Handlöst förälskad! Men varför då?

Gbg87

Trådstartare
Buke, jag är kär! :nailbiting: Jag träffade en kille förra helgen, vi var några vänner som skulle på en fest och han mötte oss på en restaurang innan festen. En vän till en vän. Så fort han kom innanför dörren så var det någonting i mig som bara föll. Jag ska tillägga att detta ALDRIG händer mig. Jag ogillar de flesta :angel: Men det knep till i hjärtat bara jag såg honom. Efter det festade vi, dansade, hånglade :love: Det var ren nyförälskelse, vi kunde inte få nog av varandra. Hans ögon bara glittrade när han tittade på mig och jag misstänker att mina gjorde detsamma.

Sedan kom vardagen tillbaka och en vän frågade om jag gillar honom. Hela min kropp skriker JA JA JA! Men jag kan ärligt talat inte motivera varför. Han är halvsnygg, vi har absolut ingenting gemensamt, jag misstänker att vi har både olika värdegrund och mål i livet. Jag tror helt ärligt talat att han är lite av en douche :devil: Jag kan faktiskt inte komma på en enda positiv egenskap han har, förutom att han är satans charmig (mycket ord och lite handling?)

Så min fråga är, hur kommer det sig att man kan falla handlöst för någon som man typ egentligen inte ens gillar? Mitt hjärta brinner, men jag gillar inte ens hans person? Jag känner lite.. "Jag hatar dig. Snälla kyss mig."

Någon som har någon teori? Varit med om detsamma?
 
Buke, jag är kär! :nailbiting: Jag träffade en kille förra helgen, vi var några vänner som skulle på en fest och han mötte oss på en restaurang innan festen. En vän till en vän. Så fort han kom innanför dörren så var det någonting i mig som bara föll. Jag ska tillägga att detta ALDRIG händer mig. Jag ogillar de flesta :angel: Men det knep till i hjärtat bara jag såg honom. Efter det festade vi, dansade, hånglade :love: Det var ren nyförälskelse, vi kunde inte få nog av varandra. Hans ögon bara glittrade när han tittade på mig och jag misstänker att mina gjorde detsamma.

Sedan kom vardagen tillbaka och en vän frågade om jag gillar honom. Hela min kropp skriker JA JA JA! Men jag kan ärligt talat inte motivera varför. Han är halvsnygg, vi har absolut ingenting gemensamt, jag misstänker att vi har både olika värdegrund och mål i livet. Jag tror helt ärligt talat att han är lite av en douche :devil: Jag kan faktiskt inte komma på en enda positiv egenskap han har, förutom att han är satans charmig (mycket ord och lite handling?)

Så min fråga är, hur kommer det sig att man kan falla handlöst för någon som man typ egentligen inte ens gillar? Mitt hjärta brinner, men jag gillar inte ens hans person? Jag känner lite.. "Jag hatar dig. Snälla kyss mig."

Någon som har någon teori? Varit med om detsamma?
Vem säger att det är fel person att bli förälskad i? Även om ni är olika så kanske ni kompletterar varandra istället.
 
Vem säger att det är fel person att bli förälskad i? Även om ni är olika så kanske ni kompletterar varandra istället.

Nej nej, jag har aldrig sagt att det är fel person :) Jag är bara förundrad över hur man kan falla för någon utan att ha en blekaste om varför :D
 
Nej nej, jag har aldrig sagt att det är fel person :) Jag är bara förundrad över hur man kan falla för någon utan att ha en blekaste om varför :D
Hehe... Ja du... Det är nog så att man många gånger har satt upp en "mall" för hur ens drömprins ska se ut och vara. En mall som kanske inte så ofta stämmer med den man slutligen fattar tycke för ;)
 
Buke, jag är kär! :nailbiting: Jag träffade en kille förra helgen, vi var några vänner som skulle på en fest och han mötte oss på en restaurang innan festen. En vän till en vän. Så fort han kom innanför dörren så var det någonting i mig som bara föll. Jag ska tillägga att detta ALDRIG händer mig. Jag ogillar de flesta :angel: Men det knep till i hjärtat bara jag såg honom. Efter det festade vi, dansade, hånglade :love: Det var ren nyförälskelse, vi kunde inte få nog av varandra. Hans ögon bara glittrade när han tittade på mig och jag misstänker att mina gjorde detsamma.

Sedan kom vardagen tillbaka och en vän frågade om jag gillar honom. Hela min kropp skriker JA JA JA! Men jag kan ärligt talat inte motivera varför. Han är halvsnygg, vi har absolut ingenting gemensamt, jag misstänker att vi har både olika värdegrund och mål i livet. Jag tror helt ärligt talat att han är lite av en douche :devil: Jag kan faktiskt inte komma på en enda positiv egenskap han har, förutom att han är satans charmig (mycket ord och lite handling?)

Så min fråga är, hur kommer det sig att man kan falla handlöst för någon som man typ egentligen inte ens gillar? Mitt hjärta brinner, men jag gillar inte ens hans person? Jag känner lite.. "Jag hatar dig. Snälla kyss mig."

Någon som har någon teori? Varit med om detsamma?

Jag säger så här: Grattis! Sluta tänka och bara njut :D Hångla på istället för att fundera på varför. Det löser sig med tiden!
 
Är nog inne på samma med, en kille som hjärnan säger en sak om men hjärtat och kroppen en annan. För egen del tänker jag att man kan prova och går det åt helvete så gör det, men man har provat. Vad har man att förlora? Det är så jag tänker. :)
 
Verkar vara ren attraktion.

Kan bli så att du ser honom som mindre het och mer motbjudande i takt med att du lär känna honom så njut av den där fina känslan du har nu medan den varar. Förhoppningsvis länge.
 
Verkar vara ren attraktion.

Kan bli så att du ser honom som mindre het och mer motbjudande i takt med att du lär känna honom så njut av den där fina känslan du har nu medan den varar. Förhoppningsvis länge.


Känns som att detta är en teori som håller, gissar nämligen precis likadant som du tror :)
 
Nej nej, jag har aldrig sagt att det är fel person :) Jag är bara förundrad över hur man kan falla för någon utan att ha en blekaste om varför :D

Det hände mig. Var väl inte lyckat på alla punkter men ren passion var det, helt klart :D Nuvarande var väl rätt otippad också men han fick jobba lite mer för det hela :p
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 750
Senast: LovingLife
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 708
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 552
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp