Hannas häst avlivades utan att hon fick veta

Hanna Nöjdh, 30, väcktes av chockbeskedet att hennes älskade häst Hasse hade rymt, kommit ut på en väg och blivit påkörd.
– När de berättade att han redan hade avlivats kräktes jag rakt ut, säger hon.
Hasse kom till Hanna när hon var djupt deprimerad och förändrade hennes liv. Nu måste hon börja om.
 
Jag hade velat avliva honom på plats också... :cautious:

Det är ju annars en klassiker, någon anmäler bilskada pga vilt till sitt försäkringsbolag och när bolaget begär polisrapporten finns det ingen eftersom det inte är anmält... dvs det blir dyrt för bilägaren (med rätta) :D
Pappa fick samtal från polisen om påkört djur, fick som vanligt kontaktuppgifter till den som kört på och kontaktar personen och det visar sig att det hänt 3 dagar tidigare och personen nu fått reda på att polisrappt måste in för att få på försäkringen:meh:.
 
Pappa fick samtal från polisen om påkört djur, fick som vanligt kontaktuppgifter till den som kört på och kontaktar personen och det visar sig att det hänt 3 dagar tidigare och personen nu fått reda på att polisrappt måste in för att få på försäkringen:meh:.
Men herrejistanes..... Tänker folk likadant om dem kör på en hund??
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 037
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 574
Senast: Roheryn
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: SaraXX
·
  • Artikel
Dagbok Som många här vet har jag haft flera år där jag mått väldigt dåligt, ett år när jag nästan var mer på psyk än jag var hemma. Har gjort...
2
Svar
28
· Visningar
2 178
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp