Hannas häst avlivades utan att hon fick veta

Hanna Nöjdh, 30, väcktes av chockbeskedet att hennes älskade häst Hasse hade rymt, kommit ut på en väg och blivit påkörd.
– När de berättade att han redan hade avlivats kräktes jag rakt ut, säger hon.
Hasse kom till Hanna när hon var djupt deprimerad och förändrade hennes liv. Nu måste hon börja om.

Jag hade velat avliva honom på plats också... :cautious:

Det är ju annars en klassiker, någon anmäler bilskada pga vilt till sitt försäkringsbolag och när bolaget begär polisrapporten finns det ingen eftersom det inte är anmält... dvs det blir dyrt för bilägaren (med rätta) :D
Pappa fick samtal från polisen om påkört djur, fick som vanligt kontaktuppgifter till den som kört på och kontaktar personen och det visar sig att det hänt 3 dagar tidigare och personen nu fått reda på att polisrappt måste in för att få på försäkringen:meh:.

Pappa fick samtal från polisen om påkört djur, fick som vanligt kontaktuppgifter till den som kört på och kontaktar personen och det visar sig att det hänt 3 dagar tidigare och personen nu fått reda på att polisrappt måste in för att få på försäkringen:meh:.
Men herrejistanes..... Tänker folk likadant om dem kör på en hund??

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
466
Senast: IngelaH
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 539
Senast: Cattis_E
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 404
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet... 6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 714
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka