Hantera föl - hur och hur mycket?

OM hanteringen görs rätt ja! Skulle jag köpa en unghäst skulle jag alla gånger hellre välja en som är helt ohanterad än en som är hanterad mycket men inte konsekvent.
Det håller jag med om ;), och nåt 'pjöltande & gulligullande' håller vi inte på med, men nu handlade ju inte tråden om huruvida man hanterar fölen konsekvent eller ej, utan hur och hur mycket!! Jag har inte sett att någon skrivit om något misslyckande med hanteringen :confused:
 
Jag har inte sett att någon skrivit om något misslyckande med hanteringen

Där tror jag tyvärr att många inte VET att de misslyckats... eller hur det kan vara. Precis samma som med vuxna ouppfostrade hästar där ägarna skyller på att "hästen är sån". De vet helt enkelt inte bättre.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 185
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 277
Senast: nexxa
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
2 997
Senast: MJLee
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 857
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp