Bukefalos 28 år!

Han väcker mig...

Megs

Trådstartare
Kattafan har satt i system att väcka mig var morgon mellan 4 och 5 och då vill han ut. ;):devil:

Nu har han t.o.m kommit på hur man öppnar dörrar :idea: så om han inte skulle lyckas väcka mig med att jama/skrika/yla eller kasta sig mot sovrumsdörren (hade jag inte vettat bättre så skulle jag ha trott att det var ett gäng blodtörstiga rottweilers utanför och inte EN huskatt) så hoppar han och hänger sig i handtaget så att dörren går upp. Därefter så in i sovrummet, med 3 kattungar i släptåg som intresserat tittar på ”hur det går till”, upp i fönstret och välter ner blommor, kraffsar på fönstret och har sig, fortfarande ylandes.
…tills han får gå ut. :grin:
Sen sitter han ute på fönsterbläcket och vill in och ha frukost nån timma senare. :p

Det är en snart 3årig huskatt, kastrerad sedan länge…
I vintras låg han gärna och drog i säng eller soffa långt in på dagen och tupplurade efter frukost också innan han orkade pallra sig ut. :grin:Han höll inte på såhär förra våren...

Tror ni att det är vårkänslor trots att han är kastrerad sen länge?
 
Sv: Han väcker mig...

Jooo...fast 3 anledningar till att vi inte har det

1- samma katt som ovan tycker om att dra in sina offer och jag gillar
inte att hitta moss eller halva kaninungar i koket nar jag stiger upp/kommer hem :crazy:
2- overiga katter i huset var ej vara ute ensamma (for unga) :p
(1 och 2 ar ocksa anleningen till att jag inte kan lamna fonstret oppet
at honom)
3- vi hyr hus sa jag vet inte hur impad min hyresvard blir om jag gar hal i vagg eller dorr :o
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har nyligen flyttat in i ett hus där det bor en helig birma hanne. Han är kastrerad sen länge, vet inte ålder på honom men han är...
Svar
3
· Visningar
1 440
Senast: Sammet
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 103
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp