Han tror att jag försöker manipulera honom

Någonstans i grundvärderingarna hittar jag också den åsikten för mig själv. Jag hade nog sagt tack och hej. Främst av två skäl: jag är inte svag för att behöva älta värderingar med vuxna människor, och jag vill inte umgås med människor som inte tycker det är viktigt med djur.

Kanske är det symtom på samma problem?

Instämmer delvis. Jag har inga problem med de som inte är förtjusta i djur men den totala bristen på empati hos TS partner gällande katten är ett beteende jag inte vill ha i min närhet. Man behöver inte tycka om djur för att inse att det var helt fel.
 
Instämmer delvis. Jag har inga problem med de som inte är förtjusta i djur men den totala bristen på empati hos TS partner gällande katten är ett beteende jag inte vill ha i min närhet. Man behöver inte tycka om djur för att inse att det var helt fel.

Jag skulle inte kunna bo med någon som inte tycker om djur, det går inte.

Men att inte respektera djur eller lära barnen att respektera djur (och andra levande individer) är hm horribelt. Jo det ordet känns rätt, för mig.
 
Jag skulle inte kunna bo med någon som inte tycker om djur, det går inte.

Men att inte respektera djur eller lära barnen att respektera djur (och andra levande individer) är hm horribelt. Jo det ordet känns rätt, för mig.

Ingen som inte tycker om djur skulle vilja vara med mig tror jag :D

Det där med total oförståelse för en annan varelses lidande och att i det här fallet för det vidare till barnen är så vansinnigt avtändande att en sådan person går bort direkt, både som partner och vän.
 
Om jag inte hade kämpat och krånglat i början av mitt förhållande, då hade jag inte haft det jag har nu
Det dyker upp saker i alla relationer som måste jobbas på och lösas
Vi har haft våra duster här hemma, inget konstigt med det. Människor är olika.
En del sopar under mattan (ts sambo verkar vara sån) det kan vara ett beteende som kommer sig av tidigare dåliga erfarenheter.
Ts verkar vara en sån som vill prata igenom saker som är oklara. Inte konstigt att det krockar. Självklart kan dom lära sig kommunicera med varandra.
Nej det dyker inte upp problem i alla relationer. Det finns massor med genuint fina personer där det bara flyter på och är härligt och glatt år efter år. Där mån verkligen kan prata om allt och respekterar och älskar varandra högt.
Inlägg som ditt kan föra med sig att det normaliseras med dåliga förhållanden eftersom många tenderar till släta över och försöka kämpa i absurdum och på så sätt skadar sig själva.
Människor gör inte slut för lätt de blir ihop för lätt.
Det är ofta smart och bra att kasta och köpa nytt istället för att laga. I alla fall när det gäller relationer och löparskor.
Hej hopp från en legitimerad familjeterapeut.
 
Det bygger ju på att personen vill förändra sig. Jag har inye ens läst huruvida mannen tycker att hans beteende är ett problem och något som ens ska förändras
Vill förändra sig?
Jag vill gå ner 10 kg, det har tagit lång tid att ta tag i det
Alla icke perfekta människor är väl projekt, eller borde vara :)
Om killen har levt i en relation Dä kommunikation har varit noll och inget
Dom ggr. försök har gjorts till att försöka nå fram till en lösning kanske det har slutat i kaos. Livet vi lever/har levt påverkar oss.
Min tidigare relation har påverkat mig i min nuvarande, det tar tid att bryta gamla mönster och se att personen jag lever med idag inte reagerar på samma sätt som den förre.
 
Vill förändra sig?
Jag vill gå ner 10 kg, det har tagit lång tid att ta tag i det
Alla icke perfekta människor är väl projekt, eller borde vara :)
Om killen har levt i en relation Dä kommunikation har varit noll och inget
Dom ggr. försök har gjorts till att försöka nå fram till en lösning kanske det har slutat i kaos. Livet vi lever/har levt påverkar oss.
Min tidigare relation har påverkat mig i min nuvarande, det tar tid att bryta gamla mönster och se att personen jag lever med idag inte reagerar på samma sätt som den förre.
Ja. Om han vill förändra sig.
Ts kan inte förändra mannen. Det är bara han själv som kan förändra sig.
 
Så HON ska förändra honom, lära honom hur kärlek kan vara? Låter som en harlekin roman, där den väna hjältinnan omvänder den bittra hertigen också lever de (han?) lyckliga i hela sina liv? Han är väll inget renoveringsprojekt? Kommunikation är ju det viktigaste som finns i en relation, om det inte finns vad finns då? Hur vet man ens vem den andra är om man inte kan kommunicera.
Nej hon ska "lära" honom hur hon (och katten) vill bli bemötta.

Alla människor är väl mer eller mindre renoveringsobjekt :confused: :grin:
 
Vill förändra sig?
Jag vill gå ner 10 kg, det har tagit lång tid att ta tag i det
Alla icke perfekta människor är väl projekt, eller borde vara :)
Om killen har levt i en relation Dä kommunikation har varit noll och inget
Dom ggr. försök har gjorts till att försöka nå fram till en lösning kanske det har slutat i kaos. Livet vi lever/har levt påverkar oss.
Min tidigare relation har påverkat mig i min nuvarande, det tar tid att bryta gamla mönster och se att personen jag lever med idag inte reagerar på samma sätt som den förre.

Din viktnedgång är DITT projekt.
Inte din eventuella partners.

Liksom din ev vilja att ändra din förmåga att kommunicera. Ni kan jobba på det tillsammans men då måste båda vilja, inte bara den ena.

Och nej man behöver inte vara ett projekt för att man inte är perfekt. Ingen behöver vara perfekt.
 
Ja. Om han vill förändra sig.
Ts kan inte förändra mannen. Det är bara han själv som kan förändra sig.
Han "måste" bara förändra sig i sin relation till henne
Annars behöver han ju inte göra någon förändring, han kan lulla på genom livet som han alltid har gjort. Grejen är ju att ts VILL ha en relation med honom
 
Din viktnedgång är DITT projekt.
Inte din eventuella partners.

Liksom din ev vilja att ändra din förmåga att kommunicera. Ni kan jobba på det tillsammans men då måste båda vilja, inte bara den ena.

Och nej man behöver inte vara ett projekt för att man inte är perfekt. Ingen behöver vara perfekt.
Jo, men i detta fallet så gäller det en relation där det (minst) är två inblandade
Ts vill ha en relation med mannen, ts vill att mannen ska bryta ev. gamla mönster.
 
Nej det dyker inte upp problem i alla relationer. Det finns massor med genuint fina personer där det bara flyter på och är härligt och glatt år efter år. Där mån verkligen kan prata om allt och respekterar och älskar varandra högt.
Inlägg som ditt kan föra med sig att det normaliseras med dåliga förhållanden eftersom många tenderar till släta över och försöka kämpa i absurdum och på så sätt skadar sig själva.
Människor gör inte slut för lätt de blir ihop för lätt.
Det är ofta smart och bra att kasta och köpa nytt istället för att laga. I alla fall när det gäller relationer och löparskor.
Hej hopp från en legitimerad familjeterapeut.
Ja om det hade varit så lätt...
Det som brukar sätta läppar i hjulet är, den lilla detaljen "känslor"
 
:crazy:

Nej det är _inte_ hennes projekt.

En man är inte ett projekt.

Det är en individ med egen vilja.
Hennes liv och val är hennes projekt
Vems annars skulle det vara?

Hon har erfarenheter och livsmönster som gör att hon väljer som hon gör.
Självklart är det hennes resa.
 
Alla icke perfekta människor är väl projekt, eller borde vara

Jag hoppas verkligen och innerligt att du är vilse i begreppet projekt. Annars är det här verkligen ett vidrigt uttalande.

---
Projekt är ett uppdrag som utförs av en tillfällig arbetsorganisation för att åstadkomma ett i förväg bestämt resultat.

Det latinska ordet för projekt projicere betyder egentligen utkast och betydde ursprungligen en plan. Från mitten av 1900-talet har ordet betydelse förskjutits till att förutom planeringen också avse genomförandet av planen.

En formell definition på projekt är: En temporär satsning för att framställa en unik vara eller tjänst.
---


Ett förhållande kan vara ett projekt, men jag ser det som väldigt tråkig syn på en relation. Som egentligen säger allt om den som uttalar det.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 140
Senast: Whoever
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 019
Senast: mars
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 918
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 014
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Hingstval 2024
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp