika ulv. :meh:

Är det nån tröst så fattar jag fortfarande inte hur du tänkte att man skulle fatta pga det :D Men jag kanske e partisk eftersom du röstade på mig :angel:

Tack för den. :meh:

Det var så lite ;)

Jäkligt kul lek fast jag elitpajade och den enda jag hade onda aningar om i lyan var Petroleum :o Men det var hårt när det stod mellan Lena och Niyama och jag tycker verkligen Lena kändes mer skum. Ujuj. Än en gång, snyggt spelat onda! :bow:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 423
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 094
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 024
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 982
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp