Hantera andras okunskap

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hantera andras okunskap

Jag vill inte att det här ska övergå i någon pajkastning, och jag vill inte framställa TS som "the bad guy" heller, jag vill bara visa att mina hästar är välmående. Jag är inget proffs, men det är inte TS heller och vi har båda massor att lära innan vi ens kan vara i närheten.

Det som jag återigen vill framhäva, utan att lägga någon skugga över TS (jag hade kunnat börja munhuggas och lägga min syn på hennes hästhållning här i så fall) är att jag gladeligen visar för vem som helst, när som helst, att hästarna inte far illa på något sätt.

Det jag skrivit här är sanningen, inget annat, och vill ni utse någon här från Buke som kommer ut och kollar hur mina hästar har det, så får ni gärna göra det, om det skulle kännas bra att ha någon neutral persons syn på det hela.

Jag tycker inte TS ska behöva försvara sig i dt här läget. Våra åsikter skiljer, och hon gjorde väldigt klart när vi talades vid per telefon att hon inte tänkte erkänna att hon gjort något fel eller be om ursäkt.

Jag tror inte någon tvivlar på din hästhållning:) Pållarna är jättefina
Och jättefint och moget att du verkligen inte vill ha någon pajkastning och att du försöker avråda alla. All heder åt dig:bow:
 
Sv: Hantera andras okunskap

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

photo.php

här kommer de sista bilderna då jag inet kunde ladda upp alla bilder i samma inlägg. hoppas ni ser bilderna!

Ser heller inga bilder:(
 
Sv: Hantera andras okunskap

jag är den tredje personen i inlägget och jag tänker inet lägga ner tid på att komentera det, tänkte mest lägga upp några bilder på respektive hästar det pratas om & de är inte speciellt undernärda.

här är några bilder från i början av sommaren, i mitten av sommaren & även sedan i höst.

Här är bilderna. (alla utom vinterbilden på Josefins häst, för den försvann nånstans på datorn.

Jag kan också tillägga att alla hästarna rids sparsamt just nu, eftersom underlaget inte tillåter någon ridning alls nästan. Min (den bruna lite tunna) är en sådan typ som håller hullet betydligt bättre när han är igång och rids 6 dagar i veckan, än ifall han rids som nu, 2 dagar i veckan. Men eftersom underlaget inte tillåter mer än det gör jag får vackert proppa i honom så mycket hö han pallar, samt lusern, och hoppas på barmark inom en snar framtid.

Att bli anklagad för vanvård, oavsett om det skulle vara av okunskap eller lathet, känns för jävligt rent ut sagt. Tänk er själva att hitta en sådan här tråd, och förstå att det är dig det skrivs om. Det är under all kritik att inte säga detta till de berörda, utan i stället sitta och vinkla och överdriva allt, på internet. Vågar man inte stå för vad man säger, eller ta det in real, så ska man vara tyst. Basta.

32008975.jpg


32008976.jpg


32008977.jpg


32008970.jpg


32008971.jpg


32008973.jpg


32008974.jpg
 
Sv: Hantera andras okunskap

Nej, det är ju så... Vet inte riktigt vad som är normalt i TS', ögon, fetknoppar kanske. Detta är fullbod, och båda valacker låg i galoppträning i somras, och blev då kallade feta, med all rätt! ;)

Har fortfarande inte förstått vart TS ville komma med denna tråd. Hon vägrar ju förklara sig nu när hon fått mothugg också, så vi lär väl aldrig få veta.
 
Sv: Hantera andras okunskap

Vi är nog många som suttit/sitter i din sits. Jag tycker du verkar ha försökt så mkt du kan, med bloggen och allt..hoppas du lyckas påverka dom.
 
Sv: Hantera andras okunskap

Läste som vanligt bara första inlägget. De hästarna ser ut som min ena häst och jag kan förstå att många tycker att de är smala, men faktum är att är man fullblod så är man och då ser man ut som ett fullblod. Dessa ser ut som fullblod brukar göra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ber om ursäkt för ett långt och kanske rörigt inlägg men jag behöver skriva ner mina tankar och kanske få lite idéer tillbaka. Jag vet...
Svar
17
· Visningar
2 774
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 189
Senast: Karminnie
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 748
Senast: fijja
·
Hästhantering Jag har en medryttarhäst som har problem vid lastningen. Lite bakgrund först: Det är en kallblodstravare. Han har gått löp och fick...
Svar
11
· Visningar
1 344

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Psykisk (o)hälsa

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp