Han tror att jag försöker manipulera honom

Jag skulle blir extremt ledsen om min partner såg mig som ett renoveringsobjekt. Sedan skulle han åka ut med öronen före.

Jag vill inte heller bli sedd varken som objekt eller projekt. Jag vill bli sedd som den person och individ jag är, med fel, brister och förutsättningar, åsikter och sidor.

En person med det synsätt som beskrivs hade inte varit aktuell för mig, annat än möjligen som icke självvald arbetskamrat. Men jag hade ändå haft svårt med objektifieringen, som ju säger att jag inte duger innan personen format mig klart enligt sin uppfattning.
 
Jag hoppas verkligen och innerligt att du är vilse i begreppet projekt. Annars är det här verkligen ett vidrigt uttalande.

---
Projekt är ett uppdrag som utförs av en tillfällig arbetsorganisation för att åstadkomma ett i förväg bestämt resultat.

Det latinska ordet för projekt projicere betyder egentligen utkast och betydde ursprungligen en plan. Från mitten av 1900-talet har ordet betydelse förskjutits till att förutom planeringen också avse genomförandet av planen.

En formell definition på projekt är: En temporär satsning för att framställa en unik vara eller tjänst.
---


Ett förhållande kan vara ett projekt, men jag ser det som väldigt tråkig syn på en relation. Som egentligen säger allt om den som uttalar det.
:bow::bow::bow::bow:
 
Men han fattar definitivt inte grejen med att mina djur inte är mina ägodelar, de är älskade familjemedlemmar för mig. Det är alltid svårt att likställa (eller ja, likställa kanske är fel ord)husdjur med barn, speciellt när det handlar om någon som är barnlös versus någon som HAR barn.

Nja, jag tror snarare att det handlar om brist av empati och värdesättning av djur.
Jag har katter och barn. Katterna är (nästan :p) lika mycket mina bebisar som min riktiga. Ena katten har dessutom hjärtfel och den får varken vår unge jaga och när vi får besök av andra ungar så stänger jag in katten i ett eget rum den stunden och säger att ingen får gå in där. Skulle de göra det i alla fall åker de ut med huvudet före (inte bokstavligt talat), har de då inte lärt sig nej innan så får de det nu.
Min syn på djur har inte förändrats för att jag har fått barn, de är fortfarande min familj och min familj ska inte behöva må dåligt pga andra människor som kommer hit utan de får rätta sig efter hur det går till här.
 
Personligen är jag inte kattmänniska (jag är hundmänniska). Men jag hyser respekt för alla slags djur, även om jag brister i kunskap om hur t ex ormar behöver skötas för att må optimalt.

Det som beskrivs ovan i ts´fall, där särbon visar total oförståelse för kattens situation, t o m efter att ts beskrivit det, tycker jag är obehagligt. Och för min del går det bort, för jag kan inte alltid vara med och förklara varför man inte får dra ankor i vingarna, hundar i svansen, jaga killingar, marsvin, kaniner eller vad det nu kan vara för djur som agerar leksaker.
 
Den här tråden och framför allt spåret med snubbens inställning till djur - får mig att osökt tänka på en tråd som (kanske är borta nu) handlade om en unge som var dum mot en katt och som filmades.
 
Uppdaterar lite.
Skrev så sent som igår att det jag vill är att vi ska kunna prata om saker som normala personer för att vi fortsatt ska kunna ha ett mysigt och trevligt förhållande, och att vi i grund och botten tycker om varandra och det är därför detta är viktigt. Fick svar NU, vilket jag tyckte var lite länge att vänta, men han skrev kort; "Hur känns allt idag?" och jag svarade "Jobbigt, såklart. Hur är det själv?" varpå han svarar "Jo det är väl okej med mig".

Jaha, och vad fan ska detta betyda? Svarade bara "jaha".

Och nej, mitt mission är inte att "ändra" honom. Vill mest få honom att fatta vad det är jag säger och kanske komma med något konkret.
 
Den här tråden och framför allt spåret med snubbens inställning till djur - får mig att osökt tänka på en tråd som (kanske är borta nu) handlade om en unge som var dum mot en katt och som filmades.
De har inte gett katten spö eller blivit fysiska mot den. De har härjat med gap, skrik och kattleksaker och vägrat sluta förrän de fått fem tillsägelser typ. Sen även gått efter katten i dess "safe zone" under sängen och försökt "locka" fram den med gälla barnröster. Inte schysst men ej misshandel.
 
Uppdaterar lite.
Skrev så sent som igår att det jag vill är att vi ska kunna prata om saker som normala personer för att vi fortsatt ska kunna ha ett mysigt och trevligt förhållande, och att vi i grund och botten tycker om varandra och det är därför detta är viktigt. Fick svar NU, vilket jag tyckte var lite länge att vänta, men han skrev kort; "Hur känns allt idag?" och jag svarade "Jobbigt, såklart. Hur är det själv?" varpå han svarar "Jo det är väl okej med mig".

Jaha, och vad fan ska detta betyda? Svarade bara "jaha".

Och nej, mitt mission är inte att "ändra" honom. Vill mest få honom att fatta vad det är jag säger och kanske komma med något konkret.
Det betyder att han är en skitstövel. Du skriver att det känns jobbigt och att du mår dåligt, och han bara skiter i det? Du är värd bättre än så, mycket bättre
 
Uppdaterar lite.
Skrev så sent som igår att det jag vill är att vi ska kunna prata om saker som normala personer för att vi fortsatt ska kunna ha ett mysigt och trevligt förhållande, och att vi i grund och botten tycker om varandra och det är därför detta är viktigt. Fick svar NU, vilket jag tyckte var lite länge att vänta, men han skrev kort; "Hur känns allt idag?" och jag svarade "Jobbigt, såklart. Hur är det själv?" varpå han svarar "Jo det är väl okej med mig".

Jaha, och vad fan ska detta betyda? Svarade bara "jaha".

Och nej, mitt mission är inte att "ändra" honom. Vill mest få honom att fatta vad det är jag säger och kanske komma med något konkret.
Om han inte fattar det du säger är det hans problem, inte ditt. Du är inte hans morsa.
 
Det är väl ungefär den känslan jag får också. Det känns relativt kört faktiskt.

Jag upplever dig som kommunikativ, villig att sträcka ut handen, gå halvvägs, försöka förstå, arbeta med förutsättningarna och verkligen ge relationen en chans.

Jag upplever att det du får tillbaka är (fri tolkning) "är du klar med att vara jobbig?" "kan vi gå vidare nu?"

Nästa steg enligt min erfarenhet är PMS-frågan...
 
Jag upplever dig som kommunikativ, villig att sträcka ut handen, gå halvvägs, försöka förstå, arbeta med förutsättningarna och verkligen ge relationen en chans.

Jag upplever att det du får tillbaka är (fri tolkning) "är du klar med att vara jobbig?" "kan vi gå vidare nu?"

Nästa steg enligt min erfarenhet är PMS-frågan...

Så lågt tror jag inte han skulle sjunka, men magkänslan säger mig att han inte kommer bjuda in till någon vidare konversation.
 
De har inte gett katten spö eller blivit fysiska mot den. De har härjat med gap, skrik och kattleksaker och vägrat sluta förrän de fått fem tillsägelser typ. Sen även gått efter katten i dess "safe zone" under sängen och försökt "locka" fram den med gälla barnröster. Inte schysst men ej misshandel.

Gränslöshet kommer i många skepnader. Att pappan inte är villig att backa dig och katten säger rätt mycket tycker jag.
 
Han är liksom så avtrubbat kass mot mig, lite slentrian nästan. Det är inget elakt eller nåt överlagt att han med vilje ska såra mig, han känns bara helt loj i hela sin person.
En annan person kanske hade tänkt "oj, vilken stark reaktion, det finns rimligen fog för detta" medan han mer känns som om han tror att jag försöker jävlas med honom.
 
De har inte gett katten spö eller blivit fysiska mot den. De har härjat med gap, skrik och kattleksaker och vägrat sluta förrän de fått fem tillsägelser typ. Sen även gått efter katten i dess "safe zone" under sängen och försökt "locka" fram den med gälla barnröster. Inte schysst men ej misshandel.
Det du beskriver hade framkallat en reaktion modell skarp, hos mig.
Jag hade nog dragit en parallell med att om barnet hade en kompis hemma som betedde sig på det sättet mot barnet, hade jag sagt till kompisen att gå hem för länge sedan, för i det här huset visar vi hänsyn och respekt mot alla som bor här, både folk och fä.
Man kan gärna stoja och stimma ute, men inomhus pratar vi med varandra och håller oss i skritt, ;)
Och ger tusan i djuren om djuren inte kommer självant för mys och lek.

Jag önskar att jag hade lyssnat på min gamle katt. Den avskydde mitt ex från första ögonkastet. Den var aldrig framme när han var hemma osv. Hade jag lyssnat på katten från början hade det besparat mig massor av besvär, vånda och pengar....
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 135
Senast: Whoever
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 013
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 917
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 012
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp