Bukefalos 28 år!

Hans mustach förstör för oss

Skägg är olika.

Mitt ex hade vasst skägg som gjorde ont att röra vid så jag fick små sår och det stacks rejält när han var orakad. Mustaschen var det inga bekymmer med, bara stubben. En annan man jag varit intim med har mjuka strån som inte är det minsta besvärliga. Ingen av dem hade mustasch som var så lång att den kom i min mun när vi kysstes


(exet rakade sig inte mer än max en gång i veckan och roade sig med att tvångspussa mig. Efter skilsmässan rakade han sig dagligen i flera år. Så dags då - när han inte behövde göra illa mig dagligen....)
 
För att du trodde att mitt inlägg handlade om att ändra sitt utseende på grund av Google.
Jag tolkade det som @Sörlatungu - alltså att det fanns något slags relevans i att google hittar killar som tycker orakade underliv är ofräscht, alltså något man borde väga in i sina beslut om sin kropp.

Men skitsamma, jag orkar inte med alla missförstånd och tjafs om hur man skriver (nej, jag säger INTE att du tjafsar) på Buke just nu. Så jävla gnälligt (och nej, jag säger inte heller att du gnäller :D)
 
Jag blev fascinerad av att så många tyckte att det var så självklart att det var TS som skulle ändra på sig, när det verkar vara en betydligt mer accepterat i samhället att tycka att kvinnors hår är äckligt eller ofräscht.

Jag trodde också att Buke var ett diskussionsforum där man kunde vrida och vända på åsikter för att få folk att tänka till.
 
Men va?
Han kanske bara vill ha sitt skägg. Hade du rakat av dig ditt hår om din sambo sa till dig det?

Jovisst vill han bara ha sitt skägg, jag tror inte att han har några elaka baktankar på något sätt. Men han har inte haft ett samliv med sin partner på månader, vet att han hade kunnat ha det om han bara trimmade ner skägget men väljer att inte göra det. Då är samlivet med partnern antagligen inte särskilt viktigt. Och det tror jag inte har med skägg-frågan att göra utan snarare hur förhållandet är i övrigt.
 
Jovisst vill han bara ha sitt skägg, jag tror inte att han har några elaka baktankar på något sätt. Men han har inte haft ett samliv med sin partner på månader, vet att han hade kunnat ha det om han bara trimmade ner skägget men väljer att inte göra det. Då är samlivet med partnern antagligen inte särskilt viktigt. Och det tror jag inte har med skägg-frågan att göra utan snarare hur förhållandet är i övrigt.

Hade min sambo sagt sådär till mig hade jag blivit så jävla ledsen. Och arg.
 
Hade min sambo sagt sådär till mig hade jag blivit så jävla ledsen. Och arg.

Varför?
Jag undrar mest eftersom jag tror att du kanske missförstått mig. Jag har alltså ingen åsikt gällande själva skäggets vara eller icke vara, däremot att om man går månader utan ett samliv och bara rycker på axlarna åt det då är förhållandet ingen höjdare.
 
Varför?
Jag undrar mest eftersom jag tror att du kanske missförstått mig. Jag har alltså ingen åsikt gällande själva skäggets vara eller icke vara, däremot att om man går månader utan ett samliv och bara rycker på axlarna åt det då är förhållandet ingen höjdare.

Därför att jag upplever det som ett manipulativt sätt att få som man vill. "Du bryr dig inte om mig!"
 
Jag är inte heller så förtjust att få mustaschen i munnen (och i näsan :P). Nu brukar han klippa sin (eller jag klipper den men på hans önskemål), så den stannar precis ovanför läppen. Jag har dock inga krav på att han ska göra det.

Med din partner tänker jag att han kanske inte bara odlar sin mustasch utan även sin egen självständighet? Hur som helst så känns det som att ni behöver prata om er relation.
 
Om man ska prata lite mer generellt om kroppsbehåring och andra förändringar av utseendet när man är i ett förhållande så tycker jag att det är fullt normalt att man inte längre är attraherad av sin partner om denne genomgår en större utseendemässig förändring. Det behöver inte betyda att man är ytlig, eller att man älskar sin partner mindre. Man är bara mindre/inte längre attraherad av partnern.
Jag tror inte att man medvetet kan ändra på vad man attraheras av, däremot kan man ändra på sitt utseende (inom vissa gränser såklart). Även om den som tappat attraktionen vill vara den som ändrar på sig, så hamnar ju bollen i praktiken hos den vars utseende det går att ändra på (om man bortser från sådant man inte kan förändra). Det blir ju upp till den att bestämma om hen vill ändra på sitt utseende för att bli attraktiv för sin partner, eller inte. Det känns för mig som en stor gråzon alltihop, för visst kan jag tycka att en del förändringar är helt okej men det finns också andra som känns mer som en förändring av min identitet. Var går gränsen mellan en att kompromissa och att jag inte duger som jag är tex.
 
Jag tänker så här, om min partner inte gillade håriga kvinnokön och jag inte är intresserad av att raka mitt. Så får vi väll båda stå ut med att hen inte slickar mig. Den har rätt till att inte behöva utsätta sig för något som den inte trivs med och jag har rätt att ha min kroppsbehåring som jag vill. Sen får vi väll bedömma om vi orkar vara i en relation där det är så.
 
Därför att jag upplever det som ett manipulativt sätt att få som man vill. "Du bryr dig inte om mig!"

Det är inte min mening. Om man med en axelryckning kan välja sitt skägg över ett samliv med partnern så är man ju inte så intresserad av förhållandet. Hade samlivet varit viktigt hade intresset funnits för att försöka hitta ett sätt att få både och. Han verkar ju enligt TS inte ha visat något intresse alls, annat än att säga åt henne att hon vänjer sig när hon tar upp problemet.
Alltså, det är inte skägget i sig som är problemet. Det är att han tar avsaknaden av ett samliv med en axelryckning och inte verkar intresserad av att hitta en lösning som fungerar för båda.
 
Därför att jag upplever det som ett manipulativt sätt att få som man vill. "Du bryr dig inte om mig!"
Där håller jag nog med dig. Det där med "din mustasch är viktigare än mig/än vårt förhållande" - jag skulle bli förtvivlad om jag hamnade på den nivån i kommunikationen. Hur fasen tar man sig vidare efter ett sådant yttrande? Jag kan faktiskt inte svara på det.
 
Jag tänker så här, om min partner inte gillade håriga kvinnokön och jag inte är intresserad av att raka mitt. Så får vi väll båda stå ut med att hen inte slickar mig. Den har rätt till att inte behöva utsätta sig för något som den inte trivs med och jag har rätt att ha min kroppsbehåring som jag vill. Sen får vi väll bedömma om vi orkar vara i en relation där det är så.

Det du beskriver är ju ett läge där det går att kompromissa (sex men inget oralsex med buske).
Om du de första åren är slätrakad, därefter bestämmer dig för att odla en jättebuske och din partner då säger nej till all sex och närhet?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 194
Senast: Pratsch
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 705
Senast: Imna
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 511
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 439
Senast: Anonym_85
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Oseriös avel 2023
  • Matskålar utan nickel

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp