Han mår dåligt över saker jag varit med om

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det började i helgen när han hade en dröm. Han är sur och irriterad. Jag frågar om det är jag som gjort något?
Nej det är det inte.
Jag försöker underlätta hans dagar, få honom att må bättre. Inget hjälper.

Jag säger åt honom att berätta vad det är? Han har haft en dröm om något jag varit med om innan vi blev ihop. Nått jag inte ville berätta men han ville veta.
Han beter sig obehagligt och jag vet inte hur jag ska lösa detta?

Jag har sagt upp min lägenhet och vi ska flytta ihop.
Detta är något jag gör för honom.. de är liksom den sista biten av mig jag ger honom.
Han säger att jag inte gör tillräckligt.

Han har inte hjälpt till, han säger att han ska göra det men han gör det inte.
Han sa att allt ska bli bättre. Men jag fick INGENTING på min födelsedag.

Jag orkar inte mer, jag har kontakt med vården. Jag ska bli sjukskriven.
Men jag har sagt upp mitt boende? Vad har jag gjort? Hur kan jag vara så dum?

Han är insyltad överallt jag är. Jag vet inte hur jag ska komma ur detta.
 

Skönt att du på allvar KÄNNER att han försöker styra vad du tycker, tänker och känner. Du har dessutom satt ord på dessa känslor och meddelat honom att du inte uppskattar det han gör. Så himla starkt.

Ta med dig den vetskapen, att han försöker styra dig och hur det får dig att känna. De faktiska händelserna (när han berättat för dig vad som får dig att må dåligt, att kompisar inte är värda att umgås med eller vad det nu kan vara) och gå igenom detta med dig själv om du vacklar.

Det tar tid att lära om ett inlärt beteende, och du är så van vid att han är en "go-to", ni har ju haft en relation länge och du har först nu insett att den relationen inte fick dig att må bättre utan tvärtom sämre. Du behöver programmera om hjärnan att det inte är ni, och att det är din VINST. Inte en förlust.
 
Skönt att du på allvar KÄNNER att han försöker styra vad du tycker, tänker och känner. Du har dessutom satt ord på dessa känslor och meddelat honom att du inte uppskattar det han gör. Så himla starkt.

Ta med dig den vetskapen, att han försöker styra dig och hur det får dig att känna. De faktiska händelserna (när han berättat för dig vad som får dig att må dåligt, att kompisar inte är värda att umgås med eller vad det nu kan vara) och gå igenom detta med dig själv om du vacklar.

Det tar tid att lära om ett inlärt beteende, och du är så van vid att han är en "go-to", ni har ju haft en relation länge och du har först nu insett att den relationen inte fick dig att må bättre utan tvärtom sämre. Du behöver programmera om hjärnan att det inte är ni, och att det är din VINST. Inte en förlust.

Tack :heart så fint skrivet!

Det är väldigt befriande att förstå själv hur det varit, att svara upp mot honom. Sakta bli den jag var innan. Se framemot livet :)
Sluta oroa mig över vad alla andra ska tycka, välja den vägen som är lite igenväxt men mot ett bättre liv. Med positiva tankar!

Bli trygg i att ta mig själv och mina djur först.
 
Nu får jag höra rykten om att han är på en annan tjej här på jobbet.
"smörar, len i rösten" och han har även bekräftat att han varit hemma hos henne.

Han ska såklart göra vad han vill men allt blir bara så vidrigt när han gått här och tjutit som ett barn och nu nässlar sig in hos en ny tjej ganska fort efteråt.

Jag vill bara ifrån denna jävla arbetsplats... ska snart hem och då ska jag skriva ett CV.
Om någon är bra på det får ni gärna skriva ett PM :heart
 
Nu får jag höra rykten om att han är på en annan tjej här på jobbet.
"smörar, len i rösten" och han har även bekräftat att han varit hemma hos henne.

Han ska såklart göra vad han vill men allt blir bara så vidrigt när han gått här och tjutit som ett barn och nu nässlar sig in hos en ny tjej ganska fort efteråt.

Jag vill bara ifrån denna jävla arbetsplats... ska snart hem och då ska jag skriva ett CV.
Om någon är bra på det får ni gärna skriva ett PM :heart

Visar bara på att han inte har ett enda självständigt ben i kroppen. Vilken vinst det är att du slipper honom ❤️ beroende av yrke hade jag gett LinkedIn en chans, att bygga upp den öppnar en del dörrar tycker jag och de samlar många platsannonser.
 
Visar bara på att han inte har ett enda självständigt ben i kroppen. Vilken vinst det är att du slipper honom ❤ beroende av yrke hade jag gett LinkedIn en chans, att bygga upp den öppnar en del dörrar tycker jag och de samlar många platsannonser.

Tack! Ska kolla det
 
Jag gissar att även det kan vara ett sätt för honom att försöka krypa under skinnet på dig, genom att ägna sin uppmärksamhet åt någon annan. Mitt ex tror jag gjorde ett klumpigt försök genom att skaffa en tjej och sedan prata om att ibland så blir den andra svartsjuk och ångrar sig. Jag sa som det var, att en karl som redan var upptagen höll jag tassarna borta från och skulle aldrig drömma om att försöka nästla mig in i förhållandet.

Han tog aldrig upp det igen men hade han inte skaffat tjej så hade jag föreslagit att vi skulle gått i terapi och se om vi kunde reda ut en del saker, om inte annat hade det kanske blivit ett snyggare avslut än att jag bar ut hans grejer och han sålde hundarna bakom ryggen för att hämnas för att jag gjorde slut och träffade andra.
 
Jag gissar att även det kan vara ett sätt för honom att försöka krypa under skinnet på dig, genom att ägna sin uppmärksamhet åt någon annan. Mitt ex tror jag gjorde ett klumpigt försök genom att skaffa en tjej och sedan prata om att ibland så blir den andra svartsjuk och ångrar sig. Jag sa som det var, att en karl som redan var upptagen höll jag tassarna borta från och skulle aldrig drömma om att försöka nästla mig in i förhållandet.

Han tog aldrig upp det igen men hade han inte skaffat tjej så hade jag föreslagit att vi skulle gått i terapi och se om vi kunde reda ut en del saker, om inte annat hade det kanske blivit ett snyggare avslut än att jag bar ut hans grejer och han sålde hundarna bakom ryggen för att hämnas för att jag gjorde slut och träffade andra.

Men fyfan:( hundarna. Hur gick det med dem?

Så jävla småsinta de blir? Alltså mitt ex har hävt ur sig både det ena och det andra. Slängt saker jag gett hans barn mm.
Själv försöker jag bete mig moget och inte vara otrevlig.

Han droppade kommentaren om hans ”kompis” och sa hon men jag lyfte inte en ögonfrans för de ska han fan inte ha.
Sen sa en kollega att han ränner runt denna tjej nu och jag får väl bara gratulera om hon vill ha ett 3dje barn:)

Sen blir man ledsen såklart och det blir lite dagiskänsla över situationen då han spelar ut den på jobbet. Då vill jag gärna gå vidare även där.
 
Men fyfan:( hundarna. Hur gick det med dem?

Så jävla småsinta de blir? Alltså mitt ex har hävt ur sig både det ena och det andra. Slängt saker jag gett hans barn mm.
Själv försöker jag bete mig moget och inte vara otrevlig.

Han droppade kommentaren om hans ”kompis” och sa hon men jag lyfte inte en ögonfrans för de ska han fan inte ha.
Sen sa en kollega att han ränner runt denna tjej nu och jag får väl bara gratulera om hon vill ha ett 3dje barn:)

Sen blir man ledsen såklart och det blir lite dagiskänsla över situationen då han spelar ut den på jobbet. Då vill jag gärna gå vidare även där.
Be dina kollegor att inte prata om vad han gör och inte gör. Försök sätta honom och hans göranden på någon form av mentalt ignore (gud vad man önskar att den funktionens fanns i verkliga livet) fokusera på ditt eget mående och liv i den mån det går.
 
Be dina kollegor att inte prata om vad han gör och inte gör. Försök sätta honom och hans göranden på någon form av mentalt ignore (gud vad man önskar att den funktionens fanns i verkliga livet) fokusera på ditt eget mående och liv i den mån det går.

Helt seriöst tycker jag att @Nepenthe s arbetsgivare som även är arbetsgivare till mannen, verkar ha gjort (och gör) sitt yttersta för att vardagen på arbetet ska fungera och att involverade även fått hjälp av företagshälsovården.

Utöver det är det inte arbetsgivaren som ska behöva lägga resurser på sådant . Det har egentligen inget med AG och arbetsplatsen att göra .
 
Men fyfan:( hundarna. Hur gick det med dem?

Så jävla småsinta de blir? Alltså mitt ex har hävt ur sig både det ena och det andra. Slängt saker jag gett hans barn mm.
Själv försöker jag bete mig moget och inte vara otrevlig.

Han droppade kommentaren om hans ”kompis” och sa hon men jag lyfte inte en ögonfrans för de ska han fan inte ha.
Sen sa en kollega att han ränner runt denna tjej nu och jag får väl bara gratulera om hon vill ha ett 3dje barn:)

Sen blir man ledsen såklart och det blir lite dagiskänsla över situationen då han spelar ut den på jobbet. Då vill jag gärna gå vidare även där.
Jag har aldrig träffat dem igen. Såg ett foto på den ena på julafton och började gråta på jobbet, jag vet inte men jag tror non är den enda som fortfarande lever. 😢
 
Helt seriöst tycker jag att @Nepenthe arbetsgivare som även är arbetsgivare till mannen, verkar ha gjort (och gör) sitt yttersta för att vardagen på arbetet ska fungera och att involverade även fått hjälp av företagshälsovården.

Utöver det är det inte arbetsgivaren som ska behöva lägga resurser på sådant . Det har egentligen inget med AG och arbetsplatsen att göra .
Jag förstår inte vad arbetsgivaren har med det att göra, här var det ju en kollega som var och skvallrade, det är väll bara att be den att låta bli?
 
Jag förstår inte vad arbetsgivaren har med det att göra, här var det ju en kollega som var och skvallrade, det är väll bara att be den att låta bli?

jag förstår nog inte vad du menar . Mitt svar är utifrån hela situationen som redogjorts för sedan länge . Där är AG hela tiden med och denne har som sagt engagerat sig otroligt åt hela situationen .
 
jag förstår nog inte vad du menar . Mitt svar är utifrån hela situationen som redogjorts för sedan länge .
Jag skrev att TS skulle be sin kollega att sluta prata om vad hennes ex gjorde med vem (på ett vänligtvis). Du tog upp att arbetsgivaren redan gjorde mycket. Jag ser inte riktigt kopplingen.
 
Jag skrev att TS skulle be sin kollega att sluta prata om vad hennes ex gjorde med vem (på ett vänligtvis). Du tog upp att arbetsgivaren redan gjorde mycket. Jag ser inte riktigt kopplingen.

Ingen har svarat dig specifikt 👍 Däremot reflekterat över helheten när du kommenterat .
 
Har suttit och läst igenom denna tråd igen :heart

Fick veta igår att mitt ex sagt upp sig och slutar:up: så jag kommer slippa honom lagom till jag ska börja jobba 100% igen!
Just nu jobbar jag 75%. Det går upp och ner med måendet men mycket mycket bättre är det sen jag började skriva denna tråd.

Vill att ni alla ska veta att det betyder massor för mig att ni fanns där hela tiden :heart Var rädd att jag inte skulle klara det men mycket tack vare er förstod jag att mina känslor var rätta. Att det inte var jag som inte gjorde tillräckligt utan han som manipulerade mig från början..

Får fortfarande hjälp av läkare, psykolog och mycket stöd på jobbet!
 
Har suttit och läst igenom denna tråd igen :heart

Fick veta igår att mitt ex sagt upp sig och slutar:up: så jag kommer slippa honom lagom till jag ska börja jobba 100% igen!
Just nu jobbar jag 75%. Det går upp och ner med måendet men mycket mycket bättre är det sen jag började skriva denna tråd.

Vill att ni alla ska veta att det betyder massor för mig att ni fanns där hela tiden :heart Var rädd att jag inte skulle klara det men mycket tack vare er förstod jag att mina känslor var rätta. Att det inte var jag som inte gjorde tillräckligt utan han som manipulerade mig från början..

Får fortfarande hjälp av läkare, psykolog och mycket stöd på jobbet!

Blir så glad av alla dina framsteg, var stolt över dig själv 😍
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok I hela mitt liv har jag lidit av prestationsångest och en känsla av att aldrig prestera tillräckligt bra. Inte ens när jag innerst inne...
Svar
4
· Visningar
587
Senast: Cosinus
·
  • Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 123
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 777
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp